Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR) si připomněla 30 let své existence. Od svého založení v roce 1994 se stala klíčovou organizací, která podporuje rozvoj turistických informačních center (TIC) a přispívá k rozvoji cestovního ruchu v České republice. Za tři dekády se Asociace přizpůsobila mnoha výzvám, od standardizace služeb až po digitální inovace.
Počátky a růst TIC
V 90. letech, kdy poptávka po službách cestovního ruchu prudce rostla, vznikla potřeba sjednotit a koordinovat činnost TIC. A.T.I.C. ČR byla založena s cílem vytvořit platformu pro sdílení zkušeností a zajištění kvality služeb. Klíčovou prioritou se stalo profesní vzdělávání pracovníků TIC, které přispělo k růstu odbornosti a spolehlivosti těchto center.
Standardizace jako základ kvality
Jedním z nejdůležitějších kroků bylo zavedení certifikace TIC. Tento systém garantuje jednotnou kvalitu služeb napříč regiony, čímž buduje důvěru turistů v informační centra. Asociace také dlouhodobě organizuje odborné semináře a školení, které umožňují pracovníkům TIC reagovat na aktuální trendy a potřeby turistů.
Digitální transformace
S příchodem digitálních technologií Asociace podpořila TIC v oblasti online komunikace, marketingu a rozvoje digitálních nástrojů. Dnes se turistická informační centra orientují nejen na osobní kontakt, ale také na digitální obsah, mobilní aplikace a sociální sítě, což zvyšuje jejich dosah a atraktivitu pro návštěvníky.
Strategická spolupráce
Asociace navázala úzkou spolupráci s veřejnými institucemi, kraji, městy i podnikatelským sektorem. Díky těmto partnerstvím se TIC stala důležitým článkem regionálního rozvoje a nástrojem pro podporu lokální ekonomiky.
Výzvy budoucnosti
Do budoucna se A.T.I.C. ČR zaměří na další zvyšování kvality služeb, podporu udržitelného turismu a digitalizaci. Cílem je reagovat nejen na potřeby domácích, ale i zahraničních turistů a přispívat k rozvoji moderního cestovního ruchu.
Za 30 let své existence se Asociace turistických informačních center ČR proměnila v respektovanou organizaci, která se dynamicky přizpůsobuje novým výzvám. Její práce má zásadní vliv na kvalitu služeb v oblasti cestovního ruchu a podporu rozvoje regionů v České republice.