úterý 14. ledna 2025
ikona hodiny 14. 1. 2025 09:29

Asociace turistických informačních center ČR

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR) si připomněla 30 let své existence. Od svého založení v roce 1994 se stala klíčovou organizací, která podporuje rozvoj turistických informačních center (TIC) a přispívá k rozvoji cestovního ruchu v České republice. Za tři dekády se Asociace přizpůsobila mnoha výzvám, od standardizace služeb  až po digitální inovace.

Foto: Shutterstock.com
V roce 2024 jsme si připomněli významné výročí založení Asociace turistických informačních center České republiky Foto: Shutterstock.com

Počátky a růst TIC

V 90. letech, kdy poptávka po službách cestovního ruchu prudce rostla, vznikla potřeba sjednotit a koordinovat činnost TIC. A.T.I.C. ČR byla založena s cílem vytvořit platformu pro  sdílení zkušeností a zajištění kvality služeb. Klíčovou prioritou se stalo profesní vzdělávání pracovníků TIC, které přispělo k růstu odbornosti a spolehlivosti těchto center.

Standardizace jako základ kvality

Jedním z nejdůležitějších kroků bylo zavedení certifikace TIC. Tento systém garantuje jednotnou kvalitu služeb napříč regiony, čímž buduje důvěru turistů v informační centra. Asociace také dlouhodobě organizuje odborné semináře a školení, které umožňují pracovníkům TIC reagovat na aktuální trendy a potřeby turistů.

Digitální transformace

S příchodem digitálních technologií Asociace podpořila TIC v oblasti online komunikace, marketingu a rozvoje digitálních nástrojů. Dnes se turistická informační centra orientují nejen na osobní kontakt, ale také na digitální obsah, mobilní aplikace a sociální sítě, což zvyšuje jejich dosah a atraktivitu pro návštěvníky.

Strategická spolupráce

Asociace navázala úzkou spolupráci s veřejnými institucemi, kraji, městy i podnikatelským sektorem. Díky těmto partnerstvím se TIC stala důležitým článkem regionálního rozvoje a nástrojem pro podporu lokální ekonomiky.

Výzvy budoucnosti

Do budoucna se A.T.I.C. ČR zaměří na další zvyšování kvality služeb, podporu udržitelného turismu a digitalizaci. Cílem je reagovat nejen na potřeby domácích, ale i zahraničních turistů a přispívat k rozvoji moderního cestovního ruchu.

Za 30 let své existence se Asociace turistických informačních center ČR proměnila v respektovanou organizaci, která se dynamicky přizpůsobuje novým výzvám. Její práce má zásadní vliv na kvalitu služeb v oblasti cestovního ruchu a podporu rozvoje regionů v České republice.

Články autora Barbora Hodačová

Nejnovější články

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...
Expertní pohled

Androxgh0st s Mozi útočí i na IoT a kritickou infrastrukturu

Výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd....

Nejnovější Aktuality

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...
Expertní pohled

Androxgh0st s Mozi útočí i na IoT a kritickou infrastrukturu

Výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd....