středa 15. ledna 2025
ikona hodiny 1. 7. 2020 15:54

M.C.TRITON SONDA

Jsme připraveni na digitální éru?

V dalším kole oslovení firem jsme se zaměřili na služby, spojené se zaměstnaneckými benefity. Mezi nejžádanější patří strava a zdraví. Na naše otázky proto tentokrát odpovídali Ing. Milan Tomeš, vedoucí IT služeb Kliniky PROGRAM HEALTH PLUS a MUDr. Oldřich Šubrt, CSc., provozní ředitel této kliniky, s nimi pak Daniel Čapek, CEO Benefits and Rewards Services Czech Republic & Country President Czech Republic and Slovakia SODEXO.

Jaromír Sadloň autor

senior konsultant M.C.TRITON pro oblast digitální transformace

Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com

Jak odpovědi prozradí, obě firmy ukazují, že segment služeb se bez změn fungování uvnitř firmy neobejde. Ambicí je být v kontaktu se zákazníkem on-line. To umožňuje mít dobrá data o zákaznících a podle nich přizpůsobit nabídku služeb. Ne náhodou jsou obě zmíněné firmy ve svých oborech lídry trhu.

Jak se podle vás firmy ve vašem oboru připravují na digitální éru?

Společnost PROGRAM HEALTH PLUS: Firmy v našem oboru medical/healtcare si uvědomují důležitost trendu digitalizace, který významně urychlila globální pandemie COVID-19. Neexistuje však jednotný koncensus nad způsoby realizace a rámcová strategie na úrovni státu je v inkubačním procesu. My v Programu Health Plus vnímáme digitalizaci jako nedílnou součást našich služeb a aktivně v této oblasti působíme tak, abychom poskytovali péči na špičce v oboru. Digitalizace díky integraci všech zdravotnických dat umožňuje individuální sekundární prevenci a individualizovanou terapie.

Společnost SODEXO: V našem oboru jsme v digitální éře již několik let a digitalizaci považujeme za nový standard, protože nastupující generace stále častěji vyžadují online benefity. Trendem už nejsou jen benefitní karty, ale stále více aplikace v mobilních telefonech. Pro nás je tedy spíše otázka, kdy bude trh připraven na to se zbavit papírových poukázek kompletně.

Jak se na digitální éru připravujete uvnitř vaší firmy, jak to mění nebo ovlivní váš byznys model a co považujete za největší výzvu?

Daniel Čapek: Přešli jsme na agilní způsob řízení, abychom mohli pružně reagovat na změny. Začali jsme tedy bourat bariéry mezi top a středním managementem. V top managementu jsme přestali jenom rozdávat zadání a více se snažíme podílet na konkrétních úkolech. Vytvořili jsme projektové týmy s širším, inspirativnějším zadáním. Ty mohou dělat zásadní rozhodnutí, která v tradičně vedených firmách dělá jenom vedení společnosti. Za největší výzvu považuji právě změnit mindset našich lidí. To se nám podařilo soustavnou prací, školeními a rozvojovými programy. Díky této investici se nám daří zavádět více inovací, digitalizovat a fungovat agilně. Současná krize tento trend ještě akcelerovala.

Oldřich Šubrt a Milan Tomeš: Odvážíme se tvrdit, že jsme na digitální éru připraveni. Digitalizace, eHealth a on-line služby propojené s telemedicínou jsou nedílnou součástí naší každodenní praxe. Aktuální trend vede k poskytování našich služeb v určitém rozsahu na dálku, což má dopad na náš byznys model zejména v rozšiřování a strukturování portfolia služeb.

Plánujete už investice do digitalizace, moderních technologii? Kolik je to přibližně procent z celkového objemu investic?

SODEXHO: Do těchto oblastí investujeme neustále, protože bez toho by to ani nešlo. Dá se říct, že téměř do ničeho jiného naše investice ani nejdou.

PROGRAM HEALTH PLUS: Aktivně investujeme do rozvoje infrastruktury, začlenění nových softwarových řešení a také do vývoje nových služeb, kterými jsou například klientská zóna na webu, aplikace pro smartfony, on-line chat a video konzultace. V současnosti již investice do ITC přesahují 50 % našich rozvojových investic.

 

Nejnovější články

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR)...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...

Nejnovější Analýzy

Analýzy

Inflace v závěru roku ještě zrychlila

Zatímco listopadová inflace zůstala stejná jako v říjnu, a...
Analýzy

Průmysl tlumí slabá poptávka i vysoká srovnávací základna

Průmyslová výroba v listopadu poklesla o 2,7 %...
Analýzy

Rodinných domů se staví stále o 40 % méně

Sektor soukromé výstavby rodinných domů i nadále čelí...