Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
V dalším kole oslovení firem jsme se zaměřili na služby, spojené se zaměstnaneckými benefity. Mezi nejžádanější patří strava a zdraví. Na naše otázky proto tentokrát odpovídali Ing. Milan Tomeš, vedoucí IT služeb Kliniky PROGRAM HEALTH PLUS a MUDr. Oldřich Šubrt, CSc., provozní ředitel této kliniky, s nimi pak Daniel Čapek, CEO Benefits and Rewards Services Czech Republic & Country President Czech Republic and Slovakia SODEXO.
Jak odpovědi prozradí, obě firmy ukazují, že segment služeb se bez změn fungování uvnitř firmy neobejde. Ambicí je být v kontaktu se zákazníkem on-line. To umožňuje mít dobrá data o zákaznících a podle nich přizpůsobit nabídku služeb. Ne náhodou jsou obě zmíněné firmy ve svých oborech lídry trhu.
Společnost PROGRAM HEALTH PLUS: Firmy v našem oboru medical/healtcare si uvědomují důležitost trendu digitalizace, který významně urychlila globální pandemie COVID-19. Neexistuje však jednotný koncensus nad způsoby realizace a rámcová strategie na úrovni státu je v inkubačním procesu. My v Programu Health Plus vnímáme digitalizaci jako nedílnou součást našich služeb a aktivně v této oblasti působíme tak, abychom poskytovali péči na špičce v oboru. Digitalizace díky integraci všech zdravotnických dat umožňuje individuální sekundární prevenci a individualizovanou terapie.
Společnost SODEXO: V našem oboru jsme v digitální éře již několik let a digitalizaci považujeme za nový standard, protože nastupující generace stále častěji vyžadují online benefity. Trendem už nejsou jen benefitní karty, ale stále více aplikace v mobilních telefonech. Pro nás je tedy spíše otázka, kdy bude trh připraven na to se zbavit papírových poukázek kompletně.
Daniel Čapek: Přešli jsme na agilní způsob řízení, abychom mohli pružně reagovat na změny. Začali jsme tedy bourat bariéry mezi top a středním managementem. V top managementu jsme přestali jenom rozdávat zadání a více se snažíme podílet na konkrétních úkolech. Vytvořili jsme projektové týmy s širším, inspirativnějším zadáním. Ty mohou dělat zásadní rozhodnutí, která v tradičně vedených firmách dělá jenom vedení společnosti. Za největší výzvu považuji právě změnit mindset našich lidí. To se nám podařilo soustavnou prací, školeními a rozvojovými programy. Díky této investici se nám daří zavádět více inovací, digitalizovat a fungovat agilně. Současná krize tento trend ještě akcelerovala.
Oldřich Šubrt a Milan Tomeš: Odvážíme se tvrdit, že jsme na digitální éru připraveni. Digitalizace, eHealth a on-line služby propojené s telemedicínou jsou nedílnou součástí naší každodenní praxe. Aktuální trend vede k poskytování našich služeb v určitém rozsahu na dálku, což má dopad na náš byznys model zejména v rozšiřování a strukturování portfolia služeb.
SODEXHO: Do těchto oblastí investujeme neustále, protože bez toho by to ani nešlo. Dá se říct, že téměř do ničeho jiného naše investice ani nejdou.
PROGRAM HEALTH PLUS: Aktivně investujeme do rozvoje infrastruktury, začlenění nových softwarových řešení a také do vývoje nových služeb, kterými jsou například klientská zóna na webu, aplikace pro smartfony, on-line chat a video konzultace. V současnosti již investice do ITC přesahují 50 % našich rozvojových investic.