Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Novoměstský výrobce lyží společnost Kästle CZ, do loňska známá pod názvem Sporten, chce do tří let zdvojnásobit svoji produkci na přibližně 200 000 párů lyží ročně. Zajistit to má nová výrobní linka spoléhající na automatizaci a robotizaci. Statutární ředitel Vladimír Dušánek to dnes řekl při návštěvě ministra zahraniční Tomáše Petříčka. Společně hovořili i o podpoře expanze českých firem do zahraničí.
Podle ředitele Dušánka nebylo pro Sporten snadné prosadit se vlastní značkou v alpských zemích, proto koupil známou značku Kästle. Petříček míní, že je to dobrý příklad pro české firmy, jak uspět v zahraničí, rozhodovat o procesu výroby a zajistit pro sebe výrobu s vysokou přidanou hodnotou včetně vývoje. Důležité jsou i investice do moderních technologií, zdůraznil Dušánek. Dnes firma zaměstnává 226 lidí a na zdvojnásobení produkce bude díky robotizaci potřebovat jen o 16 lidí víc. Společnost byla pravidelně zisková, letošní rok může být kvůli koronaviru krizový, řekl Dušánek.
Vznikla v roce 1991 jako SEN, a. s., později Sporten. Název firma změnila v únoru 2019 po spojení s výrobcem lyží Kästle v rakouském Hohenems. Její základní kapitál je asi 35 milionů korun. Jediným akcionářem je společnost ConsilTech, a. s. Podle výroční zprávy dostupné ve sbírce listin měla loni tržby 275,3 milionu Kč. Hospodářský výsledek po zdanění byl 9,749 milionu Kč.
Letošní plán společnosti je vyrobit 104 000 párů lyží, asi o 12 000 méně než v roce 2019. Důvodem je orientace na produkty s vyšší pracností, ale také s výrazně vyšší přidanou hodnotou a tržní cenou.
Kästle CZ většinu produkce vyváží. Zaměřuje se na Evropu a Severní Ameriku, Asii podle Dušánka chybí větší lyžařská tradice, první kontakty se však už podařilo navázat v Jižní Koreji a Číně. Petříček firmě nabídl podporu při hledání partnerů v Arménii nebo Gruzii, kde se začíná rozvíjet turistika včetně lyžařské. Výrobce lyží a snowboardů vyváží v průměru 80 procent svých výrobků. Pro udržení konkurenceschopnosti se věnuje také výzkumu a vývoji. Pro podporu podnikání v zahraničí by uvítal státní záruky a také odbornější podporu úředníků ambasád. Záměrem ministerstva zahraničí je podle Petříčka ekonomickou diplomacii vykonávat spíš prostřednictvím místních firem, včetně právnických, které mají lepší znalosti poměrů.