Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Ani Jan Žižka na koni by si na něj ještě před časem netroufl vstoupit. Švehlův most v Táboře byl kvůli alarmujícímu technickému stavu nebezpečný pro automobilovou dopravu. Integrovaný regionální operační program (IROP) spravovaný Ministerstvem pro místní rozvoj poskytl Jihočeskému kraji přes 46 milionů korun na jeho obnovu. Nyní se z něj stala kvalitní a pevná spojnice obou břehů Lužnice spolehlivě propojující významná regionální centra s dálniční sítí.
„Hlavním úkolem projektu byla oprava všech závad bez narušení původního vzhledu Švehlova mostu. Proběhla úprava nosné konstrukce a kompletní výměna celého příslušenství mostu,“ popsal náměstek pro řízení Sekce evropských a národních programů Zdeněk Semorád.
Švehlův most, který spojuje břehy řeky Lužnice v Táboře již od let 1934–1935, podstoupil v minulosti jen několik dílčích oprav, proto jeho špatný technický stav vyžadoval rekonstrukci. „Před realizací projektu IROP byla vozovka mostu popraskaná a lemující chodník se propadl. Monolitické římsy porostlé mechem vypadaly mírně řečeno nevábně,“ popsal Semorád.
Řidiči během rekonstrukce mostu využívali objížďku přes most v příměstské části Tábora Čelkovicích. „Přestavba přispěla ke zkvalitnění silničního napojení významných center Jihočeského kraje. Tento úsek nyní umožňuje hladké propojení oblastí Táborska a Bechyňska k dálnici D3,“ vysvětlil Semorád s tím, že je dálnice D3 součástí transevropské dopravní sítě (TEN-T).
Oblast krajské silniční infrastruktury IROP podpoří i v programovém období 2021–2027. Pro oblast je připravena částka 10,2 miliard korun z Evropské unie.