Když má svět dveře dokořán
Pohled z praxe 8. 5. 2024 11:13Práce pro firmu s globální působností, která své dodávky realizuje doslova na všech světadílech, má svá specifika. Jedním z nich,...
Práce pro firmu s globální působností, která své dodávky realizuje doslova na všech světadílech, má svá specifika. Jedním z nich,...
Díky spolupráci trojice České dráhy, Škoda Group a Moravskoslezský kraj zažije veletrh RAIL BUSINESS DAYS 2024 unikátní premiéru.
Opatovické elektrárně vděčí tisíce východočeských domácností za dodávky tepla. Spoléhá se na ni také řada podniků nebo místní nemocnice. Provozovatel zařízení,...
Letos se česká značka moderního nábytku RIM poprvé zúčastnila veletrhu Workspace Expo v Paříži a překvapila publikum expozicí navrženou designérským...
Boston, Toronto, Chicago a Seattle. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela vedl rekordní podnikatelskou misi do USA a Kanady, které se zúčastnilo téměř...
Skoro osm set studentů připravuje Střední škola technická a dopravní Gustava Habrmana v České Třebové na povolání v oblasti informačních technologií nebo elektrotechnice. Kvalitní...
Krajská hospodářská komora Karlovarského kraje (KHK KK) ve spolupráci s IHK für Oberfranken Bayreuth a dalšími partnery uspořádala v Karlových...
Po zavedení nových pravidel pro zdanění zaměstnanecké benefity zachovalo v nezměněné podobě jen 60 % firem. Zaměstnavatelé počet benefitů zredukovali...
Dokonalejší automatické překladače znamenají i dokonalejší kybernetické útoky. Kvalita textů phishingových zpráv je totiž stále lepší a není tak často...
Dnešní pracovní trh je dynamický a konkurenční, a proto je pro firmy nezbytné, aby se odlišily a přilákaly ty nejlepší...
Všechny výsledky
61 % Čechů plánuje strávit letní dovolenou v Česku, chtějí zejména odpočívat a lehce sportovat (42 %). Vyplývá to z průzkumu Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, kterého se zúčastnilo 1 000 respondentů z celé republiky. Podle šetření Češi také v létě v průměru počítají s jedenácti volnými dny. A i když chtějí na dovolené strávit kratší dobu než loni, plánují utrácet víc.
Absolventka televizní žurnalistiky na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze a marketingové a sociální komunikace na Fakultě multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pracovala řadu let jako televizní redaktorka v domácím zpravodajství České televize, později jako ředitelka odboru komunikace a tisková mluvčí České správy sociálního zabezpečení, tisková mluvčí Karlovarských minerálních vod, vedoucí komunikace a mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí, ředitelka marketingu a komunikace CzechInvestu, mediální zástupkyně Svazu měst a obcí či Asociace krajů a ředitelka komunikace, vedoucí tiskového oddělení a tisková mluvčí Ministerstva průmyslu a obchodu. Aktuálně pracuje jako tisková mluvčí České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Dovolenou během června, července a srpna 2023 Češi plánují mít o den a půl kratší než ve stejném období loni. Ze šetření také vychází, že volno v létě v Česku předpokládá o 7 % méně rezidentů než loni. Nejčastěji proto, že v danou dobu jezdí na dovolenou do zahraničí (32 %) a také kvůli nedostatku financí (29 %).
„Největší částku v nákladech na dovolenou si zpravidla vyžádá ubytování. Kolik stojí, se mimo jiné odvíjí od zájmu o jednotlivé kraje v Česku, tedy od obsazenosti ubytovacích zařízení. Podle analýzy DataRhymes z Bookingu je během červencových svátků aktuálně nejvíc rezervací v Jihočeském, Jihomoravském a Zlínském kraji. Průměrné ceny za dvoulůžkový pokoj v daných regionech jsou 2 991 Kč, 2 689 Kč a 2 836 Kč,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „V průměru je ubytování během červencových svátků v celém Česku rezervováno už z 59,80 % s predikcí, že obsazenosti nakonec bude 85,07 %. Průměrná cena napříč republikou v dané době je aktuálně 2 786 Kč, loni se jednalo o 2 237 Kč.“
Češi přitom plánují za letošní letní dovolenou utratit v průměru 8 363 Kč na osobu. Nejvíc peněz jde na ubytování (3 957 Kč) následuje stravování (1 414 Kč) a kultura, sport a památky (1 013 Kč). Struktura výdajů se dlouhodobě příliš nemění, oproti loňské letní sezóně se však celková plánovaná útrata zvýšila o 1 150 Kč na osobu. Nejčastěji chtějí během letní dovolené Češi vyrazit do Jihočeského (26 %), Jihomoravského (18 %) a Libereckého kraje (13 %). Víc než 1/3 domácích turistů kombinuje lokality, tedy chce jich během léta navštívit víc. Nejčastěji Jihočeský spolu s Jihomoravským krajem.
„Při plánování dovolené Češi nejvíc dají na doporučení známých, přátel, kolegů (52 %) a map s vyznačením turisticky zajímavých míst (50 %). Často využívají také sociální sítě (32 %) a tematické/cestovatelské weby (27 %). Dobrou zprávou je, že náš turistický portál Kudy z nudy.cz zná 89 % obyvatel Česka, přičemž 58 % ho alespoň občas využívá. Častěji ženy (62 %) a lidé ve věku 40-49 let (64 %),“ říká vedoucí Institutu turismu CzechTourismu Petr Janeček a dodává: „Z našeho šetření je také zřejmé, že i Češi začínají víc vyhledávat udržitelnost. 44 % dotázaných při plánování letošní dovolené v Česku chce zohlednit ubytování šetrné k přírodě, 40 % využít turistické atrakce podporující udržitelnost a 33 % ekologický způsob dopravy.“
Na turistickém portále Kudy z nudy jsou proto nejen podrobné informace k udržitelnému cestování, ale také tipy na cestování výhodné. Radost mohou – díky spolupráci s regiony, městy a obcemi, akademickým sektorem i soukromými subjekty – cestovatelům po Česku udělat slevové a zážitkové karty, společné vstupenky či turistické balíčky.
V zahraničí plánuje podle průzkumu, který pro Institut turismu (www.tourdata.cz) realizovala agentura IBRS – International Business & Research Services, strávit letošní letní dovolenou 57 % Čechů. Častěji mladší lidé do 29 let (72 %), vysokoškoláci (74 %) a ti, co mají příjmy nad 30 000 Kč (71 %). Ve srovnání s loňským létem má zájem o volno v cizině o 3 % víc Čechů, zatímco v covidovém roce 2021 plán vycestovat v létě do zahraničí deklarovalo 41 % obyvatel Česka.
Poslechněte si první epizodu. Poslechněte si druhou epizodu....
Poprvé bude představen první bateriový vlak, který bude...
Návštěvníci letošního veletrhu se tak mohou přijít podívat...
Elektrárna, kterou firma provozuje, je schopná vysokoúčinné kombinované...
Už od devadesátých let firma pracuje na ekologizaci svého...
V současnosti Elektrárny Opatovice pokračují v obnově svých turbín. Po...
Energie se skrývá nejen v elektrárenských kotlích, ale také...
Poskytování benefitů mimo mzdu omezily nejčastěji podniky menších...
Tyto kategorie benefitů, kam spadají například preventivní vyšetření,...
„Podle našich dat jdou očekávání zaměstnanců v pomyslné...
Důležitost firemní kultury je pro image firmy a...
Inovativní firmy se snaží vytvářet inspirativní pracovní prostředí....
Z oblasti benefitů již zaměstnancům nestačí běžná multisportkarta,...
Stejně tak je, zejména pro mladší generaci, dnes...
„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company...
Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...
Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...
Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....
Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...
Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...
HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)