Úterý 14. května 2024
ikona hodiny26. 6. 2023 06:00

Stroje na elektrický pohon se prosazují i v zemědělství

Do zemědělské techniky vstupuje elektrifikace pomalu. Důvodem jsou limity baterií pro velká a energeticky náročná vozidla jakož i nedostatečná infrastruktura pro dobíjení. Ale i zde se blýská na lepší časy. Společnost Weidemann uvedla na trh plně elektrický kolový nakladač. Model 1190e dovoluje na místě manipulovat s břemeny zcela bez emisí a s výrazně sníženou hlučností.

Michal Hoblík autor

Foto: Agromex Do zemědělství vstupuje plně elektrický kolový nakladač Weidemann 1190e. Foto: Agromex

V zemědělství se často nelze vyhnout práci v krytých či zcela uzavřených prostorách. A zvláště tam pak elektrický nakladač chrání zdraví řidiče i hospodářských zvířat,“ říká produktový specialista Josef Sečkař ze společnosti Agromex, která je dovozcem a distributorem značky Weidemann pro český trh a dodává: „Další výhodou je, že jak u soukromých zemědělců a chovatelů, tak u zemědělských podniků také odpadá zajišťování a skladování pohonných hmot, což je další snížení ekologické zátěže.

U nakladače s elektropohonem hraje zásadní roli typ a kapacita použité baterie. U nového modelu Weidemann Hoftrac 1190e jsou na výběr celkem tři bezúdržbové lithium-iontové baterie: standardem je kapacita 14,1 kWh, volitelně je k dispozici 18,7 kWh nebo 23,4 kWh. Baterie je předehřívána na provozní teplotu pomocí integrovaného systému řízení. Tento systém také neustále sleduje teplotu baterie a zvyšuje nabíjecí proudy.

Hmotnost baterií není nijak omezující, stroj lze nadále přepravovat na 3,5t přívěsu. Standardně disponuje jednou vestavěnou nabíječkou (3 kW), do příplatkové výbavy spadá druhá nabíječka (3 kW) pro zvýšení nabíjecího výkonu na 6 kW. Stroj využívá dva oddělené elektromotory. Jeden slouží pro jízdu (6,5 kW) a druhý pro pracovní hydrauliku (8,5 kW). Toto řešení umožňuje dynamické rozjezdy stroje a snižuje spotřebu elektrické energie,“ dodává Josef Sečkař ze společnosti Agromex.

U nového modelu 1190e je k dispozici několik variant kabin řidiče, přizpůsobených různým účelům: pevná ochranná stříška řidiče či sklápěcí stříška řidiče EPS (Easy Protection System), která je určena pro nízké průjezdy. Nová, speciálně vyvinutá kabina navíc znamená, že nakladač lze používat nezávisle na počasí. Navzdory své kompaktní konstrukci nabízí kabina dostatek prostoru pro řidiče a umožňuje snadné nastupování a vystupování s protiskluzovými schůdky.

Články autora Michal Hoblík

Nejnovější články

Pohled z praxe
Pietro Filipi se vrací na český trh

Značka Pietro Filipi byla založena v roce 1993...

I tento důvod vstupu SPM do Trenýrkárna.cz dokresluje...

Cestovní ruch
Praha zůstává mezi nejžádanějšími kongresovými destinacemi

V mezinárodním srovnání si zároveň Praha zajistila šesté...

Kongresový průmysl v hlavním městě si po vynucené...

Praha si ve svých strategických dokumentech zaměřených na...

Praha je v rámci České republiky dlouhodobě první...

Od roku 2022 můžeme na základě dat sledovat...

Trendy
Generace Alfa: Budoucnost nakupování

Podle analytické platformy Exploding Topics, která sleduje nové...

Jak pro americký zpravodajský portál Axios řekl spoluzakladatel...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
První Wienerberger fórum roku 2024 je tu!

„Wienerberger je lídrem ve stavebnictví na českém trhu,...

Těšit se můžete i na další pohledy do...

Závěr online konference bude věnován lícovému zdivu a...

Aktuality
S kontrolami firmám pomůže aktualizovaná příručka HK ČR

Kontrol ze strany státu vůči podnikatelům přibývá. Podle...

„Základní věc je, že v případě kontroly by...

„Vyrábíme na světové úrovni, ale ani nás neminuly...

Aktuality
Spolupráce na obou stranách hranice ještě zintenzivní

Dohodu podepsali představitelé Krajské hospodářské komory Karlovarského kraje...

„Cílem spolupráce je čelit společným výzvám a prostřednictvím...