Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Představte články o tom, že ekonomika je zmanipulovaná ve prospěch elit, což je běžný populistický narativ levice i pravice. Jak se změní podpora přerozdělování?
Experiment ukázal, že v Austrálii, Francii, Německu, Švýcarsku a UK tato informace zvýší podporu přerozdělování. USA jsou výjimkou mezi testovanými zeměmi: tam podpora přerozdělování poklesla po informaci o zmanipulování ekonomiky. A to navzdory větším problémům s chudobou. Pokud věřím, že vláda je neefektivní a zmanipulovaná, tak potřebuji jiné narativy pro zvýšení podpory sociální politiky.
Inovace vysvětlují polovinu dlouhodobého ekonomického růstu. Pro srovnání: Výdaje společnosti Amazon na vědu a výzkum jsou vyšší než tyto výdaje všech firem a vlády ve Francii; Alphabet předčí Itálii; Pepsi je na úrovni Nigérie.
Výzkumníci Anthropic zjistili, že velký jazykový model (LLM) lze vycvičit tak, aby se v určitých situacích choval klamavě, přestože se tváří nevinně, přičemž standardní bezpečnostní techniky nedokážou rizika odhalit ani zmírnit, protože LLM je dokáže dobře skrýt.
Drtivá většina – až 90 % – světového mezinárodního obchodu podle hmotnosti se přepravuje po moři, a ne po železnici, nákladními auty nebo letadly. Je totiž mnohem snazší přepravovat věci po moři než po souši, protože na souši se vozidlo nebo vlak musí potýkat s výrazně vyšším třením. Tření vlaku je přibližně 10 – 20 x vyšší než tření lodě, u osobního auta je pak dokonce asi 100 – 200 x vyšší než tření lodě. K tomu přidejme úspory z rozsahu. Proto lodní doprava představuje jen 3 % celkových emisí skleníkových plynů.