Pondělí 20. května 2024
ikona hodiny26. 2. 2024 12:25

Jarní zasedání Czech Convention Bureau

Nové výzvy i posílení spolupráce

Společné aktivity v letošním roce, budoucí strategie rozvoje i mezinárodní spolupráce nebo nutnost zajištění udržitelnosti ve spojení s kongresovou turistikou. Taková byla hlavní témata jarního zasedání Czech Convention Bureau, kterého se zúčastnili zástupci všech českých i moravských regionálních convention bureaus.

Kateřina Beránková autor

mediální zastoupení CzechTourism

Foto: CCB Jarní zasedání Czech Convention Bureau – nové výzvy i posílení spolupráce Foto: CCB

Czech Convention Bureau funguje v rámci organizační struktury České centrály cestovního ruchu – CzechTourism už 14 let a jejím cílem je koordinovat a podporovat rozvoj MICE (tedy kongresové a incentivní turistiky) v rámci celé České republiky. Jinak řečeno, propagovat Česko jakožto velice atraktivní destinaci pro pořádání velkých kongresů, seminářů, ale také menších firemních akcí, konferencí nebo třeba incentivních skupin. Je k dispozici všem, kteří chtějí v tuzemsku organizovat uvedené akce.

„Česko patří mezi TOP kongresové destinace. Podle dat mezinárodní kongresové asociace ICCA (International Congress and Convention Association) má aktuálně historicky nejlepší umístění. V uplynulém roce jsme obsadili 20. příčku mezi všemi zeměmi světa. Praha, která se dlouhodobě pohybuje v první desítce nejvíce využívaných destinací, obsadila dokonce 5. místo. Cílem agentury CzechTourism je do budoucna ještě více MICE produkt podpořit. A to i prostřednictvím nově plánovaných přímých leteckých spojení z bonitních zahraničních trhů, jakými je například Indie. V dalším rozvoji je důležité též naše zapojení do mezinárodních struktur, díky kterému se nám daří spolupracovat v rámci projektů a posouvat tak celý kongresový sektor kupředu,” shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller

Zasedání Czech Convention Bureau probíhají pravidelně a společný plán MICE aktivit jeho členové každoročně aktualizují. Během jarního zasedání padlo rozhodnutí, že se letošní rok ponese v duchu ještě hlubší provázanosti se soukromou sférou, a to ve všech zdejších regionech. V neposlední řadě pak zazněl i fakt, že je třeba zaměřit se v kongresové turistice na oblast udržitelnosti. Právě té se Czech Convention Bureau věnuje v rámci Strategické aliance evropských národních convention bureaus, jejíž zakládajícím členem je Česko. V závěru jednání pak proběhl workshop věnovaný tématu Policy driven acquisition model. Jde o způsob spolupráce napříč sektory a cílem je podpořit konání velkých mezinárodních akcí světového významu. Velkou praxi s tímto modelem mají například ve Skotsku, jehož zástupci své zkušenosti prezentovali na loňském zasedání.

„Spolupráci mezi regionálními subjekty vnímáme jako klíčovou pro budoucí rozvoj kongresové a incentivní turistiky v Česku, a proto je jedním z našich dlouhodobých cílů napomáhat jejich vzájemné komunikaci, která vede ke sdílení know-how a zefektivnění všech činností. Tedy k častějšímu využívání příkladů dobré praxe,“ uvádí vedoucí manažer Czech Convention Bureau Tereza Hofmanová a dodává: „Už několik let se také věnujeme edukaci v oblasti kongresové turistiky zaměřené nejen na zástupce z regionálních convention bureaus, ale i na soukromé subjekty v jednotlivých regionech. Nabízíme jim odborné konzultace zaměřené na rozvoj MICE produktu v regionech, pomáháme jim s nastavením jejich strategií a podobně.”

Na zasedání Czech Convention Bureau navázal už třetí ročník regionálního workshopu, jehož cílem bylo představení aktuální nabídky a regionálních možností vice než padesátce příchozích z řad DMCs (destination management companies), PCOs (professional congress organizers), eventových agentur i korporátů.

Nejnovější články

Pohled z praxe
Za farou vyrábějí aukční paličky i nábytek

Impulzem k zahájení podnikání v truhlařině byla pro...

Na začátku bylo podle Motyčky nejsložitější najít si...

„Spolupracovali jsme i s personální agenturou, ale jako...

Analýzy ze Spořky
Posledních deset minut, čipy a negativita

Běžný obchodní den na akciovém trhu (S&P 500)...

Proč jsou politici negativní, zesměšňují protivníky nebo na...

Pohled z praxe
Prioritou je maximální servis pro zákazníky

Představte svou firmu, čím se zabývá? Naše společnost...

Vaše firma zažila od svého založení poměrně strmý...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Show nejen pro šotouše

Letošního ročníku Festivalu, který proběhne pod záštitou místopředsedy...

Kromě krásných parních lokomotiv z tuzemska i ze...

V pátek 13. září 2024 po obědě bude...

Kromě vystavených lokomotiv budou rovněž představeny vozy s...

Cestovní ruch
Inspirace pro svatbu na zámku Nelahozeves

Co zámek nabídne? Dopoledne od 10 hodin je...

V roce 2022 se v ČR uskutečnilo na padesát pět...

Zámek Nelahozeves má konkurenční výhodu v relativní blízkosti Prahy...

Akce Inspirace ke svatbě na zámku se samozřejmě...

Cestovní ruch
České aerolinie najedou na nový obchodní model

Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu...

Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA...