Pondělí 29. dubna 2024
ikona hodiny7. 1. 2021 14:54

Podnikatelé věří v očkování. A jsou připraveni pomoci.

Téměř 60 procent podnikatelů věří, že masivní očkování některou ze schválených vakcín na covid-19 pomůže ochránit ohroženější část populace, jako jsou zdravotníci, učitelé a senioři, před nákazou. Zároveň podle nich provozům umožní vymanit se z uzávěry vyplývající z protiepidemického systému. Vyplývá to z nového šetření Hospodářské komory na vzorku 1400 podniků.

ČTK autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Sami se podnikatelé nechají naočkovat, až na ně přijde řada. Většina zaměstnavatelů svým zaměstnancům podstoupit očkování alespoň doporučí, někteří je podpoří mimořádným bonusem, benefitem či finančním příspěvkem.

Očkování jako nejlepší prevenci uzávěry (lockdown) a jako alternativu k vládním nařízením omezujícím hospodářský a sociální život označilo 60 procent podniků. Dalších více než 12 procent podniků považuje za důležitější, že očkování může pomoci ochránit ohroženější část populace před nákazou. Má ale za to, že šíření epidemie ani dalším uzávěrám tuzemského hospodářství v krátkodobém horizontu nezabrání.

Naočkovat některou ze schválených vakcín proti covid-19, jakmile bude očkování dostupné veřejnosti, se nechají dvě třetiny podnikatelů. Na 15 procent podnikatelů ještě není rozhodnuto. Za nejdůvěryhodnější vakcíny naprostá většina podnikatelů označila ty, které jsou vyvinuté a vyrobené hlavně v EU, dále pak ve Velké Británii nebo USA. Žádné vakcíně nedůvěřuje 17 procent podnikatelů a desetině podnikatelů nezáleží na původu vakcíny. Naopak nejmenší důvěru podnikatelů mají vakcíny z Číny, Ruska a dalších zemí.

Více než polovina zaměstnavatelů uvedla, že očkování zaměstnancům jednoznačně doporučí. Každý třetí podnik ale míní, že by jako zaměstnavatel neměl své zaměstnance v rozhodování nijak ovlivňovat, mělo by jít o svobodné rozhodnutí zaměstnanců. Zhruba každý desátý podnik (13 procent) očkování podpoří mimořádným bonusem, benefitem či finančním příspěvkem. Vyžadovat očkování po zaměstnancích budou pouhá čtyři procenta.

Řada podnikatelů je připravena propůjčit své jméno a tvář informační kampani, která má očkování představit veřejnosti. „I na základě výsledků této ankety se potvrzuje, že benefity očkování musejí být součástí protiepidemického systému PES, jakmile budou vakcíny dostupné pro širokou veřejnost. Lidé musejí vidět konkrétní výhody očkování pro cestování, využívání služeb, prostě pro cestu zpět do normálního života,“ uvedl na tiskové konferenci HK ČR předseda sekce komory pro zdravotnictví a sociálních služeb Ivo Hlaváč.

Články autora ČTK

Nejnovější články

Analýzy
Každý druhý e-mail na Seznamu je marketingové sdělení

Data za rok 2023 potvrzují, že popularita e-mailingu...

Právě hromadné zprávy tvoří v Seznam schránkách každý...

Seznam rozděluje e-maily do tří složek: Primární, Hromadné...

Nejúspěšnějším měsícem v počtu odeslaných e-mailů byl v...

Cestovní ruch
Praha má přímé letecké spojení s Azorskými ostrovy

Dostat se přímým letem bez přestupů z Prahy...

Linka bude obsluhována letadlem Boeing 737 s kapacitou...

Smartwings nasadí na provoz nadcházející rušné letní sezóny...

Expertní pohled
Aktuální vývoj v Německu nabízí mírný optimismus

Podle nedávno zveřejněného předběžného průzkumu se hospodářský pokles...

Odpověď, z čeho ekonomického oživení v Německu plyne,...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Pro firmy je připravena miliarda na inovace

„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...

Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...

Aktuality
Diamanty českého byznysu se zastavily v Plzni

Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...

Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...

Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...

Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...