středa 15. ledna 2025
ikona hodiny 3. 5. 2024 07:48

Česká váza okouzlila Paříž i Milán

Průsvitné sklo zrcadlí hru světla oceánu, zatímco jemné vzory hrotů evokují fascinující texturu mořských bublin. Vázy FUGU čerpají inspiraci z ladných pohybů rybičky tohoto jména i ze schopnosti přírody se bránit. Česká značka ručně vyráběného skla KLIMCHI jimi navazuje na své populární HOBNAIL džbány a opět harmonicky propojuje historický dekor s moderní estetikou. Do prodeje se vázy FUGU dostávají po úspěchu na přehlídkách designu v Paříži, Miláně a Praze. Elegantní útlou vázu s ostny, jež je nositelem příběhu zvláštní rybičky, navrhl František Jungvirt, umělecký ředitel značky KLIMCHI. Jejím prostřednictvím zakladatel Lukáš Klimčák vrací do povědomí české sklo.

Foto: KLIMCHI
Vila Volman a vázy FUGU Foto: KLIMCHI

Vázy FUGU jsou vázy plné života. Pro jejich design inspiroval Františka Jungvirta tvar ryby fugu, zatímco textura rybího těla ve chvíli, kdy se při pocitu ohrožení nafoukne, mu připomněla historický dekor hobnail. Hobnail, nazývaný díky vizuální podobnosti s exotickým ovocem také ananas, se vyrábí už několik desetiletí a dnes se opět stává populární, zejména v zahraničí. Z kolekcí značky KLIMCHI mu popularitu získaly HOBNAIL džbány, které si lidé velmi oblíbili. „Má snaha byla tento hutný dekor odlehčit. Zároveň jsem usiloval o to, aby nový produkt byl nositelem myšlenky a ‚skleněné hroty‘ neplnily jen funkci dekoru. Navrhl jsem elegantní útlou vázu, která je nositelem příběhu rybičky fugu. Rybičky, jež dokáže být hladkou i strukturovanou, pokud se cítí ohrožena,“ vysvětlil zdroj své inspirace František Jungvirt.

Průsvitné sklo zrcadlí hru světla oceánu, zatímco jemné vzory hrotů evokují fascinující textury a pohyb mořských živočichů. Vázy FUGU vplují do interiéru v pěti barvách – barevnou paletu známou z dosavadní nabídky značky KLIMCHI, konkrétně Crystal, Olive Green, Rosaline a Dark Green, doplňuje nový odstín Electric Blue. V budoucnu se počítá s rozšířením barevné škály váz FUGU o další odstíny.

Do prodeje se vázy FUGU dostávají na jaře, kdy příroda, s níž jsou inspirací spojeny, ožívá. Novou kolekci uvozují úspěchy na veletrzích a přehlídkách designu doma i ve světě. Velký zájem mezi profesionálními zákazníky vyvolaly vázy FUGU na pařížském Maison&Objet, milánském Milano Home i pražském Designbloku. K zakoupení jsou na e-shopu značky KLIMCHI, k vidění v partnerských galeriích, případně ve výstavních stáncích KLIMCHI na veletrzích.

Vázy FUGU, stejně jako všechny výrobky značky KLIMCHI, jsou ručně foukány a poté i ručně leštěny v rodinné sklárně v Kamenickém Šenově. V tomto regionu proslulém ruční výrobou skla, v srdci takzvaného Křišťálového údolí, se v roce 2019 Lukáš Klimčák rozhodl s mladistvou vizí dostat české sklo prostřednictvím značky KLIMCHI opět do povědomí. „Každá váza je nejdříve sklářem vyfouknutá do kovové formy, která vtiskne sklu požadovanou texturu. Poté se ruční prací skláře hmota tvaruje a finálně vyfoukne do dřevěné formy, která váze dodává její konečný vzhled. Tento ruční výrobní proces zaručuje unikátnost každého kusu – žádné dvě vázy nejsou zcela totožné, což dodává každé z nich jedinečný charakter,“ popsal výrobu váz FUGU František Jungvirt.

Sklárna Jílek, kde většina výrobků značky KLIMCHI vzniká, byla založena v roce 1905 a je jednou z nejstarších takřka nepřetržitě fungujících skláren u nás. Proslula barevným sklem zdobeným optickými a reliéfními dekory. Prvenství si připisuje i v populárním dekoru hobnail, který charakterizuje vázy FUGU. Kolekce značky KLIMCHI vycházejí z toho nejlepšího, co české sklo přineslo, přičemž historické dekory pomocí minimalistických moderních designových tvarů a nových odstínů barev posouvají na další úroveň.

Články autora Nikola Páleníčková

Nejnovější články

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR)...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...

Nejnovější Pohled z praxe

Aktuality

ČSOB spouští třetí ročník Zelené obce roku

ČSOB startuje třetí ročník soutěže Zelená obec roku,...
Pohled z praxe

Odpad nebo cenná komodita?

Koncept Urban Mining přináší revoluci v pohledu na...
Pohled z praxe

Co očekávají od roku 2025 majitelé a ředitelé firem?

Ekonomika neprochází lehkým obdobím – byrokracie a regulace...