středa 15. ledna 2025
ikona hodiny 14. 5. 2024 08:08

Pietro Filipi se vrací na český trh

Česká oděvní značka Pietro Filipi, která v minulosti dobyla srdce mnoha českých mužů a žen, zažije svůj byznysový restart. Značku od společnosti KARA Trutnov, respektive investiční skupiny Natland, odkoupila společnost DaniDarx, která vlastní e-shop Trenýrkárna.cz, vyrábí spodní prádlo českých značek Styx a Nedeto, a to vše s podporou investičního partnera SPM. Obchodní partneři se dohodli, že kupní cenu nebudou zveřejňovat.

Foto: Trebýrkárna.cz
Pietro Filipi se vrací na český trh - podpis smlouvy Foto: Trebýrkárna.cz

Značka Pietro Filipi byla založena v roce 1993 Petrem Hendrychem a zanedlouho si získala díky svému sortimentu oděvů a doplňků věrné příznivce mezi muži i ženami. Nejenom, že značka Pietro Filipi otevřela vlastní prodejny, ale také – po koupi investiční společností C2H – dokonce usilovala o vstup na zahraniční trhy. Avšak z důvodu mnoha souběžně nastalých situací během koronavirové krize se firma dostala do insolvenčního řízení.

Natland získal ochranné známky Pietro Filipi v rámci dražby pořádané insolvenčním správcem poté, co společnost Pietro Filipi zkrachovala. Následně se majitelem známek stala KARA, jejíž nový byznysový příběh nastartoval právě Natland ve spolupráci s původním majitelem Zdeňkem Rinthem. Nyní je již tradiční výrobce a prodejce českých kožešnických výrobků KARA znovu etablován na maloobchodním trhu. Pietro Filipi i KARA společně patřily ve stejném období pod zkrachovalý holding C2H.

„Společnost KARA je výborný příklad toho, že pokud máte dobrý tým, značku nebo produkt, je s našimi zkušenostmi a expertizou možné zachraňovat a ozdravovat podnik, který se dostal do potíží. KARU se podařilo ozdravit a po krachu společnosti Pietro Filipi jsme chtěli zachránit alespoň značku, která měla svou hodnotu. Chtěli jsme zároveň dát příležitost mladým kreativcům a nápadům, jak s takovým brandem dále nakládat,“ říká Tomáš Raška, zakladatel a majoritní vlastník Natlandu, do jehož portfolia společnost KARA patří.

„Zvažovali jsme dva nebo tři směry, kudy se ubírat, nebylo ale úplně v mých silách znovu zásadně a podstatně oživovat KARU a zároveň znovu takřka od základu budovat značku Pietro Filipi. Po dlouhých diskusích jsme postupně docházeli k názoru, že musíme značku svěřit do profesionálních rukou a pokud možno s českým původem,“ uvádí Zdeněk Rinth, šéf společnosti KARA a dodává: „Po několika jednáních a poměrně velkém zájmu z trhu nás oslovila vize skupiny DaniDarx, která navíc už měla za sebou zkušenost s restartem jiné značky v minulosti. Ve finálních kolech výběru se nám tak jevili jako ideální partner, který bude schopen značku dále rozvíjet.“

Největší tuzemský e-shop s pánským spodním prádlem Trenýrkárna.cz patřící do společnosti DaniDarx zažívá poslední roky významný růst. Majitelé Ruslan Skopal a Adam Rožánek se koncem roku 2022 rozhodli tento růst posílit, a poprvé od založení firmy využít finanční podpory investora. Tou se stala česká investiční skupina SPM, založena Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem, která své investice aktivně směřuje do vytváření partnerství s ambiciózními českými podnikateli s prokazatelnými výsledky.

„Jsem rád, že i díky naší podpoře získává tradiční česká módní značka Pietro Filipi po turbulentních letech opět stabilní domov. Z mého pohledu si novou šanci prosadit se nejen v České republice, ale i na zahraničních trzích, rozhodně zaslouží. Těšíme se na její další rozvoj v rukou managementu Trenýrkárna.cz, v nějž máme dlouhodobě plnou důvěru,“ říká Slavomír Pavlíček, partner skupiny SPM Invest s tím, že v zájmu o vstup do firmy hrál důležitou roli fakt, že významnou součástí Trenýrkárna.cz je česká značka Styx vyráběná v České republice. Partnerství tak představuje typ investice, který skupina aktivně vyhledává – perspektivní podnikatelé, kteří vybudovali stabilní a ziskový byznys s jasnou konkurenční výhodou a hledají kapitál pro skokový růst, který je podložen jasnou vizí, jak ho dosáhnout.

I tento důvod vstupu SPM do Trenýrkárna.cz dokresluje příběh, proč Pietro Filipi zůstává v českých rukou a na český trh produkty této značky vrátí tým Ruslana Skopala a Adama Rožánka. „Získání značky Pietro Filipi je pro nás samozřejmě událostí tohoto roku. V celé firmě jsme nadšeni, že jsme dostali od investiční skupiny Natland a společnosti KARA důvěru. Cílem je vrátit českým mužům a ženám značku, kterou měli rádi, a to navíc velice rychle. Obratem jsme připravili první kolekci oblečení Pietro Filipi, jedná se o pánské boxerky, plavky, dámské kalhotky, ponožky a župany. A tím určitě nechceme končit. Pokud zákazníci vyjádří zájem, a my věříme, že ano, chceme se postupně pouštět do rozšiřování portfolia. Značka Pietro Filipi a její věrní fanoušci, kterých je v ČR mnoho, si to zajisté zaslouží.“

Články autora Michal Hoblík

Nejnovější články

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR)...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...

Nejnovější Pohled z praxe

Aktuality

ČSOB spouští třetí ročník Zelené obce roku

ČSOB startuje třetí ročník soutěže Zelená obec roku,...
Pohled z praxe

Odpad nebo cenná komodita?

Koncept Urban Mining přináší revoluci v pohledu na...
Pohled z praxe

Co očekávají od roku 2025 majitelé a ředitelé firem?

Ekonomika neprochází lehkým obdobím – byrokracie a regulace...