středa 15. ledna 2025
ikona hodiny 8. 6. 2024 06:19

Recruitment Academy a Edenred ocenili nejlepší náborové kampaně

Budoucnost HR? Připravte se na generaci Z!

O aktivní budování značky zaměstnavatele – employer branding – se zajímají už dvě třetiny českých firem, jen třetina z nich to ale dělá systematicky . Právě společnosti, které loni dokázaly nejlépe oslovit potenciální zaměstnance, ocenila odborná porota v rámci 9. ročníku soutěže Recruitment Academy Awards. Cenu Edenred Wellbeing Award si z galavečera odnesla společnost Pivovary Staropramen, která u poroty zabodovala konceptem volných pátků a dalších výhod pro zaměstnance nad rámec zákona. Recruiterem roku se stala Nicole Chladová ze společnosti PwC Česká republika. U publika i odborné poroty uspěly především odlehčené kampaně, které se nebály vtipu. Do budoucna bude podle odborníků pro firmy zásadní umět zaujmout mladé generace a pracovat s moderními technologiemi, včetně umělé inteligence.

Foto: Shutterstock.com
Budoucnost HR? Připravte se na generaci Z! Foto: Shutterstock.com

Podle loňského průzkumu Recruitment Academy a společnosti Edenred se budování značky zaměstnavatele věnují více než dvě třetiny (68 %) českých firem. Systematičtěji však k takzvanému employer brandingu zatím přistupuje jen třetina (35 %) z nich. „Potřeba budování značky zaměstnavatele je v dnešní době motivována nízkou nezaměstnaností a velkou konkurencí firem na trhu práce. A to zejména tehdy, pokud se zaměstnavatel snaží zaujmout mladší generace, kterým více záleží na tom, pro koho budou pracovat, a co jim zaměstnavatel nabídne mimo samotnou mzdu,“ upozorňuje Aneta Martišková, členka vedení společnosti Edenred.

Firmy, kterým se daří oslovovat potenciální zaměstnance nejlépe, byly v rámci již devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards oceněny na galavečeru v divadle Jatka78 v pražských Holešovicích. Odborná porota složená z 29 profesionálů v oblastech personalistiky, recruitmentu a HR marketingu udělila ceny českým a slovenským firmám v celkem devíti kategoriích oceňujících nejlepší pracovní inzeráty, náborové kampaně, referral programy, kariérní stránky či kariérní videa. „Je stále obtížnější vybrat vítěze. Rok od roku se nám hlásí společnosti s výrazně kvalitnějšími projekty. Je to důkaz toho, že zájem o employer branding stále roste,“ říká José Kadlec, ředitel Recruitment Academy.

Vítězily kampaně s humorem a nadsázkou

Své přihlášky do letošního devátého ročníku soutěže Recruitment Academy Awards podalo hned 75 společností působících v Česku a na Slovensku. Celkem přihlásily 130 projektů. Oproti loňskému ročníku byla soupiska vítězů vyrovnanější, čemuž odpovídá i konečný seznam vítězů v jednotlivých kategoriích. Vedle společností, jako je eBRÁNA, Thermo Fisher Scientific, MEWS SYSTEMS, Pivovary Staropramen, GasNet, Cardion Cars či ORLEN Unipetrol u odborné poroty bodoval i zástupce veřejného sektoru – Městská policie Brno, a to se svými kariérními stránkami.

Galavečera se celkem zúčastnilo více než 300 hostů z řad tuzemských personalistů a náborářů. I letos měli hosté v průběhu akce možnost hlasovat pro vítěze ve speciální kategorii People’s Choice, která ocenila nejlepší kampaňové spoty. Silným pojítkem většiny soutěžních videí byl humor a nadsázka. Ocenění si nakonec odnesla společnost ORLEN Unipetrol, která se svým kariérním videem Skladník – poslední náklad uspěla i u odborné poroty. Jen o pár hlasů méně pak získalo video Měšťáci nesmí být z cukru lákající na práci u brněnské Městské policie.

Recruiterem roku se stala Nicole Chladová z poradenské společnosti PwC Česká republika. Odborná porota v této královské kategorii mimo jiné ocenila její proaktivní přístup v přepracování náborového procesu. Sama zpracovala více než 1300 kandidátů, zúčastnila se jedenácti veletrhů, organizovala workshopy a assessment centra, a to vše ke 100% spokojenosti kandidátů i manažerů.

Jak zaujmout zaměstnance Z?

Jedním z témat, které mezi personalisty rezonuje rok od roku stále více, je wellbeing. Zaměstnanci, a zvláště pak ti nejmladší, od svého zaměstnavatele stále častěji očekávají, že jim poskytne prostor nejen pro pracovní, ale i osobní rozvoj.  Po loňské premiéře tak byla letos v rámci galavečera opět udělena i cena Edenred Wellbeing Award oceňující firmy, které nejlépe pečují o své zaměstnance. Odnesly si ji Pivovary Staropramen, u kterých porota ocenila především to, že je firma aktivní i v oblastech, na které zatím nemyslí tuzemská legislativa.

„Jsme moc rádi, že jsme se mohli na soutěži podílet a ocenit tak personalisty a recruitery, kteří jdou ostatním příkladem a ukazují, jak se mají firmy svým zaměstnancům správně věnovat. Ocenění Edenred Wellbeing Award putuje ke společnosti, která přistupuje k péči o své zaměstnance opravdu komplexně a snaží se jim co nejvíce usnadnit propojení jejich pracovního a osobního života,“ komentuje výsledky Aneta Martišková a připomíná, že právě schopnost přilákat nejmladší zaměstnance – tedy Generaci Z – bude pro firmy do budoucna klíčová. Mimo jiné i vlivem toho, že do roku 2030 budou tvořit čtvrtinu pracovního trhu.

Pomoci by v tom personalistům mohla i umělá inteligence. „V oblasti náboru představuje výzvu, aby personalisté zvládli využívat výhody umělé inteligence a tím si usnadnili práci. Věřím, že letošní ročník soutěže inspiroval nejednoho manažera k tomu, jak dělat věci jinak. Proto předpokládám, že příští rok více firem vyzkouší tvorbu kariérních spotů třeba s pomocí AI,“ uzavírá José Kadlec.

Články autora Matěj Fürst

Nejnovější články

Aktuality

Dokonalá bouře na trhu s americkými vládními dluhopisy

Rok 2025 začal pro americké vládní dluhopisy pěkně...
Cestovní ruch

30 let inovací a podpory cestovního ruchu

Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C. ČR)...
Cestovní ruch

Nejvyšší slevy First minute platí do konce ledna

Slevová pobídka First minute je pro klienty cestovních...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled

Androxgh0st s Mozi útočí i na IoT a kritickou infrastrukturu

Výzkumný tým společnosti Check Point® Software Technologies Ltd....
Expertní pohled

3 nejlepší obranné taktiky proti kyberútokům

Kybernetické hrozby se vyvíjejí již téměř čtyři desítky...
Expertní pohled

Devastující kyberútoky budou pokračovat

Slovenský Úrad geodézie, kartografie a katastra (ÚGKK) se...