Show nejen pro šotouše
Cestovní ruch 19. 5. 2024 05:06V září letošního roku se v Benešově u Prahy uskuteční již 5. ročník Festivalu parních lokomotiv. Výstava historických drážních vozidel...
V září letošního roku se v Benešově u Prahy uskuteční již 5. ročník Festivalu parních lokomotiv. Výstava historických drážních vozidel...
Svatby jako neselhávající a výhodný typ eventů vítá každý provozovatel vhodné lokality. Se zajímavým marketingovým počinem, jak se na tomto...
Studie FortiGuard Labs Global Threat Landscape Report za 2. pololetí 2023 zdůrazňuje potřebu, aby dodavatelé dodržovali osvědčenou praxi ve zveřejňování...
Bonami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie. Svůj provoz tak spouští...
Firmy a zaměstnanci se po velkém výkyvu směrem k home office stále ještě snaží najít funkční řešení. Za poslední čtyři...
V Hospodářské komoře se zformovala nová skupina podnikatelů, která chce zlepšit hospodaření s českým dřevem a zvýšit jeho přidanou hodnotu...
S příchodem jara začíná v Praze hlavní sezóna cestovního ruchu. V posledních letech byla návštěvnost významně ovlivněná nejdříve pandemií covidu-19,...
PlanRadar, přední platforma pro řízení stavebních projektů, nabízí sofistikované řešení pro archivaci, organizaci a sdílení velkého množství dat, a to...
Techniky na získávání olejů ze semen či plodů rostlin lidé rozvíjí od nepaměti. V současné době se k tomuto účelu...
Česká firma z Hranic v čele s Petrem Bouchalem objíždí závody Formule 1 ve vybraných evropských zemích a nabízí celosvětový...
Všechny výsledky
V ostravské společnosti Škoda Vagonka začalo o víkendu fungovat obráběcí centrum za zhruba 100 milionů korun. Podle firmy jde o největší a nejmodernější zařízení svého druhu v Evropě, díky unikátnímu stroji může firma obrábět obří nadrozměrné hliníkové díly železničních vozidel. Firma tím výrazně navýší kapacitu výroby a zefektivní produkci nových vlaků.
Škoda Vagonka vyrábí elektrické vlaky pro příměstskou dopravu, motorové soupravy nebo osobní přípojné vozy. Společnost je přímým pokračovatelem 120 let dlouhé tradice výroby osobních kolejových vozidel ve Studénce, do Ostravy se výroba přestěhovala v roce 2001. V roce 2005 firmu ovládla Škoda Transportation.
„Rozvoj a inovace naší výroby jsou pro nás v této době klíčové. Nové obráběcí centrum nemá svými rozměry konkurenci a umožní nám pracovat mnohem efektivněji jednak s ohledem na čas, ale i na náklady,“ uvedl předseda představenstva a prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina. Firma v Ostravě zdvojnásobí výrobní plochu i počet zaměstnanců, který vzroste ze 450 na 900. Generální ředitel a předseda představenstva Škody Vagonka Martin Bednarz uvedl, že obráběcí centrum zvýší kapacitní možnosti firmy v obrábění nadrozměrných dílů na dvojnásobek. „Díky tomu budeme například nově obrábět až 28 metrů dlouhé hliníkové svařence a podsestavy širokorozchodných skříní pro projekty vozidel určených například pro Lotyšské dráhy,“ uvedl Bednarz.
Obráběcí centrum dodala česká firma Strojírna Tyc. Zařízení váží 360 tun a délka samotného stroje dosahuje téměř 50 metrů. „Maximální rozměr obrobku, který může stroj pojmout, bude 39 x 4,5 metru, přičemž přesnost obrábění se bude odehrávat v řádech setin milimetru,“ uvedl mluvčí skupiny Škoda Transportation Jan Švehla.
Instalace stroje je součástí projektu Nová Vagonka, který firma představila loni a během nějž chce investovat téměř miliardu korun. „Připravujeme se tím na významný růst objemu výroby, který budeme realizovat díky novým kontraktům na dodávku elektrických jednotek,“ uvedl Bednarz. Ve firmě výrazně vzroste počet smontovaných vozů a pětinásobně stoupne výroba hrubých hliníkových staveb.
Ostravská Vagonka bude v nejbližší době pracovat především na jednopodlažních elektrických vlacích pro zákazníky v Česku, na Slovensku nebo v Lotyšsku a soupravách typu Push-Pull pro Moravskoslezský kraj. „Do Ostravy se navíc bude koncentrovat technologické know-how v oblasti řídicích, multimediálních a diagnostických systémů dceřiné společnosti Škoda Digital,“ uvedl Švehla.
Letošního ročníku Festivalu, který proběhne pod záštitou místopředsedy...
Kromě krásných parních lokomotiv z tuzemska i ze...
V pátek 13. září 2024 po obědě bude...
Kromě vystavených lokomotiv budou rovněž představeny vozy s...
Co zámek nabídne? Dopoledne od 10 hodin je...
V roce 2022 se v ČR uskutečnilo na padesát pět...
Zámek Nelahozeves má konkurenční výhodu v relativní blízkosti Prahy...
Akce Inspirace ke svatbě na zámku se samozřejmě...
Společnost Fortinet, světový lídr v oblasti kybernetické bezpečnosti...
Útoky začaly v průměru 4,76 dní poté, co...
Útoky se týkaly méně než 9 % všech...
Botnety prokázaly neuvěřitelnou odolnost – v průměru trvalo...
„Podnikatelé ve zpracovatelském průmyslu ale narážejí na řadu...
Jednou z brzd rozvoje tuzemského zpracování dřeva s...
Projekt GPtents řeší problémy s ubytováním na velkých...
Nápad na projekt GPtents se zrodil v roce...
GPtents aktuálně zastřešují ubytování na 4 akcích ve...
Důvodem změny obchodního modelu ČSA je zefektivnění provozu...
Pro klienty ČSA se nic nemění. Značka ČSA...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban ([email protected])