Úterý 30. dubna 2024
ikona hodiny15. 2. 2021 08:45

Virtuální showroom prodává auta

Jak technologie mění včerejší byznys modely ukazuje aplikace, která umožní zájemcům o koupi vozu prohlédnout si jej nikoliv naživo, ale v rozšířené a virtuální realitě, která tu skutečnou věrně napodobuje. Aplikace, která vlastně představuje virtuální showroom, je již dostupná pro zařízení iOS i pro Android.

Petr Simon autor

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

Nová aplikace díky použité technologii virtuální (VR) a rozšířené (AR) reality dokonale simuluje reálnou návštěvu firemního showroomu v Praze. Uživatel vstoupí přímo do předváděcího prostoru, v němž se lze volně procházet a prohlížet si nabízené značky automobilů ze všech stran. Jde o de facto plnohodnotnou alternativu osobní návštěvy, kdy si zákazníci mohou z pohodlí domova, nebo z kteréhokoliv jiného místa na světě, nezávazně a v klidu prohlédnout nabízené vozy a v případě zájmu kontaktovat prodejce.

Stačí kliknout na konkrétní model a uživateli se načte jeho podoba ve 3D. Na postranní liště pak uvidí na fotografiích konkrétní dostupné vozy, přičemž si díky konfigurátoru barev může zobrazit dostupné barevné varianty. Dále si zde přečte podrobné informace o nabízeném vozidle včetně ceny, k dispozici je i virtuální prohlídka interiéru a fotogalerie. Funkce AR umožňuje uživateli umístit vizuálně vybrané vozidlo v reálné velikosti do své garáže, nebo před dům, a to pomocí jeho mobilního zařízení. Samozřejmě nechybí informace o financování a pojištění vozu, přímý kontakt s prodejcem a možnost sdílení vybraného vozu. Součástí virtuálního showroomu je rovněž klientská VIP zóna.

S aplikací přišla česká firma Auta Super, která nyní pracuje na dalším rozšíření funkcí a postupném doplňování modelů vozidel z nabídky. Aplikace bude do budoucna umožňovat  například vizualizaci nabízených úprav.

Virtuální i rozšířená realita jsou technologie, které mohou zcela změnit nejen tvář celých segmentů obchodu a služeb, ale i výroby. Obchodní model, který česká firma využívá při prodeji automobilů, je totiž bez problémů využitelný pro celou řadu dalších produktů a dokonce jej lze využít i pro takzvanou výrobu na požádání, která podle některých futurologů bude již v blízké budoucnosti zcela běžná.

Články autora Petr Simon

Nejnovější články

Analýzy
Developeři v Česku si oblíbili strategii Shell & Core

Ke konci 1. čtvrtletí 2024 bylo v tomto...

Model Shell & Core se sice v omezeném...

S dokončením Shell & Core projektů developeři obvykle...

Vzhledem k aktuální situaci na trhu a trvale...

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Aktuality
Virtuální vodárna. K čemu se hodí digitální dvojče úpravny vody?

Partneři oslovili město Železná Ruda, zda by se...

„Digitální dvojče představuje počítačový model, který dokonale kopíruje...

Součástí digitálního dvojčete úpravny vody je i systém...

JUDr. Tomáš Koníček z Mezinárodního bezpečnostního institutu, který se...

Nejnovější Pohled z praxe

Trendy
Jedenáctý ročník Laboratoře Nadace Vodafone je v plném proudu

„Každý rok se těšíme, jaké zajímavé projekty v...

Do jedenáctého ročníku Laboratoře Nadace Vodafone se probojovaly...

Digitální logoped Vyslovuj v průběhu akceleračního programu spustil...

„Pokroky čtveřice projektů nás motivují pokračovat v našem...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Pohled z praxe
Holcim míří k uhlíkové neutralitě

Nejnovější krok směrem k udržitelnosti a ochraně životného prostředí...

„Díky těmto úpravám dojde ke snížení celkového množství...