Sick days jako benefit může využívat 30 % českých zaměstnanců
6. 1. 2025 14:57Situace na trhu práce si žádá zavádění nejrůznějších nadstandardních benefitů, kterými se zaměstnavatelé snaží získat a také udržet své zaměstnance....
Opatření proti šíření koronaviru pokračovala po celý leden a omezení prodeje či úplné uzavření prodejen některých sortimentů nepotravinářského zboží mělo vliv na vývoj maloobchodních prodejů. Meziroční růst tržeb zaznamenal pouze internetový a zásilkový prodej. Meziročně se maloobchodní tržby očištěné o kalendářní vlivy snížily o 6,5 %, v tom za potraviny o 2,7 %, za nepotravinářské zboží o 8,4 % a za pohonné hmoty o 9,8 %.
Roste dále prodej prostřednictvím internetu, který si dlouhodobě udržuje vysokou dynamiku růstu, v lednu tržby vzrostly o 34,5 %. Naopak prodej v kamenných prodejnách zaznamenal pokles ve všech sortimentních skupinách zboží. Ve specializovaných prodejnách s oděvy a obuví tržby klesly o 74,1 %, s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci o 33,0 %, s výrobky pro domácnost o 23,9 %, s kosmetickými a toaletními výrobky o 11,9 %, s počítačovým a komunikačním zařízením o 9,6 % a s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím o 6,2 %. V nespecializovaných prodejnách s převahou potravin tržby klesly o 3,1 % a ve specializovaných prodejnách potravin o 19,3 %.