Pro firmy je připravena miliarda na inovace
Aktuality 27. 4. 2024 05:43Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
Internet se stal dominantním nástrojem při hledání práce ještě před vypuknutím pandemie. Zatímco dříve sloužil jen jako zdroj informací, nyní umožňuje i interakce zaměstnavatelů s uchazeči, podobně jako bylo dříve možné na veletrzích práce. O ty v posledních letech klesal zájem, jejich přesun do online prostředí však obnovil jejich popularitu. Propojit firmy a uchazeče o práci v online světě se rozhodla v rámci pilotního projektu Business Services Showcase asociace ABSL. Tři desítky center podnikových služeb prezentovaly v rámci hodinových interaktivních setkání se zájemci o kariéru v podnikových službách své pracovní příležitosti, firemní kulturu i projekty a získaly 200 zaměstnanců.
Dle průzkumu Grafton Recruitment hledá práci na internetu 74 % uchazečů, veletrhy však v uplynulých letech využívalo jen 6 % zájemců o práci. Spojení těchto dvou nástrojů v jeden se ukázalo jako správná cesta jak pro firmy, tak i pro zájemce o kariéru v podnikových službách. „Původní myšlenkou bylo propojit zaměstnance firmy, která odchází z českého trhu, s podobnými zaměstnavateli z oboru a nabídnout jim alternativu a hladký přechod do nového zaměstnání. Pro velký úspěch jsme se rozhodli s akcí pokračovat i v budoucnu a rozšířit ji na širokou veřejnost,“ říká Helena Tabakovová, projektová manažerka asociace ABSL, která v ČR sdružuje centra podnikových, zákaznických a IT služeb. Interaktivní online setkání a workshopy, které probíhaly po dobu 2 týdnů, byly zaměřeny na prezentaci aktivit jednotlivých zaměstnavatelů, jejich firemní kultury, benefitů, rozvojových programů i pracovních nabídek se zaměřením na finance. Účastníci se zajímali o pracovní podmínky, možnosti práce z domova a šance na další kariérní růst.
Kreativita jednotlivých center přitom byla veliká a do prezentací byli zapojeni i stávající zaměstnanci, kteří hovořili o zkušenostech ve firmě a o firemním životě a atmosféře v týmech i na pracovišti. „Akce ukázala, jak lze dřívější formy náboru a prezentace dělat moderněji a efektivněji. Z center se v době lockdownu stali zkušení recruiteři, kteří dokáží i na dálku zaujmout potenciální kandidáty a zajistit jejich nábor i bez prostředníků,“ dodává Helena Tabakovová s tím, že obor podnikových služeb roste i navzdory pandemii a jen letos plánuje vytvořit 10 tisíc nových pracovních míst. Protože až polovina z nich bude cílit na cizince, představuje online veletrh velmi efektivní nástroj. Podle průzkumu serveru CNBC kariérní experti odhadují, že až 80 % náborových aktivit bude v dohledné budoucnosti pouze ve virtuální formě. Mezi hlavní výhody virtuálního veletrhu pracovních příležitostí patří především urychlení celého náborového procesu, eliminace cestovních nákladů a také úspora času. V současné době pak samozřejmě i bezpečnost.
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Akcie a dluhové cenné papíry jsou velmi citlivé...
Pokud se podíváme na historické zkušenosti s propady na...
Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....
Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...
Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...
Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...
Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...
V praxi se s využitím různých slev a...
Na první pohled se může zdát, že omezení...