Pátek 3. května 2024
ikona hodiny8. 5. 2021 10:26

Lidé chtějí cestovat. Jak pomoci cestovním kancelářím a hotelům?

Po roce fungování naší iniciativy Zachraňme turismus v dobách úplného rozvolnění i úplného uzamčení cestovního ruchu a ekonomiky vůbec máme již dostatek dat k tomu, abychom dokázali efektivně plánovat aktivity a modelovat scénáře budoucího vývoje v cestovním ruchu. Některé subjekty závislé na turistech se naučily přizpůsobovat novým podmínkám, jiné zatím vyčkávají, pokud jim to finanční situace ještě stále dovoluje.

Tomáš Barčík autor

zakladatel Dáme voucher a předseda Zachraňme turismus

Foto: Shutterstock.com Zachraňme turismus! Foto: Shutterstock.com

O čem však není pochyb a zaznívá to z úst mnoha ekonomických analytiků i globálních expertů na travel segment, je skutečnost, že lidé jsou hladoví po cestování a čekají na jakoukoli příležitost, aby se mohli alespoň ve svém volném čase a o dovolených vracet ke svému „starému“ způsobu života.

Po Česku, nebo do zahraničí?

Nehledě na to, že část domácností zasáhla krize a tvrdě dopadla na jejich rodinné rozpočty, u lidí se stabilním a vyšším příjmem narostly od poslední aktivní sezony úspory, protože se jednoduše nedalo kam cestovat. A to ani po Česku. Otázkou zůstává, zda také sezona 2021 nebude spíše závislá na domácím cestovním ruchu, tedy českých turistech a jejich ochotě utrácet své úspory zde, což je však dobrou zprávou pro hotely, provozovatele atrakcí a cestovní kanceláře, které se na DCR specializují.

Dobrým signálem je zvýšený zájem o různé balíčky služeb a zvýhodněné ceny ve formě různých poukázek a slevových voucherů. Alespoň toto nám ukazuje počet stažených voucherů v našem projektu Damevoucher.cz, který jsme spouštěli v listopadu 2020 a do něhož se zapojila celá řada partnerů poskytujících ubytování a lázeňské pobyty, někteří regionální dopravci a agentury pořádající zážitkové akce. Na rozdíl od typicky slevových portálů jdeme cestou férových podmínek, aby se partner nedostával nabídkou pod svoje náklady a aby šlo tak skutečně o prodejní aktivitu, nikoli pouze o marketingový tah a kampaň, kterou vlastně nevydělává.

Kooperace, balíčky, kombinace služeb

Trendem letošního léta budou vedle cenových zvýhodnění a slev, které vždy lákaly cenově senzitivnější klientelu, také kombinace služeb. Provozovatelé totiž budou nuceni při cestě za zákazníkem spolupracovat a zvýšit tak společné šance. Velmi dobře s tímto konceptem pracují některé progresivnější destinační agentury, které nabádají právě ke kooperaci, a šikovní podnikatelé toho využívají. Vedle klasických a zavedených pasů a lokálních nabídek, jako například Lipno Card, Harrachov Card, Olomouc region Card, se začaly objevovat právě zmiňované balíčky zahrnující hned několik služeb, například ubytování, stravování, sportovní aktivity a zábavní atrakce, za které zaplatí zákazník méně, než kdyby si každou službu kupoval zvlášť. Tento trend zachytily i některé agregátory, které začaly mnohem lépe pracovat s produktem a přímo tak přispívají k „záchraně“ turismu, ať už v prodejní, či jen v čistě informativní rovině. Patří mezi ně kupříkladu Explorio, OutdoorTrip, TravelKing.

Dveře turismu otevřené

Cílem iniciativy Zachraňme turismus bude i pro tento rok navýšit počet spolupracujících poskytovatelů služeb, ať už v našem novém projektu Damevoucher.cz, kde dlouhodobě spolupracujeme například s cestovní kanceláří ATIS či s Leo Expressem a kde nabídku neustále obměňujeme podle plánovaných kampaní partnerů, nebo osvětou a vzájemnou podporou firem ke spolupráci, včetně potřebné konzultační činnosti. Dveře jsou u nás otevřené všem, zejména cestovním kancelářím a hoteliérům.

Nejnovější články

Expertní pohled
V budoucnu bude možné pojistit takřka cokoliv

První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...

Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...

Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...

Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...

Expertní pohled
Dům je jako ekosystém, je třeba ho stavět komplexně

„Dům nejde stavět po částech, jedná se o...

V rámci celku má důležitou roli také materiál,...

Společnost jako jediná na trhu nabízí stavebníkům komplexní...

Pohled z praxe
Česká váza okouzlila Paříž i Milán

Vázy FUGU jsou vázy plné života. Pro jejich...

Vázy FUGU, stejně jako všechny výrobky značky KLIMCHI,...

Sklárna Jílek, kde většina výrobků značky KLIMCHI vzniká,...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
V budoucnu bude možné pojistit takřka cokoliv

První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...

Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...

Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...

Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...

Expertní pohled
Dům je jako ekosystém, je třeba ho stavět komplexně

„Dům nejde stavět po částech, jedná se o...

V rámci celku má důležitou roli také materiál,...

Společnost jako jediná na trhu nabízí stavebníkům komplexní...

Expertní pohled
Eviden monitoruje na dark webu ukradená data

Nová služba je vhodná pro větší firmy, které...

Monitoring v rámci služby LUMINAR probíhá formou kontinuální...

Zákazník ze soukromého i veřejného sektoru může službu...