Výrazná změna v chování hostů
Analýzy 5. 5. 2024 05:38Společnost HotelTime Solutions provozuje cloudové systémy v oboru hotelnictví, gastronomie, wellness a konferencí pro více než 400 hotelů napříč Českou...
Společnost HotelTime Solutions provozuje cloudové systémy v oboru hotelnictví, gastronomie, wellness a konferencí pro více než 400 hotelů napříč Českou...
Zajímá vás, kolik se aktuálně poskytuje hypotečních úvěrů a jaké jsou v současné době úrokové sazby? Zajímá vás historický vývoj...
Panevropská univerzita dosáhla dalšího významného historického milníku ve svém rozvoji. Stala se první soukromou univerzitou v České republice, která získala...
Slavia pojišťovna uzavřela strategické partnerství s Hospodářskou komorou České republiky na zdravotní pojištění cizinců. Novou smlouvu v Pardubicích podepsali prezident Hospodářské komory Zdeněk...
Stavba domu je jako skládačka. Vše musí perfektně zapadnout, aby stavba co nejlépe fungovala, od stability konstrukce až po ekonomiku...
Průsvitné sklo zrcadlí hru světla oceánu, zatímco jemné vzory hrotů evokují fascinující texturu mořských bublin. Vázy FUGU čerpají inspiraci z...
Západočeská univerzita v Plzni bude v Chebu nabízet nový studijní program s názvem Management a digitální technologie. Otevřít se má...
Pardubický kraj patří co do rozlohy i počtu obyvatel spíše k těm menším, má však výhodnou polohu uprostřed České republiky, nízkou nezaměstnanost...
Najít si do konce letních prázdnin lepší práci zvažuje 19 % zaměstnanců. Jejich cílem není přitom jen vyšší výdělek, ale...
Eviden svým zákazníkům poskytuje službu prediktivní bezpečnosti založenou na řešení LUMINAR monitorující únik citlivých informací do prostředí dark webu. Jde...
Všechny výsledky
S Martinem Gerstmanem, ředitelem pražského Congress & Wellness Hotelu Olšanka o pomalém covidovém nadechování i o tom, kde a jak v pandemické době hotely hledají zákazníky.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Jak se cítíte po měsících neprovozu?
Nadechujeme se k životu. Musím říct, že hotely stát opravdu podržel, nás navíc velmi podržel i vlastník, tedy Českomoravská konfederace odborových svazů. Dostali jsme poměrně velkorysou bezúročnou půjčku, dokonce s prodlouženou splatností a mohli jsme tak platit závazky i udržet zaměstnance. Takže rozjezd máme snazší v tom, že nemusíme složitě dávat dohromady personál.
Kdyby přišel další lockdown?
Asi bychom to přežili, ale obávám se, že už bychom museli dělat brutálnější opatření. A nezvládli bychom to bez pomoci státu nebo vlastníka. Boží pomoc by asi nestačila.
Museli jste upravovat ceny?
Dlouhý lockdown je podle některých spouštěčem inflace. Ubytování jsme nezdražili, ani se k tomu letos nechystáme, v restauraci jsme zvedli ceny denních menu v nízkých procentech, řádově možná o desetikorunu, protože tam jsme byli na hraně. Rostou vstupy a s tím se mnoho dělat nedá, časem nás to patrně dožene. Podobný trend růstu cen ve službách je vidět i v zahraničí.
Dá se na současné době najít z pohledu hoteliéra vůbec něco pozitivního?
Je to nová výzva. Člověk si musí sáhnout do rezerv. Myslíte si obvykle, že děláte maximum, ale když přijde krize jako tato, vždycky zjistíte, že se dá udělat víc. Měli jsme několik brainstormingových sezení a vymysleli jsme fůru věcí, které jsme hned realizovali. Včera například jsme natáčeli záběry dronem, abychom ještě vylepšili webové stránky. Už předtím jsme vyčlenili jeden ze salonků a udělali jsme v něm dětskou hernus promítáním filmů. Máme rodinné pokoje, které dovolují ubytovat rodiče a děti odděleně, se společnou chodbou a sociálním zázemím. Čekáme, že o takovou službu by mohl být zájem. Předevčírem jsme dostali ocenění Nejlepší wellness hotel regionu, to je určitě pozitivní.
Máte bezesporu výhodu v širokém portfoliu služeb…
To v každém případě, nemáme pouze wellness, ale celé sport centrum – bazén, posilovnu, stolní tenis, badmintonové kurty, což je velká a ceněná specialita, ale také kongresové vybavení s variabilitou od 15 do 600 osob ve čtrnácti saloncích či velkém sálu a také gastronomické provozy, pivní terasu, vinný bar s širokou nabídkou moravských i zahraničních vín, kde můžeme díky speciální technologii nabídnout takřka kterékoliv víno na skleničku… Cílíme nejen na individuální turisty, ale i na kongresovou turistiku a firemní klientelu, která si náš hotel oblíbila nejen pro širokou škálu benefitů, ale i díky přístupu našeho personálu. A také na místní klientelu, která sice nevyužije ubytování, ale služby wellness, sportcentra a gastronomii. Oblíbené jsou třeba nejrůznější degustace, které pořádáme několikrát do měsíce.
Jak v současné době vidíte budoucnost hotelů?
Obecně mohu těžko hodnotit, každý hotel je jiný. My k černé nule potřebujeme alespoň pětačtyřicetiprocentní obsazenost.
Máte ji?
Ani zdaleka ne, dnes jsme na nějakých sedmnácti, možná osmnácti procentech. A nevěřím, že na tu pomyslnou hranici efektivity dosáhneme o prázdninách. Budeme držet palce, abychom si o prázdninách přivezli jako Češi minimum problémů ze zahraničí, protože v současné době vypadá situace vcelku příznivě a my už se těšíme, až se budeme moci pustit do akcí, které jsme z loňského roku a letošního jara museli přesouvat na podzim a na příští rok, dokonce některé akce už máme plánované i na rok 2023.
Hoteliéři často tvrdí, že česká klientela tu zahraniční nenahradí, protože nemá takovou ochotu a možnosti utrácet.
Je rozdíl v tom, jestli trávíte dovolenou v Praze nebo na českých horách, na jižní Moravě či na Lipně. Praha už je dnes často lacinější než ostatní oblasti, protože je tu značná konkurence musíme o klienta mnohem více bojovat. Takže paradoxně musíme nabízet lepší služby za nižší cenu. Ale naše matematika není nijak složitá, není kumšt mít narvaný hotel za málo peněz. Byli jsme zhýčkaní, mívali jsme letní obsazenost kolem devadesáti procent. To asi dlouho mít nebudeme…
Jak vypadal cestovní ruch v Česku na začátku...
Začátek roku znamenal úbytek českých hostů, ovšem stále...
Data se pochopitelně velmi liší pro jednotlivé kraje....
Velkým tématem byly v posledních letech platby kartou...
Dalším globálním trendem je využívání aplikací a velkých...
HotelTime PMS a další systémy jsou aktuálně používány...
Aktuální analýza přináší přehled vývoje v oblasti úrokových...
Březen 2024 byl podle statistických údajů České národní...
Úrokové sazby jsou, přinejmenším pro mě osobně, spíše...
Druhým hlavním důvodem je bezesporu fakt, že čím...
Situace okolo zákona o spotřebitelském úvěru a možnost...
Pojem „nevýkonné úvěry“ označuje laicky řečeno úvěry, u...
V den vydání tohoto dokumentu proběhlo měnověpolitické zasedání...
Další zasedání bankovní rady nás čeká za bezmála...
„Jsme nesmírně hrdí na udělení institucionální akreditace, jež...
Panevropská univerzita je první univerzitou vzniklou po novele...
Vázy FUGU jsou vázy plné života. Pro jejich...
Vázy FUGU, stejně jako všechny výrobky značky KLIMCHI,...
Sklárna Jílek, kde většina výrobků značky KLIMCHI vzniká,...
„Vysoké školství v kraji dlouhodobě podporujeme a snažíme...
Předpokládaný termín vypsání přijímacího řízení je v červnu....
Ředitelka krajské hospodářské komory Eva Malinová vidí Pardubicko...
Ve znaku Pardubického kraje je otevřená stříbrná brána...
V Libchavách je od roku 1991 vyrábí firma SOR,...
V kraji má silné zastoupení elektrotechnický průmysl. V Hlinsku sídlí...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)