Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Tradiční česká značka zemědělské techniky v letošním roce vstupuje již do 75. roku své existence. Navzdory faktu, že vývojové práce na prototypu Z začaly hned po skončení druhé světové války, za rok vzniku je považován rok 1946, konkrétně srpen, kdy byla pro značku Zetor oficiálně vydaná ochranná známka. První traktory Z 25 zamířily k zákazníkům ale již o pět měsíců dříve. Brněnská továrna od počátku své existence vyrobila více než 1,3 milionů kusů traktorů, přičemž převážná většina z nich byla exportována do více než 130 zemí na pěti kontinentech světa.
Traktory Zetor se podle výkonného ředitele společnosti ZETOR TRACTORS Mariána Lipovského staly synonymem pro účelné provedení a provozní efektivitu. „Naše traktory vždy reflektovaly požadavky doby. Troufám si říct, že každý, kdo byl nebo je se značkou nějak spjatý, ať už jako zákazník, fanoušek nebo zaměstnanec naší společnosti, se cítí být její součástí. Značka ZETOR je vystavěna na úsilí a snaze široké skupiny lidí několika generací. Je pro nás odkazem a my k ní přistupujeme s úctou a hrdostí,“ říká Marián Lipovský.
Dnes nabídka traktorů pro evropské a severoamerické trhy zahrnuje 8 modelových řad od 20 do 170 koní. Jde o kompaktní traktory modelových řad PRIMO, COMPAX, UTILIX a HORTUS v nižší výkonové kategorii 20-70 koní. Jsou využívané zejména při letní a zimní údržbě obcí, firemních areálů, sportovišť a v zahradnictví a také pro práci v komunálních službách, v parcích nebo na malých farmách. Vyšší výkonové kategorie 80-170 koní zastupují řady MAJOR (předurčený k agregaci se zemědělskými stroji i pro přepravu, nebo pro komunální služby), PROXIMA (patří k nejoblíbenějším modelům mezi zákazníky, využívaná je pro práci v zemědělství, lesnictví a v komunálních službách), FORTERRA (střední a velké farmy, v rostlinné výrobě, k agregaci s různými zemědělskými stroji, doprava) a CRYSTAL (nejvýkonnější a nejlépe vybavený traktor v portfoliu značky ZETOR). Pro globální trhy nabízí ZETOR TRACTORS a.s. traktory v emisních standardech STAGE IIIA a STAGE IIIB, konkrétně řady ZETOR GLOBAL RANGE, MAJOR, PROXIMA a FORTERRA.
Značka si stále drží prvenství ve svém výkonovém segmentu na domácí půdě – v České republice. Druhé místo zaujímá na Slovensku, stabilní pozici má i v pásu zemí Pobaltí, Střední Evropy, Balkánu a Skandinávie. „Radost nám dělají trhy s rostoucím potenciálem, jako jsou například Spojené státy, Velká Británie, Německo nebo Bosna a Hercegovina a dobrou vizitkou je, že v posledních čtyřech letech značka ZETOR vstoupila na nové zahraniční trhy, jako jsou Keňa, Etiopie, Súdán, Rwanda, Myanmar, Indonésie, Jemen, Kolumbie, Costa Rica nebo Uruguay a v neposlední řadě Vietnam,“ říká Petr Konštacký, ředitel úseku prodeje a marketingu ZETOR TRACTORS. Pro následující období plánuje společnost přijít na trh s novými generacemi traktorů. Inovace stávajících modelových řad přinesou uživatelům maximální komfort a vyšší užitkovou hodnotu produktu se zachováním prvků jednoduchosti a účelnosti.