Průzkum Hofmann: Firmy chtějí odlehčit přetíženým personalistům

Letošním trendem je digitalizace HR

Tento rok bude rokem digitalizace HR procesů, v nadcházejícím období se jí chce začít věnovat až 83 % personalistů. Kompletně digitalizované HR procesy mají dosud pouze necelé 4 % firem, a to i přesto, že digitalizace procesů ulehčuje práci přetíženým pracovníkům, redukuje papírovou administrativu a nabízí rychlejší řešení úkolů. Vyplývá to z průzkumu personální agentury Hofmann Personal, který byl zrealizován v rámci seminářů HR Point pořádaných ve spolupráci s agenturou CzechInvest.

Monika Forethová ikona hodiny14. 1. 2022 14:54
Foto: Hofmann Personal Trendem je digitalizace HR Foto: Hofmann Personal

V posledních letech se dostávala do povědomí spíše digitalizace výrobních procesů. Nedostatek lidí, pandemická omezení a rychlý vývoj moderních technologií ale akcelerovaly zavádění inovací a automatizace i do personálních služeb a náborového procesu firem. „Pandemie výrazně urychlila vývoj a implementaci těchto procesů až u třetiny firem. Standardem jsou již například elektronické výplatní lístky, naopak elektronické schvalování dovolených a pracovních cest nebo zaměstnanecké webové portály jsou však často ještě ve vývoji,“ říká Gabriela Hrbáčková, ředitelka personální agentury Hofmann Personal.

O společnosti Hofmann Personal

Hofmann Personal je ideálním partnerem pro komplexní řešení náborů a personálního managementu. V Německu i v dalších dceřiných společnostech v České republice, Rakousku, Švýcarsku, Itálii, Slovensku a USA nabízí firmám řadu služeb z oblasti HR a uchazečům o zaměstnání novou profesní perspektivu. Společnost založila Ingrid Hofmann v roce 1985 a dodnes ji jako jediný vlastník řídí. Více na www.hofmann-personal.cz.

Digitalizace jako důležitá součást HR

Z průzkumu vyplývá, že 83 % personalistů bere digitalizaci jako důležitou součást HR, pro zbylých 17 % naopak představuje spíše noční můru. Z benefitů personalisté zmiňovali především méně papírování, úsporu času i nákladů, větší efektivitu, přehlednost a celkové zrychlení jejich práce. Negativně vnímali digitalizaci v HR zejména personalisté, kteří měli obavu z nutnosti získání nových kompetencí a s tím spojené povinnosti absolvovat nutné školení a také určitý pocit odosobnění. „Firmy dosud digitalizaci často odkládali, jelikož byli přetížené objemem práce a neměli tak čas na potřebná školení související se zaváděním tohoto procesu. Situace už je ale neúnosná a stále více firem se do digitalizace hodlá pustit. Tato časová i finanční investice se jim ale v budoucnu vrátí,“ dodává Gabriela Hrbáčková.

Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců je nejčastěji digitalizovanou oblastí

Kompletně digitalizované HR procesy mají necelé 4 % dotazovaných. Alespoň část procesů má zdigitalizováno 41 % personalistů, dalších 39 % pak jen nutné minimum a téměř 6 % s digitalizací ještě nezačalo. Nejčastěji digitalizovanou oblastí je vzdělávání a rozvoj, dále pak nábor nových zaměstnanců a s ním spojený onboarding. Naopak proces odchodu zaměstnanců, tedy tzv. offboarding, je nejméně digitalizovanou částí HR oddělení. „Velkým potěšením pro nás je, že více než 94 % účastníků našich seminářů uvedlo, že je naše prezentace motivovala s digitalizací jejich HR oddělení začít,“ říká Gabriela Hrbáčková s tím, že nejatraktivnější se pro ně v tomto ohledu staly elektronické podpisy dokumentů, které by rádi více implementovali do své agendy.

Nejnovější články

Nezařazené
Bude nám elektřinu dodávat obyčejná půda?

Princip získávání elektřiny z půdy přibližuje Pablo Vidarte...

„Naší vizí je podpořit ty nejnadějnější deep tech...

Ale zpět k nejčerstvější investici Tensor Ventures, k...

Agrosenzor je přitom jen jeden z mnoha způsobů...

Vedle získávání využití elektřiny z půdy ale firma...

Že je myšlenka získávání čisté elektřiny z přírody...

Expertní pohled
Kdo jsou mikroinfluenceři a v čem je jejich síla?

Do budoucna se předpokládá ještě větší růst např....

Spolupráce s influencery je dnes už téměř nezbytnou...

Často skloňovanou skupinou jsou tzv. mikroinfluenceři, kteří sice...

Ideální řešení je samozřejmě získat influencera, který má...

Aktivity HK ČR
Jihočeská komora podpořila vzdělávání 260 workshopy

Jihočeská hospodářská komora má za sebou úspěšný první...

Jihočeská hospodářská komora provozuje Asistenční centrum Impuls pro...

Nejnovější Analýzy

Názory
Kde se vzal nečekaný hlad po koruně?

Předpokládá se, že se to týká dvou typů...

Tento nečekaný zahraniční hlad po české měně –...

Analýzy
Stav digitalizace českého průmyslu je alarmující

Základní vize čtvrté průmyslové revoluce – zahrnující mimo...

Nedostatky ve způsobu využití či zpracování dat vnímají...

Plánování údržby se v obou zemích (85 %...

Podíváme-li se na frekvenci výpadků, potom z průzkumu...

Digitalizace výrobních procesů je stále pro většinu českých...

Analýzy
Ke kritickému stavu ve službách vláda nesmí mlčet

Tržby za ubytování na každý disponibilní pokoj (RevPAR)...

Pro mnohé podnikatele je značným zklamáním, že se...