Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Šest procent malých a středních firem a podnikatelů v Česku nyní při své činnosti využívá auta s elektrickým motorem. A dalších více než 17 procent z nich je hodlá do svého vozového parku zařadit, vyplývá z aktuálního průzkumu ČSOB Index očekávání firem.
„Z výsledků je dobře patrné, že téma elektromobility řeší již každá čtvrtá firma v segmentu SME v České republice, což bylo donedávna těžko představitelné. Jsme rádi, že si firmy stále více uvědomují důležitost tématu ochrany přírody a klimatu. Skupina ČSOB je lídrem v oblasti udržitelnosti a aktivně podporuje podnikání, které pomáhá k dekarbonizaci a je přívětivé k životnímu prostředí. Proto zájemcům o auta s alternativními pohony vycházíme vstříc atraktivní nabídkou z dílny ČSOB Leasingu. Loni jsme financovali 299 vozů na čistou energii, což znamená meziroční růst o 4,2 procenta a čísla za první kvartál 2023 potvrzují další růstový trend,“ uvádí Pavel Prokop, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.
Unikátní projekt skupiny ČSOB, pomocí kterého lze od roku 2013 sledovat vývoj malých a středních firem a podnikatelů na základě sledování jejich poptávky, investic a rozsahu podnikání. Základem projektu je reprezentativní průzkum agentury Datank, kterého se účastní přes 400 respondentů z různých oborů. Součástí projektu je i dotazování na aktuální témata. Poslední dotazování českých firem a podnikatelů se konalo letos v březnu a dubnu.
Nejsilnější zájem o elektromobilitu projevují firmy a živnostníci s obratem do tří milionů korun, mezi nimiž počítá s nákupem přes 19 procent. U podniků s tržbami nad 40 milionů korun je to necelých 13 procent. „Já sama jezdím v hybridním vozidle a v areálu máme také elektrovozítka. Fandím tomu,“ svěřuje se Jana Kašparová, majitelka společnosti Velkolosinské pralinky. „Letos nainstalujeme fotovoltaiku a příští rok budeme vyměňovat auta,“ přidává se Jana Fišerová z firmy Family Bakery.
ČSOB je vedoucím hráčem ve financování a digitalizaci firem na českém trhu. Loni se stala první bankou, která umožnila otevření účtu firemním klientům výhradně online, což také přispělo k získání ocenění Nejlepší banka pro oblast malých a středních firem od magazínu Global Finance. Firemní klienti mají specializované internetové bankovnictví CEB a mobilní bankovnictví CEB Mobile. Součástí je i Virtuální pobočka, která zprostředkovává zabezpečenou komunikaci s bankou. Firemní klientele ČSOB slouží od loňského dubna i nová síť specializovaných poboček se zkušenými bankéřkami a bankéři.
Autopůjčka na nový i ojetý vůz s alternativním pohonem (elektro, plug-in hybrid, vodík) má u ČSOB aktuální úrokovou sazbu 6,99 procenta p.a., zatímco u auta s motorem na benzin nebo naftu je úročení 9,59 procenta ročně.