Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Už od začátku října začne v Česku platit druhá fáze aktualizace takzvané motorové směrnice, která představuje velkou změnu v pojišťování vozidel. Nová legislativa bude mít u povinného ručení dopad jak na sjednávání a změny v individuálním pojištění, tak i na pojištění flotil nebo leasingu.
Pro individuální auta to znamená, že pojištění začne nově platit pouze v případě uhrazení pojistného na účet pojistitele. Do té doby není povinné ručení platné, což je zásadní změna oproti tomu, jak celý proces funguje dnes. Pokud nebude pojistné na účtu pojistitele do stanoveného termínu, tak pojištění zanikne a ve většině případů bude muset být sjednáno nové. V celém odvětví pojištění vozidel bude největší změnou přechod na online přenosy dat při vzniku, změnách nebo stornu pojištění a s tím související digitalizace. V praxi to bude znamenat, že do pojištění bude ve většině případů nutné vozidlo nahlásit digitálně. V případě, že data nebudou přes pojistitele napárována až do registru vozidel, hrozí, že nebude možné vozidlo zaregistrovat a tím i oficiálně provozovat. S řešením od RENOMIA můžete tyto obavy pustit z hlavy: jako jediná na trhu má plně digitalizovaný vznik a správu pojištění flotil! Samotným sjednáním pojištění ale služby RENOMIA zdaleka nekončí. Ať už se vašim řidičům nebo nákladu, který převáží, stane cokoli, RENOMIA se o vás postará. Když to bude potřeba, zajistí RENOMIA ihned i právní pomoc a tlumočení. Navíc vám konzultanti RENOMIA v době, kdy ceny autopojištění stoupají, pomohou díky inovativní risk management analýze dat vozového parku snížit počet škodních událostí a tím i vytvořit prostor pro nižší platby pojistného.
Základním nástrojem pro správce firemní flotily je nová verze webové aplikace Klientská zóna. V ní mají online přehled o veškerých pojistných smlouvách, platbách a dalších důležitých informacích. Stejně tak nabízí Klientská zóna přehled o vozidlech, škodách nebo chybějící dokumentaci k již nahlášeným škodám. „Jednou z hlavních funkcí aplikace je jednoduchá a srozumitelná hlášenka škody. Veškeré dokumenty může fleet manažer obratem doložit přes pohodlný proklik na konkrétní škodu. Má tak neustále aktualizovaný přehled o všem podstatném,“ říká Dana Eliášová, product owner Klientské zóny RENOMIA. Zároveň je Klientská zóna platformou pro komunikaci s konzultanty a specialisty likvidace RENOMIA.
Změna motorové směrnice umožní, abychom si nedělali zbytečně starosti, zda při cestách v rámci EU máme fyzicky u sebe platnou „zelenou“ kartu. Systém kontroly totiž bude nově připomínat již známou praxi z dálničních známek: bezprostředně poté, co vaše platba přistane na účtu pojišťovny, se informace o vašem pojištění dostane online do potřebných databází a registru. Řešení RENOMIA je jako jediné na trhu na tuto situaci připraveno a v říjnu tedy vaše firemní flotila přechod nijak zásadně nepocítí. „Vše můžete vyřídit elektronicky na pár kliknutí a nové auto včetně pojištění máte přihlášené za několik minut. Obratem získáte elektronickou zelenou kartu, přehledné online informace o svém pojištění a mnoho dalšího. Klientům a uživatelům tak významně šetříme čas a náklady, a hlavně zjednodušujeme celou agendu. Nehrozí, že kvůli nové směrnici nebudete mít auto pojištěné,“ říká Jaroslav Hlaváč, ředitel pojištění vozidel RENOMIA pro ČR.
RENOMIA se řadí mezi nejvýznamnější mezinárodní společnosti v oboru pojištění a risk managementu. V roce 1993 ji založila Jiřina Nepalová se svými syny Jiřím a Pavlem. Cílem společnosti je poskytovat klientům kvalitní péči s detailní znalostí jednotlivých oborů a hájit jejich zájmy na pojišťovacím trhu. RENOMIA je rodinná firma s mezinárodním zázemím. Prostřednictvím dceřiných firem působí ve 13 evropských zemích, díky partnerství s globální trojkou v oboru – americkou společností Gallagher – se RENOMIA o své klienty dovede postarat kdekoli na světě. Podle magazínu Forbes patří RENOMIA mezi 30 největších českých rodinných firem. Více o RENOMIA GROUP najdete na www.renomia.cz.
Řešení RENOMIA vám pomůže i v krizových situacích, typicky u dopravních nehod. Stěžejní součástí je mobilní aplikace pro řidiče Help+Assist. Jsou to právě řidiči, kdo se přímo v provozu účastní nehody nebo jiné nepředvídatelné situace a jako první ji také musí bezprostředně řešit. Vzhledem k tomu, že řidiči se těmito situacemi nezabývají na denní bázi, je pro ně přirozeně těžké orientovat se v měnících se pravidlech v různých zemích. Aplikace řidiče jednoduše provede krok za krokem celým procesem zaznamenání a nahlášení škody tak, aby byl výsledek co nejdříve kompletní a proces likvidace a následná výplata pojistného plnění proběhla rychle a hladce. Konkrétně to znamená, že aplikace zaznamená místo a čas škodní události. Řidiče přesně navede k tomu, jak má vzniklou nehodu nafotit a v dalším kroku umožní řidiči klasicky napsat nebo nadiktovat formou zvukové zprávy, jak se nehoda stala a co všechno bylo poškozeno. Tuto zprávu aplikace převede ze zvuku do textu, a pokud byla namluvena v jiném než českém jazyce, tak ji i přeloží. Takto nahlášená škoda se rovnou přenese do Klientské zóny fleetovému manažerovi.
Obraťte se na nás na e‑mail: [email protected].
Pokud je na první pohled pojistná událost nepřehledná, nebo například protistrana odmítá spolupracovat, umí aplikace Help+Assist zprostředkovat i službu Právník na telefonu. „Aplikace řidiče jednoduše propojí s opravdovým živým právníkem, který posoudí individuální situaci a poradí s dalším postupem. Případně dovede zajistit i tlumočení z jiných jazyků. Služba je k dispozici nonstop a RENOMIA ji zajišťuje bez dodatečných nákladů pro klienta,“ upřesňuje ředitel pojištění vozidel RENOMIA pro region CEE Radek Bureš.
Pojištění není samozřejmě jediným nástrojem, jak řídit a minimalizovat riziko a náklady firem. Tím dalším a velmi důležitým faktorem je prevence. Digitalizace umožňuje analýzu dat a na jejím základě konzultanti dovedou poměrně přesně odhalit rizika a poradit vám, jak jim předcházet. Díky analýze dat například zjistíte, kteří řidiči a se kterými auty nejčastěji bourají a jaké jsou hlavní příčiny vzniku škod. A v reportu navíc dostanete i doporučení, jak podle zkušeností konzultantů nehodovost snížit. Reálný příklad z praxe: Firmě, která se zabývá přímo logistikou a její vozový park čítá řádově tisíce aut, se díky analýze dat a následné implementaci „ozdravných“ opatření podařilo výrazně snížit nehodovost a o desítky procent i škodní průběh. To znamená i příležitost k velmi rozumné diskuzi ohledně výše pojistného do budoucna. „Díky systematické práci s daty z aplikace Help+Assist dovedeme poměrně přesně určit příčiny vzniku škod a navrhnout řešení, jak jim do budoucna předcházet. Vše ve formě obsahově i vizuálně velmi srozumitelného reportu. Ve finále to vede ke snížení škodního průběhu a tím i ke snížení nákladů na pojištění našich klientů,“ vysvětluje ředitel pojištění vozidel RENOMIA pro region CEE Radek Bureš.