Sobota 24. února 2024
ikona hodiny25. 8. 2021 16:04

Kofola se vrací k vratnému sklu

Společnost Kofola opět dokazuje, že to s udržitelností myslí vážně. Po náročném covidem zasaženém roce přichází s novým projektem Cirkulka, díky němuž rozšíří do obchodů i velkých řetězců své portfolio tradičních nápojů ve vratných skleněných lahvích. Díky speciální modulární přepravce zachová i dosavadní komfort pro spotřebitele.

Pavel Barvík autor

Foto: Kofola Foto: Kofola

V Kofole věříme tomu, že s každou změnou je potřeba začít u sebe. Se snižováním zátěže životního prostředí zvyšujeme v Kofole nároky na využívané obaly, aby naše cesta vedla k bezodpadovému řešení,“ vysvětluje Jannis Samaras, generální ředitel Skupiny Kofola a doplňuje: „Ctíme princip RRR, čili Reduce, Reuse, Recycle. Česky omez, znovupoužij, zrecykluj, který tvoří základní princip při ekologickém nakládání s odpady. Poté, co jsme uvedli na trh lahve ze 100 % recyklovaného plastu (rPET), jsme se nyní rozhodli přijít s konceptem snadno odnositelných vratných lahví na nealko.  Naše oblíbené nápoje si tak budete moci koupit už i na doma ve vratném skle.“

Kofola a udržitelnost

Společnost Kofola neustále hledá cesty, jak snižovat uhlíkovou stopu, produkovat co nejméně odpadu a být co nejvíce lokální. Kromě propracované obalové strategie využívá kamiony na CNG, zaměřuje se na původ využívaných surovin, vytváří BIO lokality v okolí svých závodů a pěstuje na nich vlastní byliny. Udržitelné myšlení ale překlápí i do dílčích rozhodování – od omezení hliníkových sponek na čajových sáčcích LEROS, až po zpracování odšťavněné dužniny z ovoce a její využití do UGO Dužinek (sušenek a krekrů).

Kofola navazuje na to, co bylo v našich zemích dříve běžné – kupovat limonády a vody v zálohovaných lahvích a přepravkách. Díky speciální modulární přepravce s odnosným uchem však zachovává komfort, na který jsme si jako spotřebitelé zvykli. „Udělali jsme vše pro to, aby systém vratných lahví přispěl k prodlužování životnosti obalu a minimalizaci odpadu,“ dodává Samaras.

V modulární přepravce bude šest litrových lahví.  Na výběr bude tradiční Kofola, hroznová Vinea či pramenitá voda Rajec. „Na projektu pracujeme již více než dva roky a v nejbližších týdnech ho představíme obchodním řetězcům tak, aby mohly připravit svou logistiku. Cirkulka nejenže odráží naše udržitelné přemýšlení o obalech, ale vychází vstříc i poptávce spotřebitelů. Opakovaně použitelné sklo šetří přírodní zdroje a inovativní přepravka je vyrobena z recyklovaného plastu,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly ČeskoSlovensko. Kofola plánuje nové lahve uvést na trh během jara příštího roku. „Prakticky celá nabídka našich výrobků pro gastronomii již dnes využívá vratné obaly, máme s nimi zkušenosti a jsme tak na rozšíření do obchodů připraveni,“ dodává Daniel Buryš.

Nejnovější články

Expertní pohled
Důvěra v ekonomiku není nijak valná

Dolů ho táhla zejména zhoršující se nálada mezi...

Pro nastartování domácí poptávky je pozitivním signálem růst...

Expertní pohled
Potřebujeme zdravé, nikoli nemocné zaměstnance

Jak je možné, že jen pár týdnů po...

Jakou roli v tom vidíte pro MSD? Můžeme se...

Vedle prevence a očkování je MSD aktivní i v oblasti onkologie...

Trendy
Moderní řešení jménem Cafédock

Kde se zrodil nápad na Cafédock? Před pár lety...

Jak vypadaly první prototypy? Jeden byl menší, se...

Kolik modelů v současnosti existuje? Nyní jsou ještě v oběhu...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Staňte se lídrem transformace české veřejné správy

Občané chtějí moderní veřejné služby poskytované v listinné, ale...

„Uvědomujeme si, že pro oba sektory mohou být...

Pohled z praxe
OZP přispívá na prevenci nejvyšší částkou na jednoho pojištěnce

OZP je dlouhodobě lídrem v modernizacích a využívání nových...

Významnou součástí služeb pro pojištěnce OZP je Asistenční...

Jedním z pilířů zdravotních programů OZP je prevence a...

OZP přinesla na český trh zdravotního pojištění už...

Novinkou roku 2024 je možnost využít kredity na...

Pohled z praxe
Razantní škrty? Digitalizace vám sníží firemní náklady dlouhodobě

Firmy, které dostávají doklady e-mailem nebo poštou, tráví...

Velká faktura od dodavatele pro některé firmy znamená,...

Doklady vám chodí elektronicky, ale následně si je...

Sklad je místo, kde má digitalizace obrovský dopad...