Pátek 19. dubna 2024
ikona hodiny31. 3. 2022 08:15

Kärcher se prosazuje pokročilými produkty a řešeními v různých odvětvích

Rodinná tradice s důrazem na inovace

Společnost založil v roce 1935 německý inženýr Alfred Kärcher. Za dlouhou historii se firma prosadila v segmentu čisticích strojů jak pro profesionální použití, tak i pro koncové zákazníky, jejich domácnosti a volnočasové aktivity. A roste celosvětově i v Česku.

Michal Hoblík autor

Foto: Kärcher Inovace nejen v úklidu Foto: Kärcher

Celý koncern si i při své velikosti stále zachovává charakter rodinné společnosti. Potomci zakladatelů Alfreda a Irene Kärcherových jsou již třetí generací vlastníků a stále se aktivně podílejí na řízení firmy. Světová jednička v čisticí technice je tak stále rodinnou firmou, i když má globální obrat za rok 2021 přes tři miliardy eur a okolo 14 tisíc zaměstnanců po celém světě. V České republice loni dosáhla obratu téměř 980 milionů korun a zaměstnává zde přibližně 120 zaměstnanců.

Kärcher se v České republice již takřka třicet let vedle koncových zákazníků zaměřuje i na firemní sektor, kde poskytuje ideální řešení na míru jednotlivým průmyslovým odvětvím, jako jsou kancelářské budovy, retail, hotely a restaurace, doprava, logistika, automotive, stavebnictví, zemědělství, zdravotnictví i výrobní průmysl.

Parní čištění na vzestupu

Koronavirová pandemie dostala otázku čistoty hygieny do centra pozornosti. „Mnoho subjektů před pandemií tuto otázku často podceňovalo, ale nyní je již jasné, že profesionální řešení čistoty a hygieny se stane nutnou součástí firemní kultury. Lidé budou přikládat stále větší důležitost tomu, zda se cítí dobře a bezpečně i z hlediska toho, nakolik je jejich prostředí čisté. Zda se mohou spolehnout na to, že je pobyt na pracovišti, případně v obchodě nebo v jiné provozovně, neohrožuje ze zdravotního hlediska,“ říká Milada Skutilová, generální ředitelka české pobočky Kärcher, a dodává: „Očekáváme i větší podíl úklidových řešení, která nejsou na bázi chemie. Během pandemie vzrostl výrazně zájem o čištění horkou párou, které je ekologickou alternativou chemickému čištění.“

Česko málo zametá venku

Oproti západním zemím se v České republice však stále podceňuje venkovní úklid. Ať už se jedná o jarní úklid městských či obecních komunikací, nebo pravidelný úklid firemních prostor, vše se odvíjí od strategického a systematického přístupu k úklidu. Ten začíná u venkovních prostor a neocenitelnými pomocníky jsou větší či menší zametací stroje, komunální nosiče nástaveb nebo komunální zametací stroje. Profesionální péče o venkovní čistotu totiž zamezí nejen dalšímu víření zdraví škodlivého polétavého prachu, ale i zanesení nečistot do všech vnitřních prostor a následnému poničení vnitřních povrchů. Ve většině případů je třeba eliminovat zejména prach, štěrk, kamínky a nečistoty, které zůstaly po zimě.

Hadříky, košťata, mopy

Další častou chybou je podceňování využití funkčních úklidových strojů a profesionálních pomůcek a spoléhání se na zastaralé metody. Pokud uklízeč pouze navlhčí podlahy mokrým mopem a roztírá špínu po celém objektu, je jisté, že takový úklid naprosto nesplňuje cíl. Smeták, mop, hadr a kbelík nemohou být jediným řešením, pokud chce zaměstnavatel, aby byly prostory jeho firmy čisté a po zdravotní stránce bezpečné. Častá praxe také je, že si pracovník úklidu vystačí s jedním či dvěma druhy čisticího prostředku, což v dnešních podmínkách zdaleka nemůže být funkční řešení. Každý povrch a typ znečištění vyžaduje individuální přístup a k tomu určené čisticí přípravky, které mnohdy amatérští uklízeči k dispozici nemají, nebo je neumí používat. Pokud nejsou k úklidu zvolené správné čisticí prostředky, nebo jsou špatně dávkovány, nikdy nedosáhneme požadovaného účinku. Proto je velmi důležité, aby byl člověk, který s takovými prostředky pracuje, proškolen a uměl je vhodně použít.

Kärcher rovná se inovace

Pro Kärcher je nejdůležitějším faktorem růstu inovace. Každým rokem uvádí na trh okolo 100 až 150 nových produktů. Nezanedbatelný je počet patentů společnosti, kterých aktuálně drží 640. „Jako firma stavíme na silné tradici, ale zároveň jsou pro nás klíčové inovace. Proto i v budoucnosti se budeme snažit vynikat vynalézavostí, špičkovým výkonem a inovativními řešeními problémů,“ uzavírá Milada Skutilová.

Články autora Michal Hoblík

Nejnovější články

Analýzy
Lidé míří za gastro zážitky, i když stojí víc

Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...

Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...

Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...

Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...

Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...

„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...

V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...

V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...

„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....

Analýzy
Češi nechtějí odejít za prací do zahraničí

Důležitou roli při rozhodování ale hraje rodina –...

Lidé jsou nejvíce otevřeni přestěhovat se za prací...

V Česku a Severním Makedonii je téměř polovina...

Důležitým faktorem při zvažování konkrétní nabídky není jen...

„První tři země v Evropě, do kterých to...

Ve střední Evropě, na Balkáně a v regionech...

Naopak největší překážkou práce v zahraničí je dlouhodobé...

Poskytovatel náborových služeb Alma Career uskutečnil průzkum ve...

Expertní pohled
Digitalizace v rámci nového stavebního zákona je příležitostí

Celý systém čekají velké změny včetně přechodu na...

S digitalizací systému úzce souvisí zavedení Portálu stavebníka,...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...