Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny13. 9. 2022 07:44

České prádlo dokáže generovat obrat ve stovkách milionů

Čeští investoři věří českým trenýrkám

Největší tuzemský e-shop s pánským spodním prádlem Trenýrkárna.cz, která také vyrábí a prodává vlastní produkty pod značkou Styx, zažívá poslední roky organický růst. Majitelé Ruslan Skopal a Adam Rožánek se nyní ale rozhodli tento růst masivně podpořit a poprvé od založení firmy využít finanční injekce investora. Tím je česká investiční skupina SPM, založena Slavomírem Pavlíčkem a Markem Španělem, která své investice aktivně směřuje do vytváření partnerství s ambiciózními českými podnikateli s prokázanými výsledky.

Michal Hoblík autor

Foto: Styx Adam a Ruslan – i trenýrky mohou přinést miliony Foto: Styx

„V roce 2019 jsme měli obrat 60 mil. Kč, v roce 2021 100 mil. kč, v roce 2022 135 mil. Kč, kdy jsme prodali přes 700 tisíc kusů spodního prádla. Rosteme tedy stabilně, daří se nám zvyšovat podíl na trhu zejména v České republice, částečně úspěšní jsme i v zahraničí. Expanzi v zahraničí však chceme aktuálně významně nastartovat, a proto jsme se rozhodli pro změnu naší dosavadní strategie, a tou je vstup investora,“ říká Ruslan Skopal, CEO a spolumajitel Trenýrkárna.cz a dodává: „Základním kamenem je mix nabídky dražších, průměrně drahých i cenově nejdostupnějších značek, zejména ze zahraničí, v kombinaci s vlastní značkou Styx. Její produkty jsou 100% navrhovány a vyráběny v České republice, jedná se o špičkové oblečení z kvalitních materiálů. V roce 2021 vyrobily naše švadleny 300 tisíc kusů produktů značky Styx, které se podílely na tržbách Trenýrkárna.cz 35 milióny Kč.“

SPM

Česká investiční skupina, která hledá zajímavé příležitosti zejména pro dlouhodobé investice. Ve své institucionální podobě funguje od roku 2016 a je postavena na úspěších jejích dvou zakladatelů Slavomíra Pavlíčka a Marka Španěla. Skupina SPM aktivně vyhledává kapitálová partnerství se společnostmi, které mají silný management, nápad a zápal pro věc. Zatímco regionální preferenci úzce stanovuje cíl pomáhat primárně českým společnostem v jejich růstu, investiční horizont skupina nemá výrazněji omezen.

„V našem zájmu o vstup do této firmy hrál důležitou roli fakt, že významnou součástí Trenýrkárna.cz je česká značka vyráběná v České republice. Toto partnerství pro nás představuje typ investice, který aktivně vyhledáváme – perspektivní podnikatelé, kteří vybudovali stabilní a ziskový byznys s jasnou konkurenční výhodou a hledají kapitál pro skokový růst, který je podložen jasnou vizí, jak ho dosáhnout. Podobné partnerství nám dávají možnost podpořit české podnikatelé i v expanzi v zahraničí, ale zároveň být schopní zachovat přidanou hodnotu doma,“ říká Slavomír Pavlíček, partner investiční skupiny SPM a dodává: „Podobná spolupráce může fungovat i proto, že hlavní motivací je posunout společnost výrazně dál nejen v krátkém období tradičních fondů, ale i v delším horizontu, jelikož SPM není partnerem jen na 3-5 let, ale je stabilním partnerem, který preferuje dlouhodobou spolupráci. Proto jsme připraveni toto partnerství akcelerovat financováním dalších příležitostí a investic – a to buď organických, plynoucích z již zaběhlého byznysu nebo i akvizičních, které přinesou posun společnosti.“

Články autora Michal Hoblík

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Aktuality

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Aktuality
Kreativní Evropa přinesla českým projektům přes 5 milionů eur

Více než 3 miliony eur putovalo do audiovizuálního...

V roce 2023 získali žadatelé z oblasti audiovizuálního...

Vlajkovou lodí programu jsou Projekty evropské spolupráce. Dalšími...

Projekty podporují spolupráci napříč obory posilují evropský rozměr...

Mezioborová část programu Kreativní Evropa podporuje inovativní projekty...

V roce 2024 slaví Česká republika 20 let...

„Zlín Film Festival je příjemcem podpory programu Kreativní...

Aktuality
Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

„Enrico Letta při psaní zprávy o vnitřním trhu...

„Posouzení dopadů by mělo být zaměřeno na kvalifikované...