Pátek 26. dubna 2024
ikona hodiny23. 9. 2022 10:41

Packeta bude v Německu testovat vodíkovou dodávku

Skupina Packeta, do které patří také česká technologicko-logistická firma Zásilkovna, se stala jedním z prvních partnerů firmy HYVIA pro testování využití vodíku v přepravě zboží. HYVIA je součástí skupiny Renault a je lídrem trhu v oblasti rozvoje vodíkové mobility. V rámci spolupráce obou firem bude Packeta v Německu testovat vodíkovou dodávku Master Van H2-TECH, a to po dobu 3 měsíců.

Kamil Chalupa autor

Foto: HYVIA Zásilkovna bude testovat vodíkovou dodávku Foto: HYVIA

Partnerství obou firem bylo oznámeno na veletrhu IAA Transportation v německém Hannoveru, který probíhá od 20. září do 25.září 2022. Výsledkem testovacího provozu bude detailní případová studie, na jejímž základě naplánují obě firmy další konkrétní kroky v rozvoji vodíkové technologie.

Renault Master H2-TECH v číslech

  • Dojezd: až 500 km
  • Čas na nabití: 5 minut
  • Palivový článek: 30 kW
  • Úložný prostor: 12 m3
  • Nulové emise CO2
  • 100% bezpečné
  • Nádrž obsahuje: 6 kg vodíku

„Jsme potěšeni, že si nás jeden z lídrů rozvoje vodíkové technologie v Evropě vybral za svého partnera. Věřím, že výsledkem naší spolupráce bude další posun ve využívání vodíku v přepravě. Udržitelnost našeho podnikání je pro nás velmi důležitá. Do roku 2025 chceme mít velkou část našeho vozového parku na alternativní pohony a budeme cílit i na naše dodavatele, aby byl celý dodavatelský řetězec udržitelný. Zároveň jsme se v rámci naší strategie rozhodli k aktivitám vedoucím ke snížení uhlíkové stopy o více než 30% v průběhu příštích pěti let,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.

„Díky využití našeho softwaru na počítání tras dosáhneme toho, že dodávka Master Van H2-TECH na jedno nabití ujede až 500 km. Nádrž má kapacitu 6 kg vodíku a při současné ceně necelých 10 EURO za 1 kg vodíku se dostáváme na cenu 2,90 Kč na 1 ujetý km. Cena je tedy srovnatelná s cenou při používání benzínových dodávek, ale s nulovým znečištěním ovzduší,“ doplňuje Petra Císařová, projektová manažerka pro oblast udržitelnosti.

Nejnovější články

Trendy
Belgický příklad pro Česko

„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...

Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...

Aktuality
Česko se pyšní Prime High Street

Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...

Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...

Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...

„V Colliers se snažíme, aby se i další...

Pohled z praxe
Vinařský ráj vstupuje na rakouský trh

„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...

Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...

„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...