Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Skupina Packeta, do které patří také česká technologicko-logistická firma Zásilkovna, se stala jedním z prvních partnerů firmy HYVIA pro testování využití vodíku v přepravě zboží. HYVIA je součástí skupiny Renault a je lídrem trhu v oblasti rozvoje vodíkové mobility. V rámci spolupráce obou firem bude Packeta v Německu testovat vodíkovou dodávku Master Van H2-TECH, a to po dobu 3 měsíců.
Partnerství obou firem bylo oznámeno na veletrhu IAA Transportation v německém Hannoveru, který probíhá od 20. září do 25.září 2022. Výsledkem testovacího provozu bude detailní případová studie, na jejímž základě naplánují obě firmy další konkrétní kroky v rozvoji vodíkové technologie.
„Jsme potěšeni, že si nás jeden z lídrů rozvoje vodíkové technologie v Evropě vybral za svého partnera. Věřím, že výsledkem naší spolupráce bude další posun ve využívání vodíku v přepravě. Udržitelnost našeho podnikání je pro nás velmi důležitá. Do roku 2025 chceme mít velkou část našeho vozového parku na alternativní pohony a budeme cílit i na naše dodavatele, aby byl celý dodavatelský řetězec udržitelný. Zároveň jsme se v rámci naší strategie rozhodli k aktivitám vedoucím ke snížení uhlíkové stopy o více než 30% v průběhu příštích pěti let,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
„Díky využití našeho softwaru na počítání tras dosáhneme toho, že dodávka Master Van H2-TECH na jedno nabití ujede až 500 km. Nádrž má kapacitu 6 kg vodíku a při současné ceně necelých 10 EURO za 1 kg vodíku se dostáváme na cenu 2,90 Kč na 1 ujetý km. Cena je tedy srovnatelná s cenou při používání benzínových dodávek, ale s nulovým znečištěním ovzduší,“ doplňuje Petra Císařová, projektová manažerka pro oblast udržitelnosti.