Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Skupina Packeta, do které patří také česká technologicko-logistická firma Zásilkovna, se stala jedním z prvních partnerů firmy HYVIA pro testování využití vodíku v přepravě zboží. HYVIA je součástí skupiny Renault a je lídrem trhu v oblasti rozvoje vodíkové mobility. V rámci spolupráce obou firem bude Packeta v Německu testovat vodíkovou dodávku Master Van H2-TECH, a to po dobu 3 měsíců.
Partnerství obou firem bylo oznámeno na veletrhu IAA Transportation v německém Hannoveru, který probíhá od 20. září do 25.září 2022. Výsledkem testovacího provozu bude detailní případová studie, na jejímž základě naplánují obě firmy další konkrétní kroky v rozvoji vodíkové technologie.
„Jsme potěšeni, že si nás jeden z lídrů rozvoje vodíkové technologie v Evropě vybral za svého partnera. Věřím, že výsledkem naší spolupráce bude další posun ve využívání vodíku v přepravě. Udržitelnost našeho podnikání je pro nás velmi důležitá. Do roku 2025 chceme mít velkou část našeho vozového parku na alternativní pohony a budeme cílit i na naše dodavatele, aby byl celý dodavatelský řetězec udržitelný. Zároveň jsme se v rámci naší strategie rozhodli k aktivitám vedoucím ke snížení uhlíkové stopy o více než 30% v průběhu příštích pěti let,” říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a CEO skupiny Packeta.
„Díky využití našeho softwaru na počítání tras dosáhneme toho, že dodávka Master Van H2-TECH na jedno nabití ujede až 500 km. Nádrž má kapacitu 6 kg vodíku a při současné ceně necelých 10 EURO za 1 kg vodíku se dostáváme na cenu 2,90 Kč na 1 ujetý km. Cena je tedy srovnatelná s cenou při používání benzínových dodávek, ale s nulovým znečištěním ovzduší,“ doplňuje Petra Císařová, projektová manažerka pro oblast udržitelnosti.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...