Podnikatelé zvolili prezidentem HK ČR Zdeňka Zajíčka
AktualityPodnikatelé na celostátním sněmu konaném v pražském kongresovém centru O2 universum zvolili za prezidenta Hospodářské komory na další tři roky...
Digitální peněženky se stávají stále populárnějšími a důležitějšími způsoby placení, zejména v důsledku rostoucího využívání mobilních zařízení a rostoucího počtu online transakcí. V blízké době se rozšíří jejich používání nejen pro online platby, ale také pro placení v kamenných obchodech a na dalších místech ve fyzickém světě. Budou také více integrovat s dalšími technologiemi, jako jsou chytré domácnosti, IoT a blockchainové sítě, což umožní větší flexibilitu a rychlost při platbách.
Digitální peněženka (také známá jako elektronická peněženka nebo e-wallet) je elektronický nástroj pro ukládání, přijímání a posílání peněz pomocí mobilních zařízení nebo počítače. „Digitální peněženka funguje podobně jako klasická peněženka, kde uchováváte své peníze, ale namísto fyzických peněz jsou peníze uloženy v digitální formě. To umožňuje uživatelům snadněji a bezpečněji platit za zboží a služby, posílat peníze přátelům či rodině, stejně tak přijímat platby,“ říká Zuzana Stehlíková, manažerka Royal Digital a specialistka na fintech společnosti IC Group.
Digitální peněženky mohou být napojeny na kreditní nebo debetní karty, bankovní účty nebo platební brány, a umožňují uživatelům přístup ke svým penězům a transakčním údajům pomocí mobilních aplikací nebo webových stránek. Některé digitální peněženky nabízí další funkce, jako jsou slevy a bonusy za platby, zprávy o transakcích a historii platby, a možnosti správy více měn.
„Očekává se, že digitální peněženky se budou v budoucnu více integrovat s dalšími technologiemi, jako jsou například chytré domácnosti, internet věcí (IoT) a blockchainové sítě, což umožní větší flexibilitu a rychlost při platbách,“ říká Zuzana Stehlíková, manažerka Royal Digital a specialistka na fintech společnosti IC Group.
Aktuální studie Accenture Life Trends 2023 uvádí jako jeden z klíčových trendů právě větší rozmach digitálních peněženek, které by mohly vyřešit problémy spojené s digitální identitou. Způsob, jakým se využívají, ale i zneužívají osobní údaje je neudržitelný a zralý na kompletní transformaci. Důvěra lidí v online zkušenost s danou značkou se snižuje ruku v ruce s tím, jak značky zacházejí s osobními údaji svých zákazníků. Uživatelé by však brzy mohli získat zpět kontrolu nad svými údaji.
Digitální peněženky obsahující tokeny – které budou představovat platební metody, průkazy totožnosti, věrnostní karty a další – umožní lidem rozhodovat o tom, jaké osobní údaje budou s organizacemi sdílet a dokonce přinesou i možnost je prodávat. To je nakonec i zajímavá zpráva pro značky. Protože údaje, o něž se zákazníci rozhodnou podělit, pak budou ještě cennější a relevantnější než informace získané třetí stranou, které se ve světě bez cookies již neshromažďují. K jejich větší bezpečnosti by měly postupně přispívat například pokročilé metody ověřování identity nebo biometrické technologie.
Zdeněk Zajíček získal 190 hlasů, jeho protikandidát Martin...
Vedle současných viceprezidentů – Radka Jakubského, Romana Pommera,...
Sněm Hospodářské komory: Sněm je nejvyšším orgánem Hospodářské...
Vážený pane premiére, pane místopředsedo Poslanecké sněmovny, vážené...
Pane premiére, vážení hosté, dámy a pánové, závěrem...
„Souzníme s Vladimírem 518 v tom, že chceme...
„Největší odkaz této architektury do dnešní doby je...
„Ať už se jedná o prohlídky Kongresového centra,...
„Tam, kde končí tato omezení, začíná prostor pro...
První dojem z obalu musí odpovídat ceně produktů...
Pokud se bavíme o designu obalu a zážitku...
„Kvalitní obal musí mít nezaměnitelný design, ale na...
Patří mezi nejvlivnější bitcoinové maximalisty a hlavní postavy...
Ambicí pořadatelů BTC Prague je mimo jiné oslovit...
Výsledky řešení projektu již byly přímo použity při...
„Výsledky našeho projektu vedou i ke zlepšení návrhu,...