Do Prahy míří investiční hvězdy
AktualityDva dny plné inspirativních přednášek, diskuzí, příležitostí k setkání a navázání kontaktů s významnými investory do startupů a dalších obohacujících...
Nálada v tuzemském průmyslu zůstala i v srpnu na bodu mrazu. Index nákupních manažerů (PMI) ve zpracovatelském průmyslu sice překonal tržní očekávání a mírně vzrostl na 42,9 bodů, nadále však indikuje poměrně znatelný pokles aktivity. Srpnový výsledek v Česku kopíruje vývoj v Německu, kde rovněž došlo ke stabilizaci PMI indexu, ale výrazně pod hranicí 50 oddělující pásmo expanze a recese.
Za nevalnou kondicí českého průmyslu stojí stále především slabá poptávka na klíčových exportních trzích – celkový objem nových zakázek znovu poklesl, což se propsalo do pokračujícího útlumu ve výrobě. Ochlazená poptávka se projevila také na zaměstnanosti ve zpracovatelském průmyslu, jež klesá již jedenáct měsíců v řadě. Z pohledu inflačního vývoje je však pozitivní, že v srpnu opětovně klesaly vstupní ceny v reakci na stabilizaci dodavatelských řetězců a celkově zabrzděnou poptávkou po vstupech.
Se špatnou náladou tuzemských průmyslníků však kontrastují relativně solidní tvrdá data. Průmyslová výroba i v červnu vzrostla, byť pozitivní celkový výsledek jde za jediným hlavním tahounem – sektorem automotive, kterému se nadále daří svižně dokončovat rozpracovanou výrobu. Dle dnešních PMI klesla rozpracovanost produkce dokonce nejrychleji za více než tři roky. To z našeho pohledu bude omezovat prostor pro pokračující expanzi domácího průmyslu, a to i s ohledem na zhoršující se výkon německého průmyslového sektoru.
Celkově je aktuální výsledek PMI v souladu s naším očekáváním nevýrazného oživení tuzemské ekonomiky ve třetím čtvrtletí. Pokud by se slabost české ekonomiky měl potvrdit i na tvrdých datech, pro ČNB by se jednalo o holubičí překvapení vzhledem k její letní prognóze (očekávaný mezikvartální růst +0,7 %).
K hlavním zahraničním hvězdám patří americký investor a...
Adam Kočík i Přemysl Rubeš doplní v panelových...
Marketéři a média poslední roky píší primárně o...
Podle článku v CNN Business se začínají z...
Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...
Každý si mohl vyzkoušet, že umělá inteligence umí...
Jsem toho názoru, že revoluce nepřijde za rok...
Marketéři a média poslední roky píší primárně o...
Podle článku v CNN Business se začínají z...
Problém většiny briefů značek pro digitální kampaně je,...
Tisková zpráva totiž představuje jeden z nejdůležitějších nástrojů...
Důležité jsou také citace, které dodávají tiskové zprávě...
Search Engine Optimization, zkráceně SEO, v češtině chápeme...
Obecně společným znakem SEO je zalíbit se Googlu....
Mít svižné a technicky správně zpracované stránky nemusí...
Při spravování obsahu vašeho webu nesmíte zapomínat i...
V principu platí, že vaší snahou by mělo...
Stejně jako každý digitální obor, i SEO v...