Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Přetrvávající nízká nezaměstnanost v České republice, která se v listopadu 2023 držela na hodnotě 3,5 procenta, nemusí být dobrou zprávou pro personalisty. Jak se s tímto fenoménem vypořádávají v Plaček Group, pod kterou patří i prodejny Super zoo s chovatelskými potřebami?
„Současná situace na trhu práce je pro samotné uchazeče o zaměstnání naopak velice pozitivní a mohou si vybírat – proto i my vycházíme maximálně vstříc a lákáme na zajímavé výhody pro zaměstnance, skvělé pracovní prostředí a týmovou spolupráci, vzdělávací programy a kariérní postup,“ uvádí Group HR ředitelka Irena Filařová Nucová.
Konkrétně Plaček Group v současné době při rychlém otevírání nových prodejen po celé České republice shání zájemce na různorodé pozice, jako třeba prodavač/ka, vedoucí směny, manažer/ka prodejny či účetní, Group Financial Controlling Team Leader a Business/IT analytik: „Situace je u nás obzvlášť znatelná vzhledem k naší expanzi na trhu s chovatelskými potřebami a s tím spojeným vysokým tempem otevírání nových prodejen. Aktuálně máme přes 180 prodejen Super zoo a v rámci celého holdingu Plaček Group se chceme do roka dostat na číslo 400,“ dodává Irena Filařová Nucová.
Jedním z konceptů moderního řízení lidských zdrojů je nezaměřovat se při výběru kandidáta striktně na požadavky konkrétní pracovní pozice, ale vybírat zaměstnance s potenciálem do budoucna a soustředit se na jejich schopnosti a ochotu učit se novým věcem. „U nás klademe důraz také na to, zda se jejich osobní hodnoty shodují s našimi hodnotami, mezi které patří například spolupráce, rozvoj a důvěra,“ vysvětluje Irena Filařová Nucová, podle které je pracovní trh třeba lépe vytěžovat a dávat šanci všem skupinám uchazečů, včetně třeba maminek na rodičovské dovolené, tedy mnohem více nabízet kratší úvazky.
V Plaček Group jsou zaměstnanci vnímáni jako stěžejní součást skupiny a při plnění obchodních a společenských cílů jsou stejně důležití jako samotní zákazníci a jejich domácí mazlíčci. „V jakém duchu pečujeme o naše zaměstnance, vám může napovědět naše speciální prosincová akce Dny v tričkách. Lidé z kanceláří z centrály Plaček Group na jeden den 18. nebo 19. prosince opustí svá stálá pracovní místa a vyjedou do terénu pomoci týmům na prodejnách, kde v hnědém tričku s logem obsluhují zákazníky,“ popisuje Irena Filařová Nucová. Vůči prodejnám jde o vyjádření milého gesta a porozumění tomu, že v předvánočním období jede provoz na vysoké obrátky, s čímž chtějí lidé z kanceláří pomoci. Pro ně je to zase příležitost poznat svou práci z té druhé strany a na vlastní kůži zažít reálný provoz na prodejně se všemi jeho specifiky.
Skupina Plaček, do které v České republice patří řetězec chovatelských potřeb Super zoo, se zabývá segmentem domácích mazlíčků už od 80. let. Jako klíčový hráč na evropské scéně s ročním obratem 260 milionů EUR provozuje přes 370 maloobchodních prodejen a zaměstnává více než 2 900 zaměstnanců v České republice, na Slovensku, v Polsku a v Lotyšsku. Velkoobchodní kanál distribuuje produkty pro domácí mazlíčky více než tisíci obchodním partnerům ve 20 zemích.