Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Z Brna vzniká globální fintech PayPipes, který obchodníkům z celého světa díky agregaci platebních systémů pomáhá eliminovat rizika výpadků jednotlivých poskytovatelů i zvyšovat zisky díky lepším konverzím.
Technologie, která donedávna sloužila pouze firmám ze skupiny Purple a jejich partnerským subjektům, se nedávno otevřela veřejnosti a fintech plánuje, že měsíční objem transakcí do roka vyroste z aktuálních 350 milionů korun na dvojnásobek. Aktuálně skrze platformu PayPipes probíhá měsíčně přes 35 000 transakcí z různých koutů světa.
Poslední krok nákupu, kdy zákazník platí svou objednávku, rozhoduje o úspěchu obchodníka. Pokud je platba neintuitivní, chybí lokálně důvěryhodné platební metody nebo platba z jakýchkoli důvodů selže, obchodník přichází o tržbu a dost často také o zákazníka. Nespolehlivost externích platebních řešení přidělávala svého času problémy také brněnské skupině Purple.
Ačkoliv doma zatím není skupina Purple široce známá, na globálním trhu si vydobyla uznání svými technologiemi pro trading. Z její dílny pochází úspěšná brokerská společnost Purple Trading, která nabízí obchodování s měnovými kurzy a komoditami, nebo edukační a evaluační platforma Fintokei, která dobyla japonský trh a expanduje již i v Evropě.
„Za naši historii se nám opakovaně stalo, že nám poskytovatel platebních služeb své služby z různých důvodů ukončil nebo zásadně změnil podmínky. Migrace na novou platební bránu trvala týdny, což naše podnikání výrazně poškodilo. Velké škody a ztráty navíc samozřejmě může způsobit i prostý výpadek na straně poskytovatele, což se zkrátka stává,“ popisuje David Kašper, spoluzakladatel a CEO Purple Holding.
Proto se v Purple nejdříve v roce 2019 rozhodli kapitálově podpořit a později odkoupit startup, který ideálně doplnil a posílil ekosystém jejich služeb. PayPipes umožňuje obchodníkům, jako jsou e-shopy nebo tržiště, aby si napojili hned několik regulovaných zpracovatelů platebních karet, a tím se zbavili závislosti pouze na jednom z nich. Obchodník si poté může pomocí takzvaného routingu dle vlastního uvážení rozdělovat konkrétní objemy transakcí mezi jednotlivé poskytovatele a optimalizovat tak toky peněz na základě poplatků jednotlivých bran za zprocesování transakce nebo třeba míry úspěšnosti akceptace transakcí.
„Náš systém dává obchodníkům větší kontrolu, flexibilitu a jistotu, že se neuzavře do technologie jednoho zpracovatele karetních transakcí. Pokud pak v budoucnu potřebuje platebního poskytovatele změnit nebo přidat dalšího, zákazník to vůbec nepozná. Benefitem je pak jistě také to, že při nárůstu objemu transakcí má obchodník výrazně lepší pozici při vyjednávání o poplatcích,” říká Ondřej Faldyna, vedoucí PayPipes týmu.