Čtvrtek 18. července 2024
ikona hodiny11. 8. 2021 21:09

Nová generace online nákupů – quick commerce

Stále více Čechů si zvyká na příjemný komfort doručování nejrůznějšího zboží až domů do pouhých 30 minut. V mnoha případech dorazí objednávka dokonce ještě dříve, za 15 až 20 minut. Od chvíle, kdy platforma Dáme jídlo tento celosvětový trend v tuzemsku představila poprvé, sice uplynulo teprve pár měsíců, nabídka zboží v rámci takzvané quick commerce je ale čím dál pestřejší a rychle se rozšiřuje do dalších a dalších regionů.

Lucie Herberová autor

Foto: Dáme jídlo Foto: Dáme jídlo

Nově se to týká například Brna či Plzně, kde právě Dáme jídlo v příštích týdnech spustí doručování čerstvých i trvanlivých potravin prostřednictvím vlastní služby Dáme market. Přibývají také nové spolupráce s partnery z řad obchodů. Zákazníci si tak mohou domů nechat velmi rychle doručit nejen potraviny, delikatesy či drogerii, ale i širokou škálu dalších položek od řezaných květin až po hračky ze světoznámého hračkářství Hamleys.

Budoucnost online nakupování leží ve velmi rychlém doručování objednávek. Data nadnárodní skupiny Delivery Hero ukazují, jak moc zákazníci úsporu času při nakupování oceňují. Jen v letošním prvním čtvrtletí zaznamenala skupina Delivery Hero meziroční nárůst počtu objednávek v rámci takzvané quick commerce o 400 %.

V Česku sice ještě meziroční srovnání k dispozici není, protože quick commerce je novinkou zavedenou teprve před několika měsíci, podle výkonného ředitele Dáme jídlo Filipa Fingla ale tuzemské zákazníky velmi rychlé doručování zboží rovněž velmi zaujalo. „Každý, kdo jednou vyzkouší doručení nákupu do pouhých 30, 20, nebo dokonce 15 minut od objednání, už nechce měnit. Volný čas je pro lidi čím dál důležitější a oceňují, když mohou sami rozhodovat, jak ho využijí. Právě proto neustále rozšiřujeme pokrytí a šíři sortimentu v rámci quick commerce tak, aby si porci života navíc mohli dopřát další a další zákazníci u co nejpestřejšího sortimentu.”

Nabídka zboží, které si lidé na Dáme jídlo mohou objednat a nechat doručit kurýrem až domů zahrnuje už nyní kromě snídaní, obědů, večeří a nápojů z restaurací také čerstvé ovoce a zeleninu, maso, delikatesy a další potraviny, drogerii, doplňky stravy, hračky či řezané květiny. Zákazníci mají na výběr z nabídky široké palety partnerských obchodů, včetně sítí prodejen Tesco Expres, Žabka, Sklizeno, květinářství Kytky od Pepy nebo hračkářství Hamleys a další neustále přibývají.

V rámci quick commerce již Dáme jídlo svoji nabídku rozšířilo do většiny krajů, pokrývá téměř celou Prahu a přidává další města a obce. V Praze, Jihlavě a Plzni nyní navyšuje počet partnerských poboček Žabka a doručování nákupů od tohoto partnera nově nabídne i v Příbrami a Táboře. „Zájem zákazníků v regionech o tuto službu předčil naše očekávání, což nás ještě více motivuje rozšiřovat pokrytí na nová a nová místa,” popisuje Fingl.

Rozšiřování nabídky quick commerce se kromě partnerských obchodů týká i vlastní služby Dáme market. Tu Dáme jídlo provozuje od února letošního roku a aktuálně rozváží ze čtyř skladů na území hlavního města a jednoho skladu v Olomouci. V nejbližších týdnech budou zprovozněny další sklady Dáme market v Brně, Plzni a Praze-Košířích, v září pak budou následovat České Budějovice, Praha-Malešice či Liberec a do budoucna jsou v plánu i další regiony.

„Díky optimalizaci logistiky a strategickému rozmístění našich vlastních skladů a partnerských provozoven plánujeme brzy zkrátit průměrný čas doručení objednávek v rámci quick commerce pod 15 minut, a to rozhodně není konec. Zkušenosti naší mateřské společnosti Delivery Hero ze zahraničních trhů ukazují, že je možné se dostat i pod 10 minut,” říká Fingl. Jako příklad uvádí Berlín, kde působí sesterská značka Dáme jídlo Foodpanda.

Mateřská společnost Dáme jídlo, skupina Delivery Hero, začala oblast quick commerce budovat v roce 2019. V současnosti má po celém světě již na 80 tisíc partnerů. Ti mohou díky spolupráci s platformami, mezi něž patří i Dáme jídlo, dosáhnout nejen vyšších tržeb, ale také přilákat zcela novou cílovou skupinu online zákazníků. Kromě toho Delivery Hero provozuje přes 600 vlastních kamenných skladů ve 35 zemích světa.

Nejnovější články

Aktuality
Strojírák letos ocení průmyslový design

„Cenou za průmyslový design chceme zvýšit povědomí o...

„Chceme také zmapovat úroveň průmyslového designu a motivovat...

Aktuality
Komora nesouhlasí s návrhem zákona o kybernetické bezpečnosti

Českým podnikatelům vadí zejména dopady zavedení prověřování bezpečnosti...

Hospodářská komora upozornila také na to, že vláda...

Expertní pohled
Letní výprodej koruny: Úrokový diferenciál opět ve hře

V podobném duchu zapůsobila na kurz koruny také...

V kombinaci s horší růstovou dynamikou jsme proto...

To samo o sobě není povzbudivá zpráva pro...

V souhrnu jsme lehce revidovali letošní výhled na...

Oproti současným úrovním vidíme prostor pro solidnější zisky...

Z pohledu ČNB zatím není slabší koruna důvodem...

Nejnovější Pohled z praxe

Trendy
Umělá inteligence se čile zabydluje ve firmách

AI může být využita jako virtuální asistent, který...

AI se stává nepostradatelným spolupracovníkem při tvorbě obsahu,...

„Manuálně přepisovat, sdílet a zpětně vyhledávat různé reporty,...

Umělá inteligence může vytvářet obrázky a grafiku na...

AI také hraje klíčovou roli v brainstormingu a...

Videa & Podcasty
Jak firemní kultura ovlivňuje zdraví zaměstnanců

1:20 Co je Feel Good Company 2:00 Mají...

Expertní pohled
Investování po česku: kralují nemovitosti

Investování se v České republice stává stále populárnějším...

Možností, jak své finance ochránit, je mnoho, od...

Jednou z platforem, která nabízí mikroinvestice do nemovitostí,...