Středa 29. června 2022
Přihlásit se / Zaregistrovat se

Připraveni na boom českých e-shopů do zahraničí

Společnost PPL patří mezi nejvýznamnější přepravce zásilek na českém trhu již 26 let. PPL se specializuje na balíkovou přepravu nejen po České republice, ale i do celé Evropy – od Rakouska, Polska, Slovenska, Německa, Maďarska, Itálie, Francie, Portugalska, Španělska, Rumunska až po severské země a mnoho dalších. Od roku 2006 je součástí Deutsche Post DHL, divize DHL eCommerce Solutions.

Jitka Gráfová ikona hodiny15. 9. 2021 14:55
Foto: PPL Foto: PPL

Poslední čtyři roky za sebou získala společnost PPL titul Nejdůvěryhodnější značka roku v oblasti Balíkové přepravy. Po celé České republice má 24 dep a jedno moderní centrální překladiště v Praze-Jažlovicích, kam denně putují ke třídění statisíce zásilek. Pomocí čárového kódu je zásilka pod neustálým dohledem, protože sofistikovaný trackovací systém dává zákazníkům absolutní přehled o cestě zásilky. PPL zaměstnává téměř 1 000 zaměstnanců a přes 2 000 smluvních řidičů, ve svém portfoliu má přes 20 000 partnerů a dodavatelů, tisíce spokojených zákazníků z řad malých, středních až velkých e-shopů a firem, důležitou součástí jejich přepravní sítě jsou ale hlavně miliony spokojených příjemců zásilek nejen v ČR, ale po celé Evropě. DNA firmy PPL je kvalitní profesionální přeprava, kvalitní zákaznický servis a péče o lidi, kteří ve firmě pracují. Jejich vášeň pro balíky vytváří unikátní firemní kulturu. „Můžete mít skvělý provoz, procesy, naprosto moderní technologii, ale u nás v PPL jsou nejdůležitější lidé – na této filozofii stavěl již můj otec, který PPL před lety založil, a já v této filozofii pokračuji,“ říká CEO Petr Horák.

Letos je v plánu doručit 55 milionů zásilek

V roce 2020 přepravila PPL 44 milionů zásilek, v letošním roce se dá očekávat, že se přiblíží číslu 55 milionů. Pandemie, zavřené kamenné obchody, růst počtu e-shopů a opravdu extrémně velký nárůst zájmu o online nakupování – to vše přispělo k velmi dobrým objemům přepravených zásilek. Přepravní společnosti tak zažívaly opravdové žně, ale musely se vzniklé situaci přizpůsobit. Od řešení přísných hygienických opatření v rámci celé přepravy přes koordinaci přepravy s novými opatřeními, řešení extrémního nárůstu kapacit zásilek v kombinaci s lockdowny až po předvánoční sezony s akcemi, jako bylo Black Friday. „Řešili jsme řadu nových situací. Když se otočím zpátky, vidím, jak jsou lidé ve firmě neuvěřitelní, s jakým nasazením pracují. Loňský rok nás rovněž posunul hodně vpřed, byla to příležitost pro náš rozvoj, urychlení plánovaných projektů, realizaci různých vylepšení. Byla to zatěžkávací zkouška, ze které jsme vyšli posíleni a můžu říct, že PPL je nyní v životní formě,“ hrdě hlásí Petr Horák. Z pohledu strategie firma velmi rychle pochopila, že e-commerce se jen tak nezastaví a že přeskočí svůj vývoj minimálně o dva roky. „Z toho důvodu jsme zapracovali a urychlili naše strategie rozvoje sítě dep, výdejních míst, rozvoje IT infrastruktury a aplikací, stejně jako jsme úspěšně urychlili projekty digitalizace a automatizace procesů v PPL,“ dodává ředitel.

Dva trendy v přepravě – výdejní místa a expanze e-shopů do zahraničí

V současné době se ale v oblasti přepravy rozvinuly dva silné trendy, o kterých se ve stínu pandemie moc nemluví. Prvním je obrovský zájem o doručování zásilek do výdejních míst nejen v ČR, ale v zemích, jako je Slovensko, Polsko, Německo. „Pozorujeme zvýšený zájem ze stran e-shopů o naši službu Parcel Smart – ta je určena pro e-shopy, které chtějí posílat své zásilky výhodněji nejen do Česka, ale do Polska, Německa a na Slovensko,“ vysvětluje Petr Horák. Jedná se o moderní způsob doručení zásilek právě do výdejních míst. Kromě velké sítě 34 000 výdejních míst napříč Evropou, výhodnějších cen za doručení, které se pohybují od 54 Kč, oceňují majitelé e-shopů možnost svozu jejich zásilek, u některých zemí pak i možnost dobírky. Příjemci si zase tento způsob oblíbili hlavně kvůli časové flexibilitě, zásilku si totiž na výdejním místě mohou vyzvednout dle svých časových možností, například cestou z práce či na nákup. Hlavně pracující tento způsob rádi vítají, mají to bez front a čekání. Mnohé z nich láká i výhodnější cena za doručení na výdejní místo, během celé přepravy je příjemce informován o průběhu doručování své zásilky. Stále více e-shopů reaguje na poptávku od příjemců, kteří jsou se službami PPL spokojeni a kteří kromě dopravy řidičem na adresu vítají i možnost dopravy přímo do výdejního místa poblíž své práce nebo bydliště. Proto mnoho e-shopů do svých e-shopových řešení implementuje možnost doručení zásilek s PPL nejen řidičem na adresu, ale právě i do výdejního místa, kterých je v Česku přes 2 600. PPL reaguje na trend doručení do výdejních míst a chystá spuštění provozu výdejních Parcelboxů. „Určitě je třeba zmínit, že doručení na adresu je a zůstane velmi důležitou součástí našeho portfolia služeb. Zákazníkům chceme nabídnout celou paletu možností doručení na adresu, do výdejního místa anebo Parcelboxu,“ doplňuje Petr Horák.

Druhý trendem, který PPL zaznamenává, je nárůst zájmu o mezinárodní přepravu. „Stále více našich zákazníků provozujících e-shopy tak využívá službu Parcel Connect, která je určena pro doručování jejich zboží do zahraničí,“ popisuje Horák. PPL tak doručuje téměř po celé Evropě – do zemí, jako jsou Slovensko, Francie, Itálie, Maďarsko, Rakousko, Slovinsko, Bulharsko, Španělsko, Portugalsko, Řecko, Lotyšsko, Německo, severské země a mnoho dalších. Kromě kvalitní a profesionální přepravy e-shopy oceňují i krátký čas na přepravu, který se odvíjí od dané lokality, a zajímavou cenu.

Špičkový partner i na poslední míli

„Naši zákazníci zcela jistě pocítili s lockdownem a rostoucími objednávkami potřebu mít spolehlivého partnera na poslední míli, s dostatečnými kapacitami, transparentním přístupem, a zejména takového partnera, který dokáže i v takto nenadálých situacích najít pro klienta řešení k jeho spokojenosti. Jsem rád, že PPL toto může svým partnerům nabídnout,“ říká Petr Horák. „Celkově se PPL velmi daří a chystáme rozsáhlé investice do rozvoje kapacit, nových dep, nových hubů, realizujeme technologické upgrady napomáhající automatizaci procesů a zaměřujeme se na zákaznickou zkušenost v oblasti komunikace a prezentace PPL na trhu,“ prozrazuje plány Petr Horák. Jako jeden z nejsilnějších hráčů na trhu má PPL velké plány i v oblasti elektromobility. V ulicích Prahy, Brna, Hradce Králové, v Olomouci, Českých Budějovicích či Liberci už můžete vidět několik elektrokol a cyklokurýrů, kteří doručují zásilky ekologicky. PPL plánuje rozvoj i do dalších měst. Rovněž v oblasti elektroautomobilů má PPL zajímavé plány, v testovacím provozu jsou auta jak na CNG pohon, tak i na elektřinu. „Ochrana životního prostředí je pro nás klíčovou součástí strategie a připravujeme programy se zaměřením na zelenou logistiku pokrývající všechny oblasti tvorby emisí – mezi hlavními například budovy a energie, kamionovou přepravu, doručování, paperless procesy a odpadové hospodářství,“ uzavírá Horák. Ekologií ale nekončí a další plány zahrnují také personálně legislativní oblast s cílem podporovat rovné příležitosti v organizaci, větší zapojení zaměstnanců do zlepšování a rozvoje společnosti, budování silné fi remní kultury se zaměřením na bezpečnost na pracovišti a zlepšování zaměstnanecké zkušenosti a v neposlední řadě podporu komunitní aktivity kolegů z DHL prostřednictvím programů GoGreen, GoTeach, GoHelp.

Nejnovější články

Cestovní ruch
Místa, o kterých turisté (zatím) moc nevědí

Krajské nominace hlavních neobjevených skvostů kromě výše uvedených...

Jedním z kritérií krajských nominací neobjevených skvostů roku...

„Společně s organizacemi destinačního managementu se snažíme přilákat...

Analýzy
2021: Solidní výsledky českého autoprůmyslu

„Automobilový průmysl se už třetím rokem potýká s...

Pozitivní zprávou je, že na počtu zaměstnanců se...

Neméně důležitým úkolem už pro současnou vládu bude...

Analýzy
Ekonomická nálada je značně pesimistická

Polovina Čechů má za to, že finanční situace...

Před vypuknutím pandemie koronaviru hodnotilo 70 % obyvatel...

Změna indexu finanční situace domácností obvykle naznačuje směr...

Domácnosti lze z pohledu odolnosti vůči dopadům zdražování...

Inflační očekávání Čechů jsou v současnosti velmi vysoká,...

Nejnovější Pohled z praxe

Analýzy
2021: Solidní výsledky českého autoprůmyslu

„Automobilový průmysl se už třetím rokem potýká s...

Pozitivní zprávou je, že na počtu zaměstnanců se...

Neméně důležitým úkolem už pro současnou vládu bude...

Pohled z praxe
Technologie mění současný Facility Management
Pohled z praxe
Může být česká reklama někdy světová?

Právě tyto atributy jsou důležité. Pojďme se společně...

Za světovou reklamou najdeme vždycky skvělý nápad nebo...

V této již klasické kampani na zapalovače BIC...

Reklamy, které mají určitý přesah jsou obecně velmi...

Asi bychom se měli ptát, proč není každý...