×

MICE – speciální příloha časopisu KOMORA

Čtvrtek 2. února 2023
Přihlásit se / Zaregistrovat se

LemonPay: Nákupy se vracejí do kamenných prodejen

Během roku se proměňuje nákupní chování v České republice. Vlna oblíbenosti online prodejců, která vrcholila v době covidových restrikcí, mírně opadá. Zákazníci se nyní přesouvají do kamenných prodejen. Vyplývá to z dat české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay.

Jiří Uhlíř ikona hodiny26. 10. 2022 14:40
Foto: LemonPay Nákupy se vracejí do kamenných prodejen Foto: LemonPay

„Zejména od jarních měsíců pozorujeme velký přesun nakupujících do kamenných prodejen. Meziměsíční nárůst v tomto segmentu je kolem 5 až 10 %. Obrovským fenoménem jsou menší prodejny a vietnamské večerky – naši klienti u nich platí oproti minulému roku dvojnásobně více,“ všiml si Zoltán Finta, obchodní ředitel LemonPay. S ní je možné platit ve většině obchodních řetězců a je akceptována všude, kde mají platební terminál a zařazení obchodníka je v souladu s platnou legislativou ohledně čerpání benefitů.

V minulém roce se potraviny s LemonPay kartou nakupovaly v 70 % případů v kamenných prodejnách, zbytek pak na internetu. To v letošním roce se rozdíl ještě navýšil, do prodejen fyzicky chodí pravidelně už více než 80 % klientů české benefitní karty. „Sledujeme jednoznačný odliv lidí z e-shopů. Vidíme, že zákazníci nakupují zejména v obchodech, které mají poblíž v okolí nebo po cestě do práce. Nejvíce markantní je to při nákupu ovoce a zeleniny, které naši klienti kupují v 95 % hlavně v prodejnách,“ dodal Zoltán Finta.

Na e-shopu jsou podle něho nejvíce žádané zejména prémiové produkty nebo potraviny od českých farmářů. „K takovým nákupům dochází jednou týdně u jednotlivého klienta. Navíc jsme zaznamenali, že více než šedesát procent zákazníků na e-shopech jsou singl lidé. Zaměřují se na kvalitnější produkty ale v menším měřítku. To čím dál více rodin si velké nákupy luxusních potravin například z Itálie už nemůže dovolit,“ dodal Finta.

Velkým fenoménem jsou pak vietnamské večerky. „U nich prodej narostl o více než 100 % oproti minulému roku. Často se v nich dělají také rodinné denní nákupy a velmi často se v nich prodává také ovoce a zelina,“ dodal Finta. Karta je využívaná ve více než 500 firem a denně s ní platí desetitisíce klientů. Nejčastěji pak v Kauflandu, Tescu, Bille, Globusu a v Penny Marketu. Dále pak na Rohlik.cz, Košík.cz, Dámejídlo.cz a iTesco.cz. „Ve výčtu není Lidl, kde naší kartu neakceptují,“ dodal Finta.

LemonPay je elektronická karta, která si dokáže pamatovat několik peněženek zároveň, je akceptována všude, kde mají platební terminál, nabízí řadu výhod a ulehčuje správu zaměstnavateli. V roce 2020 se český fintechový projekt propojil s Gusto Kartou a dostal se tak mezi největší hráče benefitních a stravenkových karet.

Nejnovější články

Expertní pohled
Stavební trh čeká letos rok stabilizace

Wienerberger nečeká tak strmý propad stavebního trhu, jaký...

Nasbíraná data společnosti Wienerberger podle Kamila Jeřábka ukazují,...

„První pozitivní signál jsme zaznamenali již v posledním...

Nezařazené
Velký byznys může vyrůst i na vinici

„Naše skupina aktuálně vlastní především společnosti podnikající v...

Mimo finančních úspěchů dosáhl &CORK dalších důležitých milníků....

Současné úspěchy jsou pro celý holding pouze začátek....

Analýzy ze Spořky
Obrana demokratického kapitalismu

Jeho otec se narodil v Rakousku-Uhersku v dubnu...

Vydrží demokratický kapitalismus – spojení liberální demokracie a...

Ekonomické a sociální postavení dělnické třídy v demokraciích...

Problémem byl i vzestup rentiérského kapitalismu. Významným aspektem...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Experti radí, jak nejlépe využít potenciál BIM 

Jedna teze říká, že díky BIM lze dosáhnout...

Vojtěch Ehlich ze společnosti BIM Consulting zmiňuje další...

Pohled z praxe
Výhody na míru, důležitost hodnot a Tesla

Ne nadarmo společnost obhájila dvakrát po sobě umístění...

Silná firemní kultura, orientace na lidi a firemní...

Firemní kultura je rok od roku populárnější v...

Společnost Parimatch Tech se snaží být více než...

Nejzajímavějším prvkem systému benefitů Parimatch Tech je Benefit...

Projekt Tesla se zrodil z diskusí a byl...

Pohled z praxe
Děti na Břeclavsku rozhýbe projekt FOSFA Sport

  Nedostatek pohybu, špatné stravovací návyky a mocná...

Ve snaze přispět k rozvoji sportu přistoupila břeclavská...

Do projektu je nyní prostřednictvím svých dětských a...

Jádrem projektu bude zpravodajský web www.fosfasport.cz. „Na těchto...

Na webové stránky je napojena celá škála sociálních...