Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Během roku se proměňuje nákupní chování v České republice. Vlna oblíbenosti online prodejců, která vrcholila v době covidových restrikcí, mírně opadá. Zákazníci se nyní přesouvají do kamenných prodejen. Vyplývá to z dat české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay.
„Zejména od jarních měsíců pozorujeme velký přesun nakupujících do kamenných prodejen. Meziměsíční nárůst v tomto segmentu je kolem 5 až 10 %. Obrovským fenoménem jsou menší prodejny a vietnamské večerky – naši klienti u nich platí oproti minulému roku dvojnásobně více,“ všiml si Zoltán Finta, obchodní ředitel LemonPay. S ní je možné platit ve většině obchodních řetězců a je akceptována všude, kde mají platební terminál a zařazení obchodníka je v souladu s platnou legislativou ohledně čerpání benefitů.
V minulém roce se potraviny s LemonPay kartou nakupovaly v 70 % případů v kamenných prodejnách, zbytek pak na internetu. To v letošním roce se rozdíl ještě navýšil, do prodejen fyzicky chodí pravidelně už více než 80 % klientů české benefitní karty. „Sledujeme jednoznačný odliv lidí z e-shopů. Vidíme, že zákazníci nakupují zejména v obchodech, které mají poblíž v okolí nebo po cestě do práce. Nejvíce markantní je to při nákupu ovoce a zeleniny, které naši klienti kupují v 95 % hlavně v prodejnách,“ dodal Zoltán Finta.
Na e-shopu jsou podle něho nejvíce žádané zejména prémiové produkty nebo potraviny od českých farmářů. „K takovým nákupům dochází jednou týdně u jednotlivého klienta. Navíc jsme zaznamenali, že více než šedesát procent zákazníků na e-shopech jsou singl lidé. Zaměřují se na kvalitnější produkty ale v menším měřítku. To čím dál více rodin si velké nákupy luxusních potravin například z Itálie už nemůže dovolit,“ dodal Finta.
Velkým fenoménem jsou pak vietnamské večerky. „U nich prodej narostl o více než 100 % oproti minulému roku. Často se v nich dělají také rodinné denní nákupy a velmi často se v nich prodává také ovoce a zelina,“ dodal Finta. Karta je využívaná ve více než 500 firem a denně s ní platí desetitisíce klientů. Nejčastěji pak v Kauflandu, Tescu, Bille, Globusu a v Penny Marketu. Dále pak na Rohlik.cz, Košík.cz, Dámejídlo.cz a iTesco.cz. „Ve výčtu není Lidl, kde naší kartu neakceptují,“ dodal Finta.
LemonPay je elektronická karta, která si dokáže pamatovat několik peněženek zároveň, je akceptována všude, kde mají platební terminál, nabízí řadu výhod a ulehčuje správu zaměstnavateli. V roce 2020 se český fintechový projekt propojil s Gusto Kartou a dostal se tak mezi největší hráče benefitních a stravenkových karet.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
Česká technologická firma eMan si uvědomuje, že podpora...
Spolupráce mezi českými firmami a vzdělávacími institucemi má...
Současný stav na trhu práce v oblasti informačních...
Kariérní veletrh COFIT představuje studentům na půdě FIT...
„Příznivá firemní kultura podporující autonomii a vlastní myšlení...
Generace Z řadí dobré vztahy v práci mezi...
Řada firem se potýká s úsporami, na trhu...
Příslušníci mladé generace Z podle personalistů reagují pozitivně...
„Je opravdu skvělé sledovat tempo, s jakým se...
Novinkou uplynulého roku byla integrace Large language modelu...
Mezi klienty Vocalls dnes najdeme společnosti ČSOB, Estafeta...