Sobota 15. června 2024
ikona hodiny26. 10. 2022 14:40

LemonPay: Nákupy se vracejí do kamenných prodejen

Během roku se proměňuje nákupní chování v České republice. Vlna oblíbenosti online prodejců, která vrcholila v době covidových restrikcí, mírně opadá. Zákazníci se nyní přesouvají do kamenných prodejen. Vyplývá to z dat české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay.

Jiří Uhlíř autor

Foto: LemonPay Nákupy se vracejí do kamenných prodejen Foto: LemonPay

„Zejména od jarních měsíců pozorujeme velký přesun nakupujících do kamenných prodejen. Meziměsíční nárůst v tomto segmentu je kolem 5 až 10 %. Obrovským fenoménem jsou menší prodejny a vietnamské večerky – naši klienti u nich platí oproti minulému roku dvojnásobně více,“ všiml si Zoltán Finta, obchodní ředitel LemonPay. S ní je možné platit ve většině obchodních řetězců a je akceptována všude, kde mají platební terminál a zařazení obchodníka je v souladu s platnou legislativou ohledně čerpání benefitů.

V minulém roce se potraviny s LemonPay kartou nakupovaly v 70 % případů v kamenných prodejnách, zbytek pak na internetu. To v letošním roce se rozdíl ještě navýšil, do prodejen fyzicky chodí pravidelně už více než 80 % klientů české benefitní karty. „Sledujeme jednoznačný odliv lidí z e-shopů. Vidíme, že zákazníci nakupují zejména v obchodech, které mají poblíž v okolí nebo po cestě do práce. Nejvíce markantní je to při nákupu ovoce a zeleniny, které naši klienti kupují v 95 % hlavně v prodejnách,“ dodal Zoltán Finta.

Na e-shopu jsou podle něho nejvíce žádané zejména prémiové produkty nebo potraviny od českých farmářů. „K takovým nákupům dochází jednou týdně u jednotlivého klienta. Navíc jsme zaznamenali, že více než šedesát procent zákazníků na e-shopech jsou singl lidé. Zaměřují se na kvalitnější produkty ale v menším měřítku. To čím dál více rodin si velké nákupy luxusních potravin například z Itálie už nemůže dovolit,“ dodal Finta.

Velkým fenoménem jsou pak vietnamské večerky. „U nich prodej narostl o více než 100 % oproti minulému roku. Často se v nich dělají také rodinné denní nákupy a velmi často se v nich prodává také ovoce a zelina,“ dodal Finta. Karta je využívaná ve více než 500 firem a denně s ní platí desetitisíce klientů. Nejčastěji pak v Kauflandu, Tescu, Bille, Globusu a v Penny Marketu. Dále pak na Rohlik.cz, Košík.cz, Dámejídlo.cz a iTesco.cz. „Ve výčtu není Lidl, kde naší kartu neakceptují,“ dodal Finta.

LemonPay je elektronická karta, která si dokáže pamatovat několik peněženek zároveň, je akceptována všude, kde mají platební terminál, nabízí řadu výhod a ulehčuje správu zaměstnavateli. V roce 2020 se český fintechový projekt propojil s Gusto Kartou a dostal se tak mezi největší hráče benefitních a stravenkových karet.

Nejnovější články

Aktuality
Na Univerzitě Pardubice proběhne v úterý Technology Day

„Univerzita a aplikační průmyslová sféra by neměly tvořit...

Technologie, které univerzita v rámci akce představí, jsou...

Univerzita Pardubice plánuje po pilotní akci Technology Day...

Trendy
Vyladěný event jako vizitka vaší společnosti

Odborné eventy jsou bezpochyby nezbytné pro další rozvoj,...

Nechcete celou akci strávit v uzavřených prostorách velkého konferenčního...

Dobré jídlo a pití nesmí chybět na žádném...

Zvláštní pozornost si zaslouží doprovodný program. Resort disponuje...

Největší doména resortu? Jednoznačně 27 jamkové profesionální golfové...

Fantazii se ale meze nekladou. „Pro jednu z firem...

Expertní pohled
Využijte potenciál firemních vozů naplno

Proč si pořídit monitoring vozidel? Čím může usnadnit...

Kniha jízd nebo sledování aktuální polohy jsou základní...

Jde o tzv. Vysvědčení řidiče. Jedná se o pravidelné hodnocení jízdních...

Nejnovější Pohled z praxe

Pohled z praxe
Největším přínosem pro firmu jsou spokojení lidé

Historie firmy sahá do roku 1922, kdy ji...

Začátky přitom byly skromné, firma začínala ve třech...

Firma musela překonávat potíže spojené s ruskou agresí na Ukrajině....

HENNLICH rovněž myslí na svoje zaměstnance, za což dostal...

Pohled z praxe
Hliník je materiál budoucnosti

Kdy jste začal podnikat a proč zrovna s materiály z hliníku?...

Jak energeticky náročný je provoz vaší firmy, komplikuje...

Umíte řadu jazyků, je to u vás v rodině tradice,...

Pohled z praxe
Ústecký kraj těží z výhodné polohy i průmyslové tradice

Jak byste charakterizovala Ústecký kraj, co byste na něm...

Jste ředitelkou krajské hospodářské komory, jak svým členům...