Pro firmy je připravena miliarda na inovace
Aktuality 27. 4. 2024 05:43Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo II. výzvu aktivity Inovace Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK). Cílem výzvy...
Trendy ve stravování u zaměstnanců se začínají měnit. I když obědy už jen kvůli inflaci a zvýšeným výdajům za energie zdražují mírně, čím dál více lidí do restaurací nechodí. A když, tak preferují asijské nebo indické provozovatele.
„U nich vnímáme stabilní nebo levnější ceny a také nárůst zájmu o tento typ gastronomie. Častěji ale u našich karet pozorujeme placení v supermarketech v době oběda,“ prohlásil Zoltán Finta, obchodní ředitel přední české benefitní karty pro zaměstnance LemonPay. „Vidíme, že lidé začínají čím dál více kombinovat úspornější režim stravování s občasnou návštěvou restaurace.“
Ceny za obědy stále zdražují, i když tempo oproti začátku roku zpomalilo a celkově se jedná o jednotky korun. Průměrná cena se podle LemonPay liší od typu zaměstnance – u vyšších a manažerských pozic se jedná o 249 korun, zaměstnanci na nižších pozicích se pohybují s průměrnou cenou oběda kolem 185 korun. Ceny se liší také v rámci regionů, například na Moravě vyjde oběd o 20 až 30 korun levněji než v Praze.
„Lepší cenové podmínky a vyšší hodnotu v porovnání s ostatními evidujeme u provozovatelů asijských a indických restaurací, kteří po celou dobu lockdownu i období po něm lépe pracují s ekonomikou provozu. Za poslední léta od pandemie jsou jasným trendem a poráží ostatní typy restaurací,“ dodal Zoltán Finta, podle kterého zaměstnanci upřednostňují rychlost a provozovny v blízkosti místa zaměstnaní, případně donášky do kanceláře nebo domů v rámci home-office.
Zároveň je podle placení karty LemonPay patrný poměrně nový trend, kdy hodně lidí před návštěvou restaurace preferuje nákup jídla v supermarketech a stravování s připraveným obědem doma. „Jedná se o ekonomičtější přístup zaměstnanců, který ale kombinují s občasnou návštěvou restaurací, kde si chtějí dopřát kvalitnější jídlo. Určitě ale ubývá počet lidí, kteří chodí pravidelně každý den v poledne do restaurace. A to od začátku roku každý měsíc o jednotky procent,“ upřesnil Zoltán Finta. LemonPay patří mezi největší hráče elektronických stravenkových karet.
„Českým podnikatelům chceme vytvořit co nejlepší podmínky k...
Ministerstvo průmyslu a obchodu podporuje výzkum a inovace...
Letošní ročník navazuje na dva předchozí základní podobou...
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v...
Základní Diamantový žebříček v letošním roce doplnila ještě krajská...
Nové jsou v letošním ročníku také ceny – firmy...
Březnové tržby vzrostly v ČR meziročně o téměř...
Trend českých hotelů je za březen skvělý. Pokud...
Březen byl ve střední Evropě klimaticky velmi příznivý...
Smith Travel Research, americká společnost dříve známá jako...
Dosavadní verze stavebního zákona často vedla ke zbytečně dlouhým...
A její ředitel, Michal Vacek říká, že: „Nástup...
Zástupce stavební firmy, obchodní ředitel společnosti Subterra, Jiří...
A její ředitel, Michal Vacek říká: „Na základě...
Předseda představenstva společnosti Central Group Dušan Kunovský k...
Téměř dva roky trvající pokles poptávky je u...
V případě Prahy se pro první pololetí čeká,...
Ceny rezidenčních nemovitostí se v průběhu roku opět...
„Pro zachování kvalitní výstavby, investic do nových technologií...
A Miroslav Zetek, člen představenstva pro řízení obchodu...
Údaje vycházejí ze Studie developerských společností H1/2024 zpracované...
Souhrnné tržby gastro podniků dosáhly za první kvartál...
Restaurace svými tržbami odpovídají průměru celého gastra. Ovšem...
Zatímco v roce 2019 tvořily prodeje hlavních jídel během...
Průměrná obědová útrata v restauraci je nyní 224...
Podíváme-li se pouze na období posledních týdnů, je...
„Velikonoce letos opravdu zafungovaly dokonale. Moje rada provozovatelům...
V úvodu jara se nejvíc dařilo podnikům ve Středočeském...
V podstatě to ilustruje vývoj v celém prvním čtvrtletí, kde...
„Důvody, proč tomu tak bylo, můžeme jen odhadovat....