Sobota 15. června 2024
ikona hodiny14. 11. 2022 09:56

Evropské řetězce vycházejí vstříc požadavkům veřejnosti na ekologické nakupování

Aldi testuje v Británii bezobalové řešení české firmy

Jeden z největších evropských maloobchodních řetězců Aldi otevřel ve Velké Británii ve městě Royal Leamington Spa zbrusu nový ekologický supermarket, jehož cílem je snížit průměrné emise CO2 produkované běžnými supermarkety o dvě třetiny. Součástí tohoto obchodu je i modul české firmy Miwa, nabízející bezodpadové nakupování kávy, oříšků, mandlí či semínek do opakovaně použitelných nádob. Odpadá tak drtivá většina jednorázových obalů. Česká firma obdobně spolupracuje například i s největším nizozemským řetězcem Albert Heijn, v Česku pak s řetězcem Albert.

Jan Šimral autor

Foto: Shutterstock.com Trendem jsou ekologické supermarkety Foto: Shutterstock.com

„V Británii jde zatím o pilotní spolupráci. Je pro nás velice důležitá, protože Aldi má jen ve Velké Británii téměř tisícovku obchodů. Úspěch a implementace v dalších tamních obchodech závisí na tom, jak zareagují zákazníci a také jak komfortní a efektivní bude náš systém pro zaměstnance obchodu. Čísla po prvním měsíci provozu zatím vypadají velice dobře,“ říká výkonný ředitel společnosti Miwa Mirek Lizec.

„Velká Británie je v bezobalovém prodeji o kousek dál než například Nizozemsko nebo Česko. Ale ne o moc, celý obor je všude v Evropě pořád v plenkách. Řetězce testují, co jim bude fungovat. Zvětšuje se také tlak veřejnosti na ekologické nakupování, což se postupně projevuje i v legislativních požadavcích. Roste shoda na tom, že hory odpadu spojené s jednorázovými obaly nejsou v pořádku, a výrobci potravin i řetězce na to musejí a často i chtějí reagovat,“ dodává Mirek Lizec.

 

K prvním kontaktům mezi britskou pobočkou Aldi a firmou Miwa došlo před rokem a půl. Pilotní spolupráce měla začít už na podzim 2021, ale vše posunul covid-19. V Aldi si pak bezodpadové řešení Miwa testovali nějakou dobu interně, a nakonec se jej rozhodli vyzkoušet v novém obchodě nedaleko své britské centrály. Na tyto potraviny prodávané do vlastních nádob zákazníků nebo papírových sáčků poskytuje Aldi slevy, což je pro zákazníky vedle ekologických důvodů také neopominutelný motivátor.

Foto: MIWA Velká Británie testuje české řešení Foto: MIWA

Řešení společnosti Miwa, se kterým uspěla již u několika evropských maloobchodních řetězců, je založeno primárně na opakovaně použitelných standardizovaných kapslích – kolujících mezi obchody, servisním centrem a výrobci – a na maximálním využití chytrých dat. Jedna taková kapsle během svého životního cyklu ušetří téměř 2 000 kusů jednorázových obalů. Důležité pro obchodníky je také fakt, že zmíněný systém nijak nenarušuje jejich dosavadní logisticko-operační procesy, naopak jim přináší ekonomickou a ekologickou výhodu. I proto Miwa právě úspěšně dokončuje jednání o spolupráci i s několika dalšími řetězci supermarketů v různých zemích Evropy.

Nejnovější články

Aktuality
Na Univerzitě Pardubice proběhne v úterý Technology Day

„Univerzita a aplikační průmyslová sféra by neměly tvořit...

Technologie, které univerzita v rámci akce představí, jsou...

Univerzita Pardubice plánuje po pilotní akci Technology Day...

Trendy
Vyladěný event jako vizitka vaší společnosti

Odborné eventy jsou bezpochyby nezbytné pro další rozvoj,...

Nechcete celou akci strávit v uzavřených prostorách velkého konferenčního...

Dobré jídlo a pití nesmí chybět na žádném...

Zvláštní pozornost si zaslouží doprovodný program. Resort disponuje...

Největší doména resortu? Jednoznačně 27 jamkové profesionální golfové...

Fantazii se ale meze nekladou. „Pro jednu z firem...

Expertní pohled
Využijte potenciál firemních vozů naplno

Proč si pořídit monitoring vozidel? Čím může usnadnit...

Kniha jízd nebo sledování aktuální polohy jsou základní...

Jde o tzv. Vysvědčení řidiče. Jedná se o pravidelné hodnocení jízdních...

Nejnovější Nezařazené

Nezařazené
Proč ECB nebude spěchat se sazbami dolů?

Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....

Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....

Nezařazené
Komora oceňuje digitalizaci obchodování s automobily

„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....

Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...

Nezařazené
Členské firmy Jhk zabodovaly v soutěži Spokojený zákazník 2023

Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...

Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...

Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...