Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Jak se změnil LinkedIn? Co byl a co už není? Když Microsoft v polovině roku 2016 kupoval LinkedIn, mnozí si kladli otázku, co bude s touto největší profesní sítí dál. Za těch necelých 7 let se ale změnilo téměř vše. Počet uživatelů narostl více než dvakrát, na dnešních necelých 900 miliónů a obrat se zvýšil na téměř 14 miliard USD, což je šestinásobný nárůst.
Ještě v polovině minulé dekády byl LinkedIn sociální sítí, kam si lidé hlavně umísťovali své životopisy a víceméně pasívně čekali, až je někdo osloví s nabídkou práce. Kromě toho síť ještě sloužila jako databáze profesních kontaktů. Dnes už je ale LinkedIn jasně sociální sítí číslo jedna v oblasti B2B. Je sociální sítí, kde práce a kontakty hledají vás. Když víte jak na to.
Jak? Vytvořte si strategii a začněte pravidelně publikovat užitečný obsah. Poslední dvě slova předchozí věty jsou velmi důležitá. Bez nich vám to na LinkedIn nebude fungovat.
Jaký obsah je užitečný? Takový, který čtenáře nějakým způsobem obohatí, přinese mu nové poznatky a vědomosti. Nebo mu vyřeší nějaký jeho problém. Zapomeňte proto na nudné příspěvky typů náš výrobek je takový a makový, vyrobili jsme tolik a tolik zboží… Ne, že byste se občas nemohli na síti pochlubit, ale ruku na srdce. Čtete takové příspěvky od jiných lidí? Myslím, že ne.
Tvořte tedy takový obsah, který bude vaše cílová skupina chtít číst. Myslete vždy při psaní na to, zda čtenářům dáváte přidanou hodnotu, nebo jen opakujete obecné postupy a fráze.
Že se musí úspěch na LinkedIn (stejně jako kdekoliv jinde) odpracovat je jasná věc. Ale na této sociální síti budete mít jednu obrovskou výhodu. A tou je minimální konkurence. Z celosvětových dat LinkedIn vyplývá, že jen 4 % jejich uživatelů publikují obsah. Česko nebo Slovensko v tomto nejsou výjimkou.
To znamená, že ti kdo pravidelně publikují užitečný obsah, jsou králové. Ne nadarmo se říká, že obsah je král. A na LinkedIn to platí dvojnásob. Protože, kde jinde najdete konkurenci v jednotkách procent?
Tak přestaňte na LinkedIn hledat klienty nebo práci, ale začněte je sami přitahovat!