Čtvrtek 25. dubna 2024
ikona hodiny29. 5. 2023 10:09

LinkedIn je dnes sociální sítí, kde klienti a práce hledají vás!

Jak se změnil LinkedIn? Co byl a co už není? Když Microsoft v polovině roku 2016 kupoval LinkedIn, mnozí si kladli otázku, co bude s touto největší profesní sítí dál. Za těch necelých 7 let se ale změnilo téměř vše. Počet uživatelů narostl více než dvakrát, na dnešních necelých 900 miliónů a obrat se zvýšil na téměř 14 miliard USD, což je šestinásobný nárůst.

Miloš Křepelka autor

vedoucí oddělení vzdělávání HK ČR, LinkedIn specialista
linkedin.com/in/miloskrepelka

Ilustrace: Shutterstock.com LinkedIn je sociální síť pro byznys Ilustrace: Shutterstock.com

Ještě v polovině minulé dekády byl LinkedIn sociální sítí, kam si lidé hlavně umísťovali své životopisy a víceméně pasívně čekali, až je někdo osloví s nabídkou práce. Kromě toho síť ještě sloužila jako databáze profesních kontaktů. Dnes už je ale LinkedIn jasně sociální sítí číslo jedna v oblasti B2B. Je sociální sítí, kde práce a kontakty hledají vás. Když víte jak na to.

Jak? Vytvořte si strategii a začněte pravidelně publikovat užitečný obsah. Poslední dvě slova předchozí věty jsou velmi důležitá. Bez nich vám to na LinkedIn nebude fungovat.

Jaký obsah je užitečný? Takový, který čtenáře nějakým způsobem obohatí, přinese mu nové poznatky a vědomosti. Nebo mu vyřeší nějaký jeho problém. Zapomeňte proto na nudné příspěvky typů náš výrobek je takový a makový, vyrobili jsme tolik a tolik zboží… Ne, že byste se občas nemohli na síti pochlubit, ale ruku na srdce. Čtete takové příspěvky od jiných lidí? Myslím, že ne.

Tvořte tedy takový obsah, který bude vaše cílová skupina chtít číst. Myslete vždy při psaní na to, zda čtenářům dáváte přidanou hodnotu, nebo jen opakujete obecné postupy a fráze.

Že se musí úspěch na LinkedIn (stejně jako kdekoliv jinde) odpracovat je jasná věc. Ale na této sociální síti budete mít jednu obrovskou výhodu. A tou je minimální konkurence. Z celosvětových dat LinkedIn vyplývá, že jen 4 % jejich uživatelů publikují obsah. Česko nebo Slovensko v tomto nejsou výjimkou.

To znamená, že ti kdo pravidelně publikují užitečný obsah, jsou králové. Ne nadarmo se říká, že obsah je král. A na LinkedIn to platí dvojnásob. Protože, kde jinde najdete konkurenci v jednotkách procent?

Tak přestaňte na LinkedIn hledat klienty nebo práci, ale začněte je sami přitahovat!

 

Nejnovější články

Pohled z praxe
Téměř 90 % domácností ušetří na energiích

ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...

„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...

Názory
Čína hromadí zásoby kritických komodit

Zůstaneme-li u mědi, její cena je často využívána...

Zatímco Čína má v rámci celého dodavatelského řetězce...

Cestovní ruch
TIC BRNO boduje na poli cestovního ruchu

„Ze všech cen máme velkou radost. Nejen že...

Velkou cenu cestovního ruchu každoročně vyhlašuje agentura COT...

Nejnovější Trendy

Trendy
Rozmar moderního člověka, nebo udržitelnější způsob nakupování?

Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...

Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...

K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...

Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...

Trendy
Revoluční služba Office as a service

Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...

V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...

Trendy
Skandinávská technologie recyklace plastů ve Slaném

„Cílem těchto setkání je připravit se na termín...

„České firmy zkoumají možnosti recyklace obalových materiálů a...