pátek 6. prosince 2024
ikona hodiny 29. 5. 2023 10:09

LinkedIn je dnes sociální sítí, kde klienti a práce hledají vás!

Jak se změnil LinkedIn? Co byl a co už není? Když Microsoft v polovině roku 2016 kupoval LinkedIn, mnozí si kladli otázku, co bude s touto největší profesní sítí dál. Za těch necelých 7 let se ale změnilo téměř vše. Počet uživatelů narostl více než dvakrát, na dnešních necelých 900 miliónů a obrat se zvýšil na téměř 14 miliard USD, což je šestinásobný nárůst.

Miloš Křepelka autor

vedoucí oddělení vzdělávání HK ČR, LinkedIn specialista
linkedin.com/in/miloskrepelka

Ilustrace: Shutterstock.com
LinkedIn je sociální síť pro byznys Ilustrace: Shutterstock.com

Ještě v polovině minulé dekády byl LinkedIn sociální sítí, kam si lidé hlavně umísťovali své životopisy a víceméně pasívně čekali, až je někdo osloví s nabídkou práce. Kromě toho síť ještě sloužila jako databáze profesních kontaktů. Dnes už je ale LinkedIn jasně sociální sítí číslo jedna v oblasti B2B. Je sociální sítí, kde práce a kontakty hledají vás. Když víte jak na to.

Jak? Vytvořte si strategii a začněte pravidelně publikovat užitečný obsah. Poslední dvě slova předchozí věty jsou velmi důležitá. Bez nich vám to na LinkedIn nebude fungovat.

Jaký obsah je užitečný? Takový, který čtenáře nějakým způsobem obohatí, přinese mu nové poznatky a vědomosti. Nebo mu vyřeší nějaký jeho problém. Zapomeňte proto na nudné příspěvky typů náš výrobek je takový a makový, vyrobili jsme tolik a tolik zboží… Ne, že byste se občas nemohli na síti pochlubit, ale ruku na srdce. Čtete takové příspěvky od jiných lidí? Myslím, že ne.

Tvořte tedy takový obsah, který bude vaše cílová skupina chtít číst. Myslete vždy při psaní na to, zda čtenářům dáváte přidanou hodnotu, nebo jen opakujete obecné postupy a fráze.

Že se musí úspěch na LinkedIn (stejně jako kdekoliv jinde) odpracovat je jasná věc. Ale na této sociální síti budete mít jednu obrovskou výhodu. A tou je minimální konkurence. Z celosvětových dat LinkedIn vyplývá, že jen 4 % jejich uživatelů publikují obsah. Česko nebo Slovensko v tomto nejsou výjimkou.

To znamená, že ti kdo pravidelně publikují užitečný obsah, jsou králové. Ne nadarmo se říká, že obsah je král. A na LinkedIn to platí dvojnásob. Protože, kde jinde najdete konkurenci v jednotkách procent?

Tak přestaňte na LinkedIn hledat klienty nebo práci, ale začněte je sami přitahovat!

 

Nejnovější články

Nezařazené

Sledujte živě mezinárodní konferenci Klíčové faktory úspěchu

V pátek 6. prosince se slavnostním večer s vyhlášením výsledků...
Aktuality

Evropa potřebuje antibyrokratickou reformu

Evropa zaostává v ekonomickém růstu, výzkumu a vývoji, podnikatelé...
Trendy

Zdicí robot poprvé mimo ČR – WLTR staví v Rakousku

Zdicí robot WLTR od GreenBuild, dceřiné společnosti wienerberger,...

Nejnovější Trendy

Trendy

Zdicí robot poprvé mimo ČR – WLTR staví v Rakousku

Zdicí robot WLTR od GreenBuild, dceřiné společnosti wienerberger,...
Trendy

Konference LiDAY ukázala, jak budovat byznys na síti LinkedIn

Jak budovat značku a byznys na sociální síti...
Trendy

Digitalizace jako klíč k optimalizaci přepravních procesů

V moderním světě je digitalizace klíčovým prvkem pro...