Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Všichni ho známe. O koho jde? Typického uživatele sociálních sítí. Platí pro něj Pravidlo 1 % nebo chcete-li 90-9-1. Nejvíc takových uživatelů najdeme na profesní sociální síti LinkedIn.
Pravidlo převedeno do praxe znamená, že z uživatelé sociálních sítí obsah v 90 % pouze pasivně konzumují, v 9 % mění nebo aktualizují a pouze v 1 % pravidelně vytvářejí. Kouzelné na tom všem ale je, že všechny tři skupiny se vzájemně potřebují.
1 %: bez nich by byla na sociálních sítích nuda
Nebylo by co zajímavého číst a komentovat. Pokud patříte do této kategorie, přijměte moc gratulaci. Nejspíše se vám díky nízké konkurenci tvůrců užitečného obsahu daří na sítích dělat i dobrý business.
9 %: bez nich by příspěvky nebyly vidět
Z této skupiny se rekrutuje je drtivá většina fanoušků jednotlivých tvůrců, kterým algoritmy ukazují nový obsah jako prvním.
Vidíte-li se v této skupině, tak jste to právě vy, kdo rozhoduje svým zapojením rozhodujete o tom, jestli bude ten který příspěvek úspěšný.
Podle toho, jak moc lajkujete, komentujete, přehráváte video, kolik času trávíte čtením příspěvku, klikáním na fotografie nebo na odkazy totiž určujete, jak moc „všemocný a bájný“ algoritmus dotčené sítě pošle zveřejněný post dál do světa a ukáže ho ostatním uživatelům.
90 %: bez nich by to nefungovalo
Mlčící většina. Jeden by řekl, že je k ničemu. Ale není to tak. Počítáte-li se mezi ně, jste důležití. Sociální sítě se vás neobejdou.
Sice nelajkujete, nepřidáváte komentáře, ale příspěvky čtete. A klikáte na fotografie nebo odkazy. Co je ale zásadní, na rozdíl od předchozí skupiny, se vás rekrutuje většina nových zákazníků.
Tvoříte-li pravidelně užitečný obsah na sociálních sítích, nenechte se otrávit tím, dostáváte-li málo interakcí. Mlčící většina o vás ví!