pátek 6. prosince 2024
ikona hodiny 20. 3. 2023 17:02

Proč je LinkedIn jedničkou pro byznys?

LinkedIn už dávno není odkladiště životopisů, databáze kontaktů případně místo, kde lidé hledají práci. Změnil se na špičkového obchodníka, který pracuje 24 hodin denně. V oblasti B2B dnes generuje 80 % obchodů ze všech sociálních sítí.

Miloš Křepelka autor

vedoucí oddělení vzdělávání HK ČR, LinkedIn specialista
linkedin.com/in/miloskrepelka

Foto: Shutterstock.com
Proč je LinkedIn jedničkou pro byznys? Foto: Shutterstock.com

A ač to bude znít neuvěřitelně, konkurence je tady téměř nulová. Přesněji řečeno kolem 4 %. Jen tolik procent uživatelů totiž tady tvoří obsah.

Ten dává jeho autorům úžasnou výhodu. Možnost snadno a rychle vyniknout a oslovit potenciální zákazníky, z nichž více než polovina uvádí, že má nějakou manažerskou rozhodovací pravomoc.

Kde jinde najdete v Česku trh o velikosti přes 2.100.0000 lidí s tak nízkou koncentrací konkurence? A při tom můžete ještě naprosto přesně zacílit na potenciální klienty.

Chcete oslovit právníky? Není problém. Zdá se vám, že vám jich LinkedIn ukázal moc? Zmenšete si jejich výběr třeba jen na Pelhřimov. Míříte na CEO tuzemských strojírenských firem? Stačí pár kliků a máte je i s kontakty naservírované přímo na obrazovce svého monitoru.

Jasně, že nestačí si na LinkedIn založit účet, napsat pár příspěvků nebo vyhledat a oslovit svoji cílovou skupinu a zakázky se pohrnou. Tak jako všude, je potřeba si to odpracovat. Ale na rozdíl od jiných sociálních sítí, je to na něm výrazně snazší a rychlejší.

Jen je potřeba vědět jak na to. K úspěchu na LinkedIn potřebujete těchto šest kroků:

  • Abyste věděli co, proč a jak máte dělat (strategie)
  • Abyste byli k nalezení (profesionálně vyladěný profil)
  • Abyste měli komu prodávat (budování relevantní sítě spojení)
  • Abyste byli vidět (publikování užitečného obsahu)
  • Abyste budovali vztahy (zapojení, komentování, komunikace)
  • Abyste převedli své publikum na platící zákazníky (leady)

Existuje několik strategií, jak se se na LinkedIn prosadit. Nejúčinnější z nich je takzvaný ambasadoring. Ten v sobě kombinuje kooperaci firemní stránky a osobních profilů zaměstnanců. Ovšem pozor! Klasický postup, kdy se se na firemní účet dávají příspěvky a zaměstnanci je sdílejí na své profily nefunguje.

Důvodů je hned několik. Lidé se vždy raději spojují s lidmi než se společnostmi. A navíc LinkedIn organický dosah firemních stránek uměle výrazně snižuje. Důvod je prostý. Chce, aby si firmy zaplatily reklamu.

Zcela naopak je tomu u osobních profilů. Těm naopak LinkedIn pomáhá obsah šířit násobně více. Strategie ambasadoringu spočívá právě v tom, kdy dle výše uvedené poznatky chytře skloubíte
a promítnete do společného fungování osobních a firemních účtů. Když ji dobře nastavíte, první klienty můžete očekávat již po 3-4 měsících. A to už stojí za zamyšlení.

Nejnovější články

Nezařazené

Sledujte živě mezinárodní konferenci Klíčové faktory úspěchu

V pátek 6. prosince se slavnostním večer s vyhlášením výsledků...
Aktuality

Evropa potřebuje antibyrokratickou reformu

Evropa zaostává v ekonomickém růstu, výzkumu a vývoji, podnikatelé...
Trendy

Zdicí robot poprvé mimo ČR – WLTR staví v Rakousku

Zdicí robot WLTR od GreenBuild, dceřiné společnosti wienerberger,...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled

Kam se ztrácí odpad?

Problematika odpadů často vyvolává mnoho otázek. Odpady jsou...
Aktuality

Nová pravidla pro zaměstnance, podnikatele i investory

Od 1. ledna 2025 vstoupí v účinnost řada...
Expertní pohled

ESG reportování podléhá novým pravidlům

Evropská směrnice CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) přináší...