Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
LinkedIn už dávno není odkladiště životopisů, databáze kontaktů případně místo, kde lidé hledají práci. Změnil se na špičkového obchodníka, který pracuje 24 hodin denně. V oblasti B2B dnes generuje 80 % obchodů ze všech sociálních sítí.
A ač to bude znít neuvěřitelně, konkurence je tady téměř nulová. Přesněji řečeno kolem 4 %. Jen tolik procent uživatelů totiž tady tvoří obsah.
Ten dává jeho autorům úžasnou výhodu. Možnost snadno a rychle vyniknout a oslovit potenciální zákazníky, z nichž více než polovina uvádí, že má nějakou manažerskou rozhodovací pravomoc.
Kde jinde najdete v Česku trh o velikosti přes 2.100.0000 lidí s tak nízkou koncentrací konkurence? A při tom můžete ještě naprosto přesně zacílit na potenciální klienty.
Chcete oslovit právníky? Není problém. Zdá se vám, že vám jich LinkedIn ukázal moc? Zmenšete si jejich výběr třeba jen na Pelhřimov. Míříte na CEO tuzemských strojírenských firem? Stačí pár kliků a máte je i s kontakty naservírované přímo na obrazovce svého monitoru.
Jasně, že nestačí si na LinkedIn založit účet, napsat pár příspěvků nebo vyhledat a oslovit svoji cílovou skupinu a zakázky se pohrnou. Tak jako všude, je potřeba si to odpracovat. Ale na rozdíl od jiných sociálních sítí, je to na něm výrazně snazší a rychlejší.
Jen je potřeba vědět jak na to. K úspěchu na LinkedIn potřebujete těchto šest kroků:
Existuje několik strategií, jak se se na LinkedIn prosadit. Nejúčinnější z nich je takzvaný ambasadoring. Ten v sobě kombinuje kooperaci firemní stránky a osobních profilů zaměstnanců. Ovšem pozor! Klasický postup, kdy se se na firemní účet dávají příspěvky a zaměstnanci je sdílejí na své profily nefunguje.
Důvodů je hned několik. Lidé se vždy raději spojují s lidmi než se společnostmi. A navíc LinkedIn organický dosah firemních stránek uměle výrazně snižuje. Důvod je prostý. Chce, aby si firmy zaplatily reklamu.
Zcela naopak je tomu u osobních profilů. Těm naopak LinkedIn pomáhá obsah šířit násobně více. Strategie ambasadoringu spočívá právě v tom, kdy dle výše uvedené poznatky chytře skloubíte
a promítnete do společného fungování osobních a firemních účtů. Když ji dobře nastavíte, první klienty můžete očekávat již po 3-4 měsících. A to už stojí za zamyšlení.