Cesta za tajemstvím chuti
Be the BestLemon. Popcorn. Milky way. Hlavsa. Golden egg… Jen některé z dezertů, které kdo neochutnal, jako by nebyl. Všechny nesou jeden...
Převážná část Čechů se cítí být v životě úspěšná. Uvedlo to celkem 62 % dotázaných v průzkumu, jenž pro ČSOB v rámci kampaně Jdeme vám naproti realizovala výzkumná agentura Behavio. Polovina populace se zároveň domnívá, že jim k úspěchu alespoň částečně přispěl někdo z jejich okolí – přesto si většina z nás (80 %) nechce říkat o pomoc.
Kombinace vlastního talentu, osobního úsilí, ale i pomoc ostatních. Právě to je podle Češek a Čechů klíčem k úspěchu. Téměř 60 % z nás pak věří, že k úspěchu někomu ve svém okolí dopomohla. Nejčastěji přitom pomáháme méně zkušeným kolegům (57 %), učíme druhé novým dovednostem (52 %) anebo zkrátka jdeme druhým naproti.
Že jsou Češi hrdý národ není žádná novinka. V některých situacích však musí hrdost stranou, a tak ačkoliv si drtivá většina z nás nerada říká o pomoc, téměř tři čtvrtiny Čechů se k tomu odhodlají, pokud opravdu není zbytí. „Není to jen o hrdosti, ale hlavně o tom, abychom před druhými nevypadali jako hlupáci, že si s něčím nevíme rady. Je to tak trochu útok na naše sebevědomí, na to, co všechno dokážeme, jak jsme nápadití nebo chytří. Často navíc můžeme mít pocit, že druhé svými problémy a prosbou obtěžujeme,“ doplňuje psycholožka Marta Boučková. „Opak je ale pravdou. Prosbou o pomoc nebo o radu navazujeme sociální vztahy. Těm druhým tím tak vlastně dáváme najevo, že si vážíme jejich názoru a jejich zkušeností – je to projev důvěry. Z dlouhodobého hlediska nám pak může podpora druhých pomoci k poznání, že na velká rozhodnutí nejsme v životě sami a dodat potřebnou odvahu,“ dodává Marta Boučková.
Ačkoliv si tedy o pomoc říkáme jen velmi neradi, v některých situacích nás může katapultovat směrem k úspěchu. Nejinak je tomu i ve světě podnikání, a to zejména v momentě, kdy máte s podnikáním začít. Například nedávný průzkum ČSOB mezi studenty ukázal, že ti z nich, kteří mají ve svém okolí nějakého podnikatele jako vzor (a tedy i příležitost se s někým takovým poradit), mají téměř 1,5x větší chuť začít sami podnikat.
I v tomto sektoru se finanční skupina ČSOB vydává už několik let naproti inovativním podnikatelům, a to v rámci akcelerátoru Start it @ČSOB: „Rozjet vlastní podnikání není vůbec lehká záležitost a naše česká nátura nám často velí zatnout zuby a poprat se se vším sami. Rady od zkušenějších a mentoring nám ale mnohdy může zkrátit cestu k úspěchu,“ říká Zuzana Paulovics, lídryně Start it @ČSOB.
„Během uplynulých let náš akcelerátor pomohl už 82 inovativním projektům. Řada z nich přitáhla obrovský zájem investorů a nasbírala mnoho prestižních ocenění v Česku i v zahraničí. Základním kamenem úspěchu přitom vždy byla kombinace talentu, píle a práce se zpětnou vazbou,“ uzavírá Zuzana Paulovics.
Co by řekla malá šestiletá Iveta, když by...
Tajemství úspěchu v gastronomii je naučit tým dělat...
Na začátku kreslíte? Ano, většinou jsou v základu...
A máte i oblíbené suroviny? Samozřejmě vanilku, to...
Institut věří, že bez cirkulární ekonomiky se dekarbonizace...
Mnohem větší prostor než dosud by proto měly...
Ocelový šrot se pro výrobu oceli využívá už...
Problémem je i to, že dosavadní národní strategie...
Od firemních setkání přes teambuildingy až po spektakulární...
Všestranné konferenční prostory: Ať už pořádáte konferenci, uvedení...
Relaxace a odpočinek: Po dlouhém dni plném jednání...
Zkušený eventový tým: Tým specialistů hotelu Aquapalace se...
Nespokojte se s průměrností, když můžete být výjimeční!...
První seminář na téma umělá inteligence uspořádala pro...
Do dotazníkového šetření se zapojilo 79 jihočeských firem...
Průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group, která provozuje své výrobní...
„Cena Industrie nese v letošním roce poprvé jméno...
Systém je založen na kombinaci lidaru a kamery,...
„K vánoční sezóně dojde brzy, ale celá sezónnost...
Pěkné počasí není jediným problémem, se kterým se...
E-shopy plánovaly jak finance, tak zásoby ještě v...