Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Společnost Holcim Česko dne 2. září 2024 slavnostně podepsala smlouvu na výstavbu nové linky na zpracování kalcinovaných jílů se společnostmi SINOMA CBMI Construction a Köllemann, které budou odpovídat za celkovou realizaci. Jedná o historicky největší investici Holcim Česko v hodnotě jedné miliardy Kč. Tento projekt má klíčovou úlohu v rámci dekarbonizační strategie společnosti Holcim, zahrnuje nejen samotnou výstavbu linky, ale také implementaci inovativních technologií, které sníží energetickou náročnost výroby a eliminují závislost na fosilních palivech.
Výstavba linky bude oficiálně zahájena v lednu 2025 a dokončena do konce roku 2026. Získala také finanční podporu ve formě dotace ve výši 330 milionů Kč z Modernizačního fondu Ministerstva životního prostředí.
Berthold Kren, CEO Holcim pro střední Evropu, zdůraznil: „Tato investice je důležitým milníkem na naší cestě k dekarbonizaci. Budeme moci zachovat výrobu kvalitních produktů, které jsou prospěšné nejen lidem, ale i planetě. Holcim se stává průkopníkem v této oblasti a jsme první, kdo k takové změně přistoupí.“
Zástupci kontraktorských společností, Tong Laigou, předseda představenstva SINOMA CBMI Construction, a Matthias Ginster, obchodní ředitel Köllemann, vyjádřili své nadšení ze spolupráce na tomto projektu. Obě společnosti již v minulosti pracovali na obdobném projektu ve francouzské cementárně Holcim Saint-Pierre-la-Cour.
Nová linka na zpracování kalcinovaných jílů představuje revoluční krok v cementářském průmyslu. Kalcinované jíly se stanou klíčovým materiálem v nových cementových produktech společnosti Holcim, které budou mít výrazně nižší uhlíkovou stopu. Tato inovace umožní Holcimu výrazně přispět k ochraně životního prostředí a snížení emisí.
Výroba na nové lince bude méně energeticky náročná a společnost Holcim Česko úplně opustí používání fosilních paliv. Další ekologickým benefitem je snížení emisí spojených s dopravou, díky využití lomového podloží, které je dostupné v blízkosti stavby.