Pondělí 6. května 2024
ikona hodiny19. 3. 2023 06:28

Sociální sítě aktuálně válcují krátká videa

Trendy na sociálních sítích se neustále posouvají dál. Nejvíce oblíbené jsou v poslední době výšková krátká videa. Ať už na TikToku, na Instagramu/Facebooku v podobě Reels nebo na Youtube v podobě Shorts. Rozhodně ale nestačí následovat jen tento trend.

Daniela Roubíčková autor

expertka na sociální sítě a online marketing, agentura LCG New Media

Foto: LCG NM Sociálním sítím dominují média Foto: LCG NM

Pokud vás reel trend ještě nechává chladným, tak vás možná přesvědčí tahle čísla z průzkumu, kde bylo analyzováno 77,6 milionů instagramových příspěvků v průběhu července 2022. Cílem bylo změřit nejnovější trendy zapojení na základě formátu. A zjistilo se, že:

  • Nejčastěji zveřejňovaným typem obsahu na Instagramu zůstávají příspěvky s fotkami, které tvoří 42 % všech postů.
  • Na druhém místě se umístily carousely s 26 %.
  • Na třetí příčce jsou pak Reels s 22 %.
  • Co se týče odhadovaného dosahu, tam Reels zaznamenávají největší úspěch, a to s docela velkým náskokem.
  • Reels také generují mnohem víc lajků.
  • Příspěvky s fotkami stále generují víc komentářů.

Jak už bylo zmíněno, Meta klade důraz na Reels videa, která jsou taky patřičně odměněna pěkným engagementem a zásahem i mimo vaše sledující. Meta už lidi poměrně hezky na tento formát naučila a aktuálně chystá nové placementy reklam, které budou umístěny právě v Reels sekci:

  • Post-loop ads, což jsou 4–10 sekundové videoreklamy, které se přehrají po skončení videa.
  • Obrázkové carousel reklamy.

Instagram testuje nové nástroje s real-time prvky po vzoru BeReal aplikace. Instagramová verze sdílení reálného života duální kamerou by se jmenovala Candid challenge a stejně jako v BeReal by daná vypublikovaná stories od jiných účastníků challenge viděli jen ti, kteří se challenge také účastní se svými fotografiemi.

A to zdaleka není z novinek a chystaných funkcí všechno. Instagram pro profesionální účty přidává možnost plánovat příspěvky i reels až na 75 dnů dopředu. Meta rozšiřuje možnosti automatizované optimalizace reklam. Advantage+ App má několik nových funkcí, mezi něž patří například funkce 7denní atribuce kliknutí, funkce split testování a podrobnější reporty. K dispozici bude také Advantage+ Shopping, který dle výzkumů dosahuje až o 12 % nižších cen za konverzi než u reklam s obvyklými postupy. Advantage+ Shopping totiž pracuje na nových modelech strojového učení a je tak schopno automatizovat až 150 kreativních kombinací najednou.

Meta také testuje automatické přidání hudby z katalogu zvuků do reklam se statickými obrázky, aby tak lépe fungovalo umístění kampaně v reels. A spouští nové Collaborative Ads. Jedná se o typ reklam, kde může značka ze svých kampaní přesměrovat uživatele na partnera, který daný produkt prodává. Partner musí s firmou sdílet segment katalogu a pro nastavení těchto reklam je potřeba založit reklamní účet Collaborative Ads. Collaborative Ads si slibují podporu plnění cílů jak v oblasti povědomí o značce, tak v návštěvnosti a v prodejích. Tento typ kampaní je skvělým řešením pro firmy, které chtějí podpořit své retailové partnery.

Živo je i na ostatních platformách. TikTok prodloužil maximální délku videa až na 10 minut a v rámci aktuálně probíhajících testů se možná díváme na poměrně zásadní změnu v konzumaci obsahu na platformě. TikTok totiž testuje horizontální celoobrazovkový režim.

Youtube Shorts jsou na Youtube už nějaký ten pátek (jedná se o krátká výšková videa ve stylu TikTok/Reels videí), teď navíc Youtube testuje možnost nákupu přímo v rámci shorts a affiliate marketing. Uvidíme, co z toho bude brzy k využití.

Nejnovější články

Analýzy
Část firem benefity omezila nebo zrušila

Poskytování benefitů mimo mzdu omezily nejčastěji podniky menších...

Tyto kategorie benefitů, kam spadají například preventivní vyšetření,...

Expertní pohled
Stále lepší překladače znásobily úspěšnost kybernetických útoků

„Revoluce v zásadě nastala před třemi lety, kdy se...

„Kvalita automatických překladačů má dopad nejen na úspěšnost...

Analýzy
Důležité jsou vztahy na pracovišti a firemní kultura

„Podle našich dat jdou očekávání zaměstnanců v pomyslné...

Důležitost firemní kultury je pro image firmy a...

Inovativní firmy se snaží vytvářet inspirativní pracovní prostředí....

Z oblasti benefitů již zaměstnancům nestačí běžná multisportkarta,...

Stejně tak je, zejména pro mladší generaci, dnes...

„Atmoskop.cz poskytuje lidem mimo jiné také takzvaný Company...

Nejnovější Expertní pohled

Expertní pohled
Stále lepší překladače znásobily úspěšnost kybernetických útoků

„Revoluce v zásadě nastala před třemi lety, kdy se...

„Kvalita automatických překladačů má dopad nejen na úspěšnost...

Expertní pohled
V budoucnu bude možné pojistit takřka cokoliv

První pojistka se jménem Slavia pojišťovny byla prodána...

Zmínil jste se, že tuto novinku ocení podnikatelé,...

Všichni cizinci pocházející ze zemí mimo EU mají...

Hrdě se hlásíte k partnerství Velké pardubické, která se...

Expertní pohled
Dům je jako ekosystém, je třeba ho stavět komplexně

„Dům nejde stavět po částech, jedná se o...

V rámci celku má důležitou roli také materiál,...

Společnost jako jediná na trhu nabízí stavebníkům komplexní...