Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
Letos bychom měli být mezi dvacítkou nejvíce konkurenceschopných zemí světa. Tedy, měli… Vláda před lety tento cíl deklarovala ve Strategii mezinárodní konkurenceschopnosti České republiky pro období 2012 až 2020. Připraveno bylo více než čtyřicet velkých projektů, které představovaly přes dvě stovky konkrétních opatření. Realita bohužel usvědčuje tehdejší vládu i všechny následující z přešlapování na místě. Respektive, ze sestupu na úpatí hory. Podtitul zmíněné strategie totiž zní Zpět na vrchol.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Nicméně byl to hezký sen: Efektivní veřejná správa, zefektivnění nakládání s veřejným majetkem a prostředky, zjednodušení přístupu ke službám veřejné správy, vyšší kvalita a dostupnost regulace a lepší vymahatelnost práva. Funkční a výkonná infrastruktura. Transparentní a konkurenceschopný daňový systém. Efektivní financování zdravotnictví i fungování pojišťoven, restrukturalizace lůžkové péče. Reforma vysokého školství, změny v základním a středním školství. Rozvoj pracovního trhu, zvýšení dostupnosti nájemního bydlení, sladění rodinného života a pracovní kariéry, politika migrace kvalifikovaných pracovníků či implementace a rozvoj systému celoživotního učení. Zlepšování podnikatelského prostředí, služby pro rozvoj podnikání i pro inovační podnikání…
A teď realita. Ve srovnání s nejlepšími a nejvíce konkurence schopnými ekonomikami světa, jimiž jsou podle každoročního žebříčku Světového ekonomického fóra Singapur, USA, Hongkong, Nizozemsko či Švýcarsko, Česko trvale zaostává. Pravda, k Čadu na konci žebříčku, který má v zatím posledním vydání 144 příček, máme ještě pořád dost daleko a z Visegrádu jsme nejlepší, ale místo abychom stoupali zpět na vrchol, s vypětím všech sil zastavujeme sestup k úpatí. V roce 2009–2010 jsme byli hodnoceni na 31. místě, v roce 2013–2014 na 46. Nejlépe jsme na tom byli v období 2017–2018, to jsme se vyšplhali už na 29. příčku. V posledním hodnocení 2018–2019 jsme se ale opět propadli o 2–3 místa na příčku 31–32, dělíme se o ni s Estonskem. Trpkost nezmírní ani fakt, že ztratila i Velká Británie či Německo.
Za deset let jsme tedy pokročili, navzdory úspěšné strategii, naštěstí pouze o jeden krok. Protože špatným směrem. Proč? Světové ekonomické fórum nám dává jasnou odpověď: na vině jsou špatné dovednosti zaměstnanců, nedostatečná připravenost na digitální budoucnost, absence kritického myšlení, malá flexibilita pracovního trhu a nefunkční infrastruktura.
Poslechl jsem premiéra a zkusil jsem si na Nový rok večer představit, že je Harry Potter, mávl kouzelnou hůlkou a v okamžiku realizoval celý svůj investiční plán na příštích třicet let. A fakt jsme se Švýcarskem nestali. Projekty a infrastruktura jsou potřebné, ale jsou to jen základní existenční podmínky pro to, co dělá Švýcarsko Švýcarskem. Totiž inovace, dokonalé podnikatelské prostředí a nejefektivnější pracovní síla na světě.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)