pondělí 9. září 2024
ikona hodiny 23. 5. 2024 09:16

COTakhle snídani na téma... ... hotel jako produkt

Hotel není rohlík

Další ze série expertních panelových diskusí věnovala komunikační agentura COT group hotelům a hoteliérům. Tedy oblasti, kterou v Česku tvrdě poznamenaly jak covidové restrikce, tak inflace. Poslední čísla ale ukazují, že i český hotelový trh akceleruje. Kde jsou jeho největší problémy?

Petr Karban Petr Karban autor

Novinář, marketingový expert. Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí jako Creative & Content Director a šéfredaktor několik titulů včetně publicistického portálu KomoraPlus.

Foto: Shutterstock.com Foto: Shutterstock.com

O tom na půdě Hospodářské komory v pražském Florentinu ve středu 22. května s hoteliéry diskutovali travel influencerka HamiCzech, hlavní ekonom Trinity Bank Lukáš Kovanda, obchodní a marketingový ředitel hotelu Mandarin Oriental Prague Štěpán Malý, strategický hotelový konzultantMilan Pavelka, CEO společnosti Krokem Ondřej Špaček, specialistka komunikace na sociálních sítích z pořádající agentury COT group Kateřina Valigurová a Adam Vodička, zakladatel ANYBODY role play & immersive experience hotelu.

Dvouhodinová debata odkryla čtyři zásadní směry, které lze lakonicky shrnout do slov Spolupráce, Lidé, Technologie, Komunikace.

Naprosto stěžejní se pro hotely ukazuje spolupráce s regiony a regionálními destinačními agenturami. Hotel není rohlík, je to služba navazující na privátní i byznysový turistický ruch a to, co Česku chybí, je právě synergie širších vztahů. A silnější finanční podpora z národní úrovně.

Druhým problémem je nedostatek a nízká kvalita personálu. Jak ale zaznělo z pléna, za mnohé si hotely a hoteliéři mohou sami – obor má nízkou prestiž, často se pohybuje v oblasti šedé ekonomiky a to znamená především nízké přiznané mzdy a nejistotu. I proto možná po odborném studiu zůstává v oboru pouze mizivé procento absolventů.

V debatě se objevilo i téma trendů a technologií. Jak upozornil Adam Vodička a souhlasili všichni ostatní panelisté i hosté, i s ohledem na problém s personálem je nutno hledat především možnosti, jak využít technologie k tomu, aby se lidé v hotelích mohli věnovat tomu, co technologie neumějí – nadstandardní péči o hosty. Pokud jde o trendy, jednoznačně dominující je personalizace služeb. Nároky a požadavky hotelových hostů totiž nejsou unifikované, naopak se velmi výrazně liší, v první řadě generačně.

Poslední část diskuse byla věnována marketingu, v němž stále větší roli mají sociální sítě a infuenceři – právě ty totiž umožňují respektovat potřeby, požadavky a zvyky jednotlivých cílových skupin. Často ale hotely zapomínají na autenticitu, uvěřitelnost a adresnost obsahu.

A bohužel platí, že všechna negativa se silněji projevují v regionech, u menších hotelů, které nemají dostatečný aparát. Ani velká města se však problémům nevyhýbají. Výjimkou se zdají být Brno a Mariánské lázně, kde podle slov Ondřeje Špačka a Adama Vodičky dokázali pod vedením zapálených nadšenců najít společnou řeč lidé z veřejné i privátní sféry.

(Obsáhlejší materiál z panelové diskuse přinese červnové vydání měsíčníku Komora)

Články autora Petr Karban

Nejnovější články

Expertní pohled

Pesimistické předpovědi se naplňují

Měřeno Swiss Life Hypoindexem zůstávají úrokové sazby hypoték...
Videa & Podcasty

Nedělejme to pro čárku

Bezpečnost je základní podmínkou existence firmy i jejího...
Expertní pohled

První návrh státního rozpočtu pro rok 2025 je spíše zklamáním

Se začátkem září se do popředí mediálního zájmu...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch

Česko je oázou aktivního odpočinku

CzechTourism spouští podzimní fázi letošní klíčové kampaně „Unexpected...
Cestovní ruch

Do Česka i přes půl planety. Turisté se hrnou

Během druhého čtvrtletí letošního roku přijelo do tuzemských...

Přilákejme Američany na neotřelé zážitky

Země Visegrádské čtyřky (V4) ve spolupráci s European...