Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
Čtvrtý díl letošního seriálu udílení ocenění Diamanty českého byznysu se po Brně, Plzni a Ústí nad Labem odehrál v úterý 25. června v Pardubicích v unikátních prostorách Centra leteckého výcviku státního podniku LOM Praha. Ocenění tam byla předána nejúspěšnějším firmám Pardubického, Královéhradeckého a Libereckého kraje.
Po Inovačním centru Ústeckého kraje to bylo další možná méně obvyklé, přesto symbolické místo. Jeho atraktivitu navíc zvyšovala skutečnost, že do těchto vojenských prostor se za běžných okolností dostane skutečně jen málokdo. Centrum leteckého výcviku navíc připravilo pro účastníky večera i jedinečný doprovodný program včetně letu bitevním vrtulníkem Mi-17, možnosti vyzkoušet si letecké simulátory, které slouží výcviku profesionálních pilotů i ukázky vysoké pilotáže, kterou ve výcvikovém vrtulníku Enstrom En-480B-G předvedl ředitel Centra leteckého výcviku Jaroslav Špaček. „Když jsme před půl rokem při jednání s vedením státního podniku LOM Praha tuto možnost poprvé zmínili, sami sebe jsme se ptali, zda je to správná volba. Dnešek ukazuje, že ano. A nebyla to volba náhodná – oceňujeme úspěšné společnosti na půdě firmy, která má skvělé jméno ve světové konkurenci. Její špičkové odborné a technické kompetence nevyužívá jen česká armáda, ale i armády zahraniční, včetně těch nejvyspělejších armád NATO,“ poznamenala v úvodu jednatelka pořádající komunikační agentury COT group Eva Frindtová.
PARDUBICKÝ KRAJ
TOP 10
Síň slávy
ALUKOV a.s.
Contipro a.s.
MECAWEL spol. s r.o.
KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
TOP 10
Síň slávy
Zemědělské družstvo Všestary
Koncern MEDIS
LAMARK s.r.o.
LIBERECKÝ KRAJ
TOP 10
Síň slávy
HOKAMI CZ, s.r.o.
ARTIFEX s.r.o.
RICOM gas s.r.o.
ASTRA TRANS s.r.o.
Letošní ročník žebříčku Diamanty českého byznysu navazuje na dva předchozí základní podobou soutěže – o pořadí firem rozhoduje Diamantový index, který na základě objektivních ekonomických ukazatelů, jimiž jsou Nárůst tržeb, Nárůst aktiv, ROE a Běžná likvidita, vyčísluje společnost Dun & Bradstreet. Hodnotí se poslední tři roky (v letošním ročníku tedy léta 2020-2022), každý samostatně a každý jinou vahou.
Do žebříčku vstupují pouze společnosti se sídlem v České republice, které splňují obrat 100 mil. Kč až 5 mld. Kč, mají veřejně dostupné účetní závěrky za poslední tři roky a jejich konečný vlastník je minimálně z 49 % český. Kvalitativním kritériem je schopnost firem dostát závazkům, což znamená, že hodnocená společnost nesmí být v likvidaci či insolvenčním řízení a současně nesmí být evidována jako nespolehlivý plátce/osoba s pohledávkami státu či dalším subjektům. Vyloučeny jsou také firmy působící ve specifických oborech podnikání – finanční instituce, výrobci zbraní, výrobci a distributoři pohonných hmot a paliv, sázkové kanceláře a organizátoři hazardu.
Organizátorem projektu Diamanty českého byznysu je marketingová a komunikační agentura COT group. Generálními partnery žebříčku Diamanty českého byznysu 2024 jsou společnosti Renomia a Alukov, záštitu letošnímu ročníku udělila Hospodářská komora České republiky a České vysoké učení technické v Praze.
Hlavními partnery jsou ADAX Fond firemního nástupnictví, One Family Office, Zdravé stravování, Nobless czech, Unicredit Bank a Studio Lhotský, partnery pak Havel & Partners, Maserati Praha, Fenix group, Moore Czech Republic, Stasto Automation, Trustav, Inten group, Lom Praha, Dallmayr, Party nábytek, vinařství Vajbar, pivovar Steiger a Fosfa / FeelEco.
Mediálními partnery jsou magazíny Be the Best, Komora, Estate a publicistický portál Komora plus.
Základní Diamantový žebříček, který je objektivním hodnocením úspěšnosti firem, v letošním roce doplňuje i subjektivní hodnocení, pomyslná Síň slávy. V každém kraji tak může být oceněno maximálně pět firem, které vedle skvělých ekonomických výsledků také dokazují, že podnikat lze odpovědně. „Jsou to firmy, které nežijí ve vakuu, ale ze svého úspěchu vždy něco vracejí. Starají se o udržení hodnot v čase, podporují tradiční obory, inovují, vychovávají mladé mistry svého oboru, kladou důraz na ochranu přírody a podporují rozvoj regionů v celé řadě aktivit, na které se peněz z veřejných zdrojů nedostává. A o nichž se také málo mluví,“ dodává druhá jednatelka pořádající agentury Gabriela Ben Ahmed.
Společnosti oceněné v Diamantovém žebříčku získávají letos originální modrou pyramidu, kterou navrhl Zdeněk Lhotský a vyrobilo ji jeho Studio tavené skleněné plastiky v Pelechově. Zástupci firem, které byly v Pardubicích uvedeny do Síně slávy, si odvezli portrét Tomáše Bati, signovaný jeho autorem, uměleckým fotografem Jadranem Šetlíkem.
Seriál Diamanty českého byznysu bude pokračovat po prázdninách, 24. září v Olomouci. Zakončen pak bude 22. října v Praze.