Rok 2027 narovná mzdy mezi muži a ženami
Expertní pohled 23. 4. 2024 07:21Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Včera jsme si připomenuli Den Země, který se každoročně koná 22. dubna a je jednou z nejdéle existujících globálních ekologických inciativ,...
V roce 2023 poskytoval tento model v jiných odvětvích firmám růst i přes 100 % ročně. Společnost U1 space design...
Proč je důležité si připomínat, jak se svět zlepšil? Proč zdůrazňovat příběhy pokroku? Proč ukazovat, že za humny věci fungují...
Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu bývalý italský premiér Enrico Letta ve své...
V 19. ročníku soutěže Tondach Pálená střecha byli vyhlášeni vítězové ve třech hlavních kategoriích – Rodinné domy a obytné stavby,...
Česká společnost získala nejprestižnější cenu světa designu Fuorisalone Award za svou expozici Re/Creation. Cenu uděluje designérská komunita na milánském týdnu...
Muzeum je tak trochu konzerva, která slouží k uchování historie pro další léta a generace. Podaná ve více či méně...
Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak...
Nově vystavených bytů v rámci celé republiky během první poloviny roku přibyde. Objem nového bydlení by se podle předpokladů měl zvýšit...
Všechny výsledky
Vláda navrhuje sedmiprocentní digitální daň, platit by měla začít ještě letos, ministryně financí si od ní slibuje výnos zhruba 2,1 miliardy korun, v příštích letech až pět miliard korun ročně. Týkat by se taková daň měla firem, které mají globální obrat nad 750 000 000 eur ročně a současně v Česku obrat minimálně 50 000 000 Kč za kalendářní rok za uskutečněné zdanitelné služby. Hospodářská komora již záměr vlády kritizovala.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Snaha zdanit globální internetové firmy není českým výmyslem, několik zemí ji již v řádu nízkých procent zavedlo, diskutuje se o ní v OECD, diskutuje se o ní v Evropské unii. Impulzem je primárně fakt, že nadnárodní korporace, které zisk realizují z větší části či zcela na platformě digitálních služeb, v podstatě obcházejí běžnou daňovou legislativu.
Má to háček. Nelíbí se to Americe, neb jde zpravidla o americké giganty. Nelíbí se to proto ani exportérům v jednotlivých zemích, tuzemské nevyjímaje, neb Trumpova administrativa hrozí odvetnými cly.
A má to ještě hák. V praxi digitální daň neznamená nic jiného, než že Google, Facebook, Amazon, Apple, Airbnb nebo Uber budou muset danit výnosy tam, kde inkasují peníze za své služby. Na tom není nic špatného ani divného. Špatné a divné je definovat plátce těmi parametry, které byly zmíněny. Má-li daň narovnat deformované prostředí, jak tvrdí politici, musí platit pro všechny bez výjimky. V prostředí volného trhu je prostě normální podnikat, mít zisky a ty danit. Ale neměl by hrát roli segment ani výše zisku. Obojí povede jen k nejrůznějším kličkám.
Digitální daň není ve své podstatě ničím jiným než skrytou formou progresivní sektorové daně. Obě jsou snem především levicově orientovaných politiků, obě jsou trnem v oku ekonomům. Vládě určitě nelze zazlívat, že hledá zdroje. Hledá je ale špatně.
Novinka počítá s transparentností už během náborového pohovoru....
Ačkoli Eurostat uvádí rozdíl ve mzdách mužů a...
Povinné reportování čeká od června roku 2027 firmy...
Změnám šel i bez regulace naproti sektor IT...
Náskok mají také společnosti se sídlem v USA,...
Stále více zákazníků si zvyklo pravidelně nakupovat potraviny...
Prvním z důvodů, proč může být rozvoz potravin šetrnější...
K udržitelnosti celého nákupního procesu velkou měrou přispívají také...
Počet automobilů na 1 000 obyvatel v České republice neustále...
Program je platformou pro pronájem zcela kompletní kanceláře...
V roce 2024 je společnost U1 odhodlána i...
Popravdě řečeno, pro trhy nejde o žádné překvapení....
Takto přísná měnová politika ale není bez rizika....
„Vláda při svém nástupu slíbila maximální možnou digitalizaci....
Semináře o digitalizaci obchodu s automobily se zúčastnili...
Sdružení českých spotřebitelů každoročně od roku 2001 vyhlašuje...
Ocenění Spokojený zákazník také vyjadřuje, že firma, která...
Tyto ocenění jsou také důkazem toho, že firmy...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)