Jak dopadne obchodní boj „hegemonů“ Trendyol a Temu?
6. 8. 2024 09:00Obchodní a marketingové strategie aktuálně dvou zřejmě největších e-commerce platforem Temu a Trendyol, které dobývají Evropu nabízí velmi zajímavý pohled,...
První díl odborné ankety konzultantské společnosti M.C.TRITON se zaměřuje na firmy podnikající v oblasti informačních technologií. Ty totiž musely začít na digitální revoluci reagovat už před několika lety. V jaké jsou situaci?
Na tři stálé otázky odpovídali tentokrát respondenti ze segmentu informačních a komunikačních technologií.
Jaká jsou klíčová sdělení v odpovědích Vítězslava Šantrůčka, ředitele divize AVAST Business, Petra Vojty, obchodního ředitele ABRA Software, a Marka Růžičky, generálního ředitele DATASYS? Všichni se shodli, že digitální éra mění nároky zaměstnanců i zákazníků. Firmy podnikající v ICT musí provádět zásadní procesní redesign a transformují se tak, aby byly schopné být lepší v personalizaci, efektivitě a bezpečnosti či kvalitě. Velká část jejich podnikání je totiž digitální. Přechod ze standardních byznys modelů na ty odvážnější, v nichž informační systém nemusí být jenom produkt, který firmy vlastní, ale spíše špičková služba, které jim pomáhá v podnikání, je pro ně velkou výzvou.
V ABRA Software vnímají digitální éru komplexněji než jako pouhou digitalizaci dokumentů a procesů. Digitální éra v jejich pojetí je o propojení zdrojů dat se systémy jejich zpracování a s analýzou, která pomůže využití informací pro zrychlení rozhodování. Nestačí data sbírat, je potřeba je chápat a využít jich. Podobné modely se skrývají pod termínem prediktivní řízení. Většina investic, až 80 %, jde na interní projekty. Posledním realizovaným projektem je zapojení umělé inteligence do ERP řešení ABRA Gen a to včetně kompletního digitálního procesu schvalování.
V DATASYSu se aktuálně zaměřují se na digitalizaci procesů business inteligence ve smyslu automatizace finančního a projektového výkaznictví, finančních plánů a sledování plnění rozpočtů. Cílem je odhalení odchylek proti plánovanému nebo očekávanému stavu. V oblasti zákaznických projektů se soustředí na možnosti senzorických technologií a IoT platforem ve smyslu kooperativní inteligence strojů a algoritmické ekonomiky.
AVAST vše nejvíce vnímá z pohledu ochrany a bezpečnosti dat. Jde jim o to, aby firmy bezpečnost nepodceňovaly a naučily se s ní efektivně pracovat. Zaměřují se na vývoj řešení, které se bude umět o potenciální hrozby postarat.
Vyjdu-li ze zkušeností, které M.C.TRITON má v segmentu ICT byznysu, dovolím si říci, že v něm dochází k velké změně fungování procesů v obchodě (významně se mění role obchodníků) a že se dává důraz na efektivní řízení portfolia projektů. Zkrátka, je potřeba nejen řídit efektivně jednotlivé projekty, jak inovační, tak prozákaznické, ale koordinovat i celek.