Belgický příklad pro Česko
Trendy 25. 4. 2024 13:40Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Pokud by se povedlo zavést v Česku moderní zálohovací systém na PET lahve s využitím QR kódu, občané by mohli...
Praha je jediné město v regionu CEE (střední a východní Evropa), které se může pyšnit Prime High Street, tedy obchodní...
Nabídnout ty nejlepší technologie evropským vinařům – to je cílem českého holdingu &CORK, jehož společnosti Vinařský ráj a Kovo Prudík...
Grantový program Evropské komise Kreativní Evropa na podporu kulturních a kreativních odvětví rozdělil v roce 2023 mezi české žadatele částku...
Skupina Holcim investuje do modernizace čížkovické cementárny, nový projekt Airlock se zaměřuje na snížení emisí CO2. Tato iniciativa reflektuje pevný...
Domácnosti, kteří pořizují fotovoltaiku nebo tepelné čerpadlo, v drtivé většině případů opravdu uspoří a dočkají se výrazného snížení spotřeby. Vyplynulo to...
Od začátku února došlo na londýnské burze k výraznému zdražení mědi. Na dohled psychologické hranice 10 000 dolarů za tunu...
Celkem pět ocenění získal na jaře TIC BRNO v soutěžích zabývajících se cestovním ruchem – TURISTPROPAG a Velká cena cestovního...
Probíhající napětí na Blízkém východě se spolu s výhledem na vyšší úrokové sazby po delší dobu (higher for longer) přenášejí negativně...
Stejná práce, ale jiné platové ohodnocení. Podle dat Statistického úřadu Evropské unie činí rozdíl ve mzdách mezi ženami a muži...
Všechny výsledky
„Rád přijímám do firmy lidi, kteří mají něco společného se sportem,“ řekl mi před několika lety zakladatel a majitel poličské společnosti MEDESA Otakar Klepárník, sám bývalý aktivní sportovec. Sportovci jsou podle něj odolnější jak zdravotně, tak psychicky.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Praktická zkušenost tak jen potvrzuje oprávněnost a potřebnost současných snah zapojit prevenci do firemních zvyklostí. „Sport a pohyb jsou přece jednou z nedílných součástí prevence. A každá firma potřebuje dobré spolupracovníky, zdravé a v dobré psychické i fyzické kondici,“ říká Otakar Klepárník dnes.
Nutno dodat, že na psychiku má značný vliv i atmosféra v pracovním kolektivu, respektive firemní kultura. Sám Otakar Klepárník od založení firmy důsledně buduje vnitřní tvář firmy podle svého přesvědčení a dnes jde v jeho krocích i syn Martin: „Naprosto souhlasím s tím, že zdraví neurčuje jen životní styl člověka, nutná je kvalita pracovního prostředí ve smyslu ergonomie, stravování, zátěže a celkové ochrany a hygieny, a to nejen v současné době, ale je také potřeba sledovat měkčí parametry, jako jsou určitá smysluplnost práce, pozitivní identifikace s firmou, pocit svobody v rámci kolektivu…“
MEDESA jde příkladem. Firemní přístup k zaměstnancům podporuje všemožné pohybové aktivity ať již příkladem šéfů, nebo pozvánkami na různé akce pro dospělé i pro děti. „V tomto smyslu dokonce aktivně podporujeme i to, aby se naši kolegové mohli věnovat organizátorství takových akcí, případně trenérství, na společné akce půjčujeme například mikrobus, podporujeme vlastní sportovní spolek i spolky a kluby z okolí, včetně klubů vrcholového sportu. Ale vzhledem k tomu, co už jsem řekl, zaměřit se jen na sport by bylo málo. Stejně důležité je věnovat se takovým otázkám, jako je smysl a užitek každé u nás vykonávané práce. Tomu věnujeme hodně času, protože když všichni vědí, že jejich práce má smysl a někdo ji potřebuje, je to na výsledcích znát. A pak si můžeme dovolit i tu relativní svobodu, v rozvržení pracovní doby, ve stravování, u přestávek, také home office jsme využívali v poměrně vysoké míře dávno před pandemií. Podporujeme částečné úvazky, postupné odcházení na mateřskou, postupný návrat z ní, postupné odchody do důchodu, brigády a stáže studentů… Prostě vedeme pracovní kolektivy ke spolupráci a vzájemné podpoře, budujeme firmu jako součást lokálního společenství a snažíme se tak vytvořit podmínky pro to, aby se spolupracovníci mohli s firmou identifikovat, být hrdí na to, kde pracují,“ přibližuje běžnou praxi Martin Klepárník.
Skupina firem působící v oblasti zdravotnictví, sociálních služeb a produktů pro vědu a výzkum. Cílem a předností všech společností ve skupině MEDESA je osobní přístup ke každému klientovi, vynikající úroveň produktů a služeb a maximální efektivita a využívání sdílení služeb pro jednotlivé dceřiné firmy ve skupině. Skupina MEDESA zaměstnává více než 100 lidí na celém území České a Slovenské republiky.
Vysvětlovat zaměstnancům, že jejich práce má smysl, je důležité snad podle všech úspěšných manažerů. MEDESA má v tomto ohledu jistou výhodu – pohybuje se v segmentu, jehož smysl a potřebnost jsou velmi zjevné. Vždyť ji reprezentují i takové produkty, jako je unikátní ochrana povrchů CGA Impavir. Mimochodem, na jeho vývoji se v loňském roce právě MEDESA podílela. Je to český výrobek s antibakteriálními účinky, které trvají 120 dní, testován je i na viry. Je jediný na trhu s potravinářským atestem, což potvrzuje Zdravotní ústav v Ostravě i Státní zdravotní ústav. Základem tohoto ochranného prostředku je nanopolymerová antivirová a antibakteriální vrstva, která je otěruvzdorná a voděodolná. Právě tato vrstva znemožňuje život, bakterií, virům, plísním, kvasinkám a jiným zdraví škodlivým mikroorganismům. Je bezpečný pro lidi, zvířata i životní prostředí. A přitom je Impavir využitelný všude tam, kde je zvýšený pohyb a kontakt lidí s povrchy a předměty. Lze jej aplikovat takřka na všechny povrchy od kovů přes hliník, nerez, plasty, porcelán a keramiku, sklo a lakované dřevo až po kůži a koženku. Vzhledem ke svým vlastnostem jde o ochranu, která je efektivní nejen zdravotně, ale i ekonomicky. Vedle tohoto přípravku nabízí MEDESA samozřejmě ucelený sortiment ochranných a hygienických prostředků včetně antigenních testů. „A pořád sledujeme výzkum, abychom mohli reagovat či případně opět spolupracovat,“ uzavírá Otakar Klepárník.
„Lidé by nemuseli shromažďovat a odvážet nesešlápnuté lahve...
Při zavedení digitálního zálohového systému by v Česku...
Zájem prémiových značek o tuto lokalitu po odeznění...
Po pádu komunismu se pro západní značky otevřel...
Podle dostupných dat byl Cartier jedinou značkou, která...
„V Colliers se snažíme, aby se i další...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
„České vinohrady představují pouze 0,54 % z celkového...
Pro Vinařský ráj se jedná již o historicky...
„Ve Vinařském ráji vidíme mnoho příležitostí, jak trh...
Nejnovější krok směrem k udržitelnosti a ochraně životného prostředí...
„Díky těmto úpravám dojde ke snížení celkového množství...
ČEZ Prodej v rámci rozsáhlé analýzy zpracoval data o...
„Fotovoltaické systémy a tepelná čerpadla umožňují efektivně a...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)