Český zdicí robot bodoval v zahraničí
Aktuality 28. 3. 2024 08:08O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
O robotickém zdění už se mluví i v mezinárodním měřítku. Zdicí robot od Wienerbergeru, nově pojmenovaný WLTR, získal uznání během...
Přednášky a workshopy s předními odborníky z oblasti cestovního ruchu a marketingu slibuje letošní ročník odborné konference Travelcon. Během dvou...
Twitter (nově X) a WeChat jsou dvě různé platformy se zcela odlišnými funkcemi, cílovými skupinami a geografickým záběrem. Elon Musk...
3D tisk je jednou z nejprogresivnějších technologií, která se v posledních letech začíná prosazovat také ve stavebnictví. Může zcela zásadně...
Na českém IT trhu chybí podle posledních dostupných dat zhruba 20 tisíc specialistů. Z těch stávajících uvažuje o změně zaměstnání...
Skupina Purple, za kterou stojí trojice zakladatelů David Kašper, Jakub Nytra a Filip Řehoř, spouští svůj druhý venture kapitálový fond....
Čtyři země a čtyři evropské metropole na jedné trase. Nově je propojuje prodloužená linka nočního vlaku společnosti European Sleeper vedoucí...
Problémy se zvýšenou fluktuací dnes řeší větší polovina firem. Hlavním důvodem odchodů zaměstnanců je nejčastěji skutečnost, že dostanou od jiného...
Minulý týden skončila dost možná jedna ekonomická éra. Japonská měnová autorita Bank of Japan oficiálně vyhlásila konec dob deflace v...
V českém podnikatelském prostředí je stále velmi často skloňován termín švarcsystém, který se zažil již v 90. letech minulého století,...
Všechny výsledky
Na půdě Hospodářské komory včera proběhlo úvodní pracovní setkání nově vznikající platformy, pracovně nazvané Firmy 2022+. Více než dvacítka managerů a majitelů firem z nejrůznějších oborů diskutovala spolu s experty nejpalčivější problémy, jimž dnes firmy čelí.
šéfredaktor portálu KomoraPlus, měsíčníku Komora a magazínu Be the Best
Dlouhodobě se orientuje na ekonomická a společenská témata, podnikání, personalistiku, komunikaci, reklamu a marketing. V komunikační agentuře COT group působí také jako marketingový stratég a kreativní ředitel.
Debata se dotkla snad všech kritických aspektů, které se podnikání v Česku dotýkají. Za nejpalčivější problém, který se navíc prohlubuje, považují podnikatelé nedostatek pracovních sil.
V centru všeho jsou lidé
„Máme stroje, máme materiál, máme všechny potřebné vstupy a přesto odmítáme zakázky, protože je nemá kdo realizovat,“ shrnula většinový názor Jana Nováková, majitelka společnosti Trustav.
Miroslav Krejčík, majitel liberecké společnosti MSV Systems CZ, v této souvislosti poznamenal, že je nutné konečně najít společenskou i politickou odvahu k razantním strukturálním změnám vzdělávacího systému, který není schopen reagovat na potřeby ekonomiky a přitom na druhé straně produkuje absolventy, kteří jen stěží hledají uplatnění.
Miroslav Jandečka, partner auditorské a poradenské společnosti BDO, vidí jako jedno z mála efektivních řešení model, který je funkční v mnoha vyspělých zemích – ještě těsnější a především časnější vazby firem a škol: „Pokud se česká firma začne o absolventy zajímat v jejich posledním ročníku, je to pozdě, ti nejlepší jsou už dávno rozebraní. V Německu i Rakousku je běžné, že zájem a kontakty začínají již při nástupu studentů do školy a trvají po dobu celého studia.“ Což je model, který dlouhodobě prosazuje i Hospodářská komora, nicméně v Česku se za třicet let nepodařilo jej prosadit jako standardní a běžnou součást praxe.
Nečekejme na stát, začněme u sebe
Průběh takřka dvouhodinové debaty ukázal, že majitelé českých firem příliš nechtějí spoléhat na stát. Asi nejpřesněji to v duchu úsloví, že lepší je zapálit svíčku než nadávat na tmu, vyjádřil zakladatel společnosti Sulko Libor Suchánek: „Cokoliv dokážeme udělat, i kdyby to přineslo jen o dvacet procent lepší podmínky, se vyplatí. Nespoléhejme na to, že nám někdo něco zařídí, nespoléhejme na to, že se o nás někdo postará. Začněme sami, u sebe a tam, kam dosáhneme.“
Prostor, v němž se sami podnikatelé mohou a chtějí pokusit o změny, je ve své podstatě velmi široký. Zahrnuje nejen těsnější spolupráci se školami a velmi propracovaný systém péče o zaměstnance, ale také hledání nových regionálních i oborových možností a platforem pro sdílení příležitostí a kooperaci. Což je model, o který v libereckém regionu snaží právě Miroslav Krejčík a jeho společnost.
Výroba nemusí stačit
Se zajímavým postřehem přišel v úvodu pracovního setkání Radek Jakubský, podnikatel a viceprezident HK ČR. Ten zmínil, že se možná výrobní firmy budou muset v budoucnosti mnohem více soustředit také na služby a obchod. Což zvláště pro mnohé menší podniky může být značně náročné právě na personální kapacitu. I pro tento problém ale existují možná řešení.
Tato řešení bude nově vznikající platforma, kterou iniciovala ve spolupráci s Hospodářskou komorou komunikační agentura COT group, hledat podle závěrečného shrnutí ve třech rovinách. První namíří k věcným technologickým i organizačním nástrojům kooperace a sdílení, druhé k politickým představitelům a tvorbě vstřícnějšího prostředí a třetí také k dlouhodobému formování celkové společenské atmosféry.
Platforma je otevřená i všem dalším podnikatelům, kteří se chtějí podílet na zlepšování českého podnikatelského prostředí.
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Travelcon je vůbec největší odbornou konferencí cestovního ruchu...
Nedílnou součástí konference je kromě turismu také téma...
Během konference si účastníci vyzkouší také několik technologických...
Co bude znamenat přechod X na platformu podobnou...
WeChat má přes 1,2 miliardy uživatelů, kteří jsou...
Je třeba si uvědomit, že WeChat vznikal před...
I když se v této chvíli zdá přechod...
Další krok, který Elon Musk plánuje, je poskytnout...
„Dlouhé období vývoje, testů a příprav jsme zakončili...
Zdicí robot od Wienerbergeru má nejen úspěchy v...
Představením nového venture kapitálového fondu skupina Purple navazuje...
Se 40 miliony eur chtějí Purple Ventures zainvestovat...
„Svobodné zednářství symbolizuje mystiku, umění a vědu. Pro...
Na zednářské tematice se ponese aranžmá každého z...
Genius loci Lednicko-valtického areálu spoluvytváří atmosféru festivalu od...
„Hudba a zednářství mají pro mne podobnou a...
Zatímco večery patří koncertům, dobu od úsvitu do...
Genius hudby je stále mezi námi. Během festivalových...
Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: A 8179
IČO: 49279530, DIČ: CZ49279530
Táboritská 23/1000, 130 00 Praha 3
Registrace u Městského soudu v Praze, Spisová značka: C49535
IČO: 25098853, DIČ: CZ25098853
Šéfredaktor: Petr Karban (petr.karban@cot.cz)