Pondělí 24. června 2024
ikona hodiny11. 3. 2023 08:09

Travelcon odhalí budoucnost cestovního ruchu

Umělá inteligence, samoobslužné prodejny, data jako surovina 21. století, jak oslovit a zaměstnat generaci Z... Už posedmé zazní z jižních Čech stěžejní témata cestovního ruchu – Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) ve dnech 20. a 21. dubna pořádá odbornou konferenci cestovního ruchu Travelcon. Letošní ročník se opět navrátí na Výstaviště České Budějovice, konkrétně do zmodernizovaného pavilonu Z, který v nedávné době prošel rozsáhlou rekonstrukcí.

Petra Navrátilová autor

Foto: JCCR Odborná konference cestovního ruchu Travelcon Foto: JCCR

Důležitost cestovního ruchu se často podceňuje, přitom se jedná o průmyslové odvětví s obrovským finančním potenciálem. Na letošní ročník jsou proto pozvány velké společnosti, které to na svých datech ukážou. Konkrétně vystoupí Lukáš Kaczor a Filip Forstl z T-mobile s Petrem Zlámalíkem z Mastercard.

Na problematiku sběru dat naváže workshop o nové generaci Google Analytics. Poslední rok znamenal pro svět webové analytiky spoustu velkých změn, naučili jsme se žít s cookie lištou a teď si musíme zvyknout na nové Google Analytics 4. Adam Šilhan z Igloonet představí, v čem se liší GA4 model oproti Universal Analytics a jaký dopad na čísla lze očekávat.

Podle americké konzultační agentury McKinsey tvoří Generace Z (nejmladší generace vstupující na pracovní trh) 40 % globální zákaznické báze. A neustále se bude toto číslo zvyšovat. Zakladatelka platformy #HolkyZMarketingu Pavlína Louženská během přednášky provede nejzásadnějšími trendy, které Generace Z přináší, a poukáže na to, jak změnit komunikaci značky, aby rezonovala s publikem této generace.

Jak změní automatizace a umělá inteligence služby cestovního ruchu? Je pro hosta zásadní osobní kontakt? Co vše už v současné době lze nahradit automatizací? A jak se změní destinační marketing s příchodem Web 3.0 a umělé inteligence? V jižních Čechách jsou již otevřené bezobslužné prodejny, jak fungují? Je možné tyto technologie využít i pro další služby v regionech? O tom více s podnikatelem Jaromírem Poláškem a Markem Šípem ze společnosti ArrowSys, která v Česku představila první bezobslužné prodejny Contio.

Zajistěte si vstupenky včas a výhodně

Covid-19, tornádo na Moravě, požár v Českém Švýcarsku. Poslední roky přišly s řadou neočekávaných situací, na které nikdo z nás nebyl připraven. Mezi tématy proto nebude chybět krizový management v turismu, kde budou diskutovat nejpovolanější přímo z krizových štábů. Na diskuzi opět naváže workshop, kde by mělo vzniknout desatero řízení krizového managementu v tomto odvětví.

Jaká je udržitelnost cestovního ruchu jako jednoho z mála průmyslů životaschopných v příhraničí? Na Lipně o tom ví své. Přednáškového bloku o udržitelnosti, mýtech v oblasti zasněžování, případové studii Lipno nad Vltavou a obecném pohledu Asociace horských středisek České republiky (AHS ČR), která sdružuje provozovatele horských středisek a další organizace podílející se na cestovním ruchu na horách, se zúčastní mimo jiné generální ředitel skupiny CONDUCO Matěj Kratochvíl a ředitel AHS ČR Libor Knot.

Přednáškový blok Agenda pro turismus 2030 a inovace v praxi bude patřit expertovi na digitalizaci v průmyslu cestovního ruchu v DIH Tourism 4.0 Luďkovi Kührovi, který Vysvětlí východiska, která vyústila v Agendu pro turismus 2030 schválenou v rámci českého předsednictví Radě Evropy. Vysvětlí novou Evropskou strategii v datech v cestovním ruchu – Datové prostory DATA Spaces na příkladu projektu DATES a jaké vytváří příležitosti pro destinace, instituce a podniky v cestovním ruchu. Toto vše dá do kontextu s projekty CzechTourismu (GDS a eTurista). Přes souvislosti se potom dostane k příkladům a k projektům jako je UNEEQLY, na což naváže Angelika Dudová z Uneegly.com, která bude hovořit o digitalizaci Kulturního pasu ELBE/LABE a přípravě digitalizace existující karty HOSTýnsko.

V programu nebudou chybět ani investice, chování zákazníků při rezervaci v hotelu a další témata, která se připravují. Sledujte www.travelcon.cz

Spolupořadatelem letošního ročníku je již tradičně Destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko, hlavním partnerem agentura cestovního ruchu CzechTourism a hlavním mediálním partnerem je v tomto roce COT group.

Akce Travelcon se koná pod záštitou místopředsedy vlády ČR pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše, hejtmana Jihočeského kraje Martina Kuby, 1. náměstka Jihočeského kraje Františka Talíře a primátorky statutárního města České Budějovice Dagmar Škodové Parmové.

Odborná konference Travelcon je spolufinancována v rámci projektu „Marketingové aktivity JCCR“, který je realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.

Nejnovější články

Pohled z praxe
Závod ve vývoji umělé inteligence: Čína versus USA

Čínský gigant Sense Time nedávno ohromil svět představením...

Čínské úspěchy se neomezují jen na software, ale...

Společnost 01 navíc vyvinula i efektivní modely s...

Výsledky tohoto epického souboje titánů formují podobu naší...

Názory
Důvěra spotřebitelů v ekonomiku opět poklesla

Souhrnný indikátor důvěry vyjádřený bazickým indexem se sice...

Do důvěry spotřebitelů se pak propisuje i růst...

Trendy
Aplikace pro správu nemovitostí s analytikou v reálném čase

„Vzhledem k tomu, že procesy správy nemovitostí jsou...

Aplikace SWORP Rent umožňuje organizaci nemovitostí do více...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Pražské zastupitelstvo schválilo novou strategii cestovní ruchu

Součástí strategie na roky 2024–2027 jsou i konkrétní...

Vyhodnocení Koncepce příjezdového cestovního ruchu Zájmy Prahy na...

Cestovní ruch
Last minute zájezdy jsou levnější než loni

Prodeje zájezdů cestovních kanceláří letos dosahují podobné úrovně,...

Při stanovování cen ze strany CK jsou hlavními...

Cestovní ruch
Letiště Praha produkuje jen čtvrtinu emisí CO₂ oproti dřívějšku

„Nejprve jsme se zaměřili na snižování dopadů na...

Letiště Praha využívá hned několik projektů, které mu...