Úterý 20. února 2024
ikona hodiny11. 4. 2023 10:59

Kde stát přichází ročně o třicet miliard?

Největší odborná konference cestovního ruchu se blíží, Travelcon hlásí kompletní program

Na největší odborné konferenci cestovního ruchu v republice zazní klíčová témata tohoto odvětví. Klíčoví politici však nedorazí. Možná i to je důvodem, proč Česká republika stále nemá zákon o cestovním ruchu.

Marie Chadimová autor

Foto: Travelcon Největší odborná konference cestovního ruchu se blíží Foto: Travelcon

Kvůli absenci zákona už nyní utíká státnímu rozpočtu 30 miliard korun ročně. Do budoucna to mohou být až stovky miliard korun. Pokud by byl nastaven systém řízení a financování cestovního ruchu, mohla by vláda mít finance i na valorizaci důchodů.

Na Travelconu se i přes nezájem politiků setkají špičky v oboru a srdcaři, kteří snahu nastavit řízení cestovního ruchu v této zemi stále nevzdali. Celou konferencí bude provázet bývalý novinář Filip Horký a její program bude opravdu bohatý.

Pozvání přijala Pavlína Louženská z #HolkyZMarketingu, která poradí, jak oslovit generaci Z. Jaký je první městský hotel SGD na světě s nulovou energetickou bilancí? O svém hotelu Boutiquehotel Stadthalle povypráví jeho majitelka Michaela Reitterer.

Petr Zlámalík ze společnosti Mastercard Advisors s Lukášem Kaczorem a Filipem Forstlem ze společnosti T-mobile ve svém vystoupení Data jako surovina pro 21. století ukáží, jak mohou být geolokační data mobilního operátora přínosná v efektivním vyhodnocení návštěvnosti nejen turistických destinací a také jaká data využívat, jak je správně číst, a především efektivně vyhodnotit tak, aby byla ku prospěchu celkového ekonomického rozvoje.

Travelcon 2023

Vstupenky na konferenci je stále možné pořídit na www.travelcon.cz/vstupenky. Cena zahrnuje mimo jiné také MHD zdarma a volný vstup do krajem zřizovaných kulturních organizací a Návštěvnického centra Budějovického Budvaru.

Celý program konference je zveřejněn zde.

Potřeba dat je zásadní pro správné rozhodování při strategickém i taktickém řízení turismu. Jaká data jsou základem a proč bychom je měli mít na různých úrovních destinačního managementu? Která data v Česku chybí a co to způsobuje? Na to se pokusí odpovědět vedoucí Institutu turismu při CzechTourism Petr Janeček.

Jak se vyvíjí chování zákazníka při hotelových rezervacích od covidu po současnost? Jak zjednodušit chod hotelu? Jaké nás čekají inovace v hotelnictví a na co je třeba myslet do budoucna? Na to vše se zaměří Petr Šalda z iQ Hospitality Group, která provozuje 12 hotelů a 6 restaurací s ročním obratem více než 600 mil. Kč.

Investice jako motor cestovního ruchu, aneb pouze marketingem návštěvníky nenalákáme. Jak rozvoj investic funguje na lince město – destinace – kraj? Jakou roli hrají v rozvoji destinace podnikatelé? Příklady dobré praxe představí David Šťastný, Petr Maroš a Petr Hornát.

Organizátoři si pro letošní ročník připravili několik novinek. První z nich je travel breakfast, kde mají účastníci konference jedinečnou příležitost setkat se s odborníky a srdcaři z oboru i kolegy na jednom místě a zahájit tak konferenci s plným žaludkem. Nově jsou letos do programu zahrnuty workshopy s omezenou kapacitou, aby se docílilo co nejúčinnější interakce mezi přednášejícím a publikem. Nebude mezi nimi chybět Vladimír Tůma s workshopem Jak se dělá gastronomie, Adam Šilhan s novou generaci Google Analytics, zástupci destinační společnosti České Švýcarsko, kteří budou řešit desatero krizového managementu a Luděk Kühr s Angelikou Dudovou s Evropským datovým prostorem pro cestovní ruch.

Spolupořadatelem letošního ročníku je již tradičně destinační společnost Českobudějovicko-Hlubocko, hlavním partnerem agentura cestovního ruchu CzechTourism a hlavním mediálním partnerem je v tomto roce COT group.

Odborná konference Travelcon je spolufinancována v rámci projektu Marketingové aktivity JCCR, který je realizován za přispění prostředků státního rozpočtu České republiky z programu Ministerstva pro místní rozvoj.

Nejnovější články

Trendy
Digitální proměna: tajemství vaší úspěšné budoucnosti

V návaznosti na toto uvědomění vzniká další otázka. Co...

Možná si kladete otázku, kdy je ten správný...

Určujte si vize a cíle. Když se odhodláme udělat zásadní rozhodnutí...

Klíčem k úspěchu jsou SMART cíle – specifické, měřitelné, dosažitelné,...

Za domem máme kouzelný les, kde chce každý...

Dalším klíčovým prvkem je zapojení všech zúčastněných stran...

Ano, v následném kroku digitální transformace přichází na řadu další podstatná...

Co se tím myslí? Pokud ve vaší firmě chybí potřebné IT...

Co si pod tím představit? Klíčem je podrobný, realistický plán,...

Tým by měl být sestaven standardně – z přirozených...

Člověk se učí celý život. Posledním krokem na cestě...

Na straně zaměstnanců může digitální transformace vyvolávat smíšené...

Pohled z praxe
Razantní škrty? Digitalizace vám sníží firemní náklady dlouhodobě

Firmy, které dostávají doklady e-mailem nebo poštou, tráví...

Velká faktura od dodavatele pro některé firmy znamená,...

Doklady vám chodí elektronicky, ale následně si je...

Sklad je místo, kde má digitalizace obrovský dopad...

Analýzy
Leden potvrdil zvyšování kvality DDoS útoků

Zdánlivě slabší útoky se totiž i hůře odhalují....

Stále oblíbenější útoky přímo na aplikační vrstvě umožňují...

Nejnovější Cestovní ruch

Cestovní ruch
Jižní Morava byla v roce 2023 nejnavštěvovanějším krajem

Statistiky návštěvnosti zobrazují optimistický trend – turisté se...

„Díky datům mobilních operátorů můžeme vidět, že podíl...

„Pro nás jsou všechny údaje o návštěvnosti kraje...

Cestovní ruch
Newsletter pro CzechTourism nově připravuje COT group

Předmětem smlouvy mezi národní turistickou centrálou a komunikační...

Pod dřívějším názvem COT media se společnost od...

Aktuality
Praha chce podpořit kongresový turismus

Hlavní město pokračuje v podpoře kongresového a eventového...

Kongresový turismus je významným odvětvím příjezdového turismu do...